۴۸۶۸۰۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

مروری بر فروش‌های آخر سال بازار کتاب

اسفند ماه برای خریداران اثر هنری ماهی دلچسب است چراکه از یک سو نمایشگاه های فروش سالانه آثار هنری برپا می شود و از سوی دیگر آثار هنری با قیمتی پایین تر ارائه می شود.

خبرگزاری مهر: اسفند ماه برای خریداران اثر هنری ماهی دلچسب است چراکه از یک سو نمایشگاه های فروش سالانه آثار هنری برپا می شود و از سوی دیگر آثار هنری با قیمتی پایین تر ارائه می شود.

ماه اسفند بر عکس آنچه به نظر می رسد ماه گالری گردی است و بیشتر نمایشگاه ها میل به برپایی نمایشگاه های گروهی دارند و از آن میان نمایشگاه فروش سالانه آثار گالری ها و انجمن ها و حتی حراج های هنری در ابعاد بزرگ و کوچک برپا می شود. در ادامه نگاهی داریم به مهمترین نمایشگاه های فروش آخر سال آثار هنری که در میان آنها می توان آثار با قیمت های ارزان تر از دیگر فصل های سال پیدا کرد. اگر در سبد خرید شب عید شما جایی برای خرید اثر هنری است این نمایشگاه ها را دنبال کنید:

نمایشگاه آثار سرامیک های هنری

گالری شیرین آثار ۲۸ سرامیست هنری را برپا کرده و تا ۱۱ اسفند نیز این نمایشگاه برپاست. آثار این نمایشگاه توسط هنرمندانی چون پروانه اسلامی، گلی انتظاری، سمیه ایل بیگی، الناز بهبودی، علیرضا بی‌پروا، مریم پارسا زاده، شاهد تابش اکبری، غزاله تاج، گلناز تاجیک، مهدی تقی خانی، فرحناز تیز دست، نادیا حسن زاده، مرجان حسنینی، سمیرا حیدر بیگی، رزیتا دارای جامه، الهام دلاوری، آسمان دهقان، زهرا رفیعی، پوپک رهنمون، لیلا شوقی، شهره شیخی، سارا عباسپور، مریم کریمی اقدم، فرزین کواجی، مائده محمدیان امیری، شکوفه میری، ملیحه ورچه خلق شده است با عنوان «۱+۲۷ سرامیست» برپا و در آن آثار متنوعی در این حوزه ارائه شده است.

نمایشگاه سالانه گالری هنری فرشته

گالری هنری فرشته نمایشگاه سالانه خود را در حوزه نقاشی با آثار هنرمندان مطرح برپا کرده است. در این نمایشگاه آثار با قیمت های متنوعی ارائه شده و از هنرمندان چهره تا جوان ها در این نمایشگاه سالانه اثر دارند. این نمایشگاه سالانه شامل آثاری از بهمن فرمان آرا، لیلی رشیدی، قباد شیوا، مهتاب فیروزآبادی، پریوش گنجی، منوچهر نیازی، امیرحسین ابن الدین، هانیبال الخاص، مائده میری، کیوان بیرانوند، نسیم تقی پور، وحید چمانی، افشین چیذری، رکن الدین حائری زاده، شیدا حسن زاده، طاهره خوش نشین، فیروزه دادفر، سعید رفیعی منفرد، همایون سلیمی، سیوا شهباز، پریچهر طیبی، الهام عظیمی، نفیسه عمران، شیوا عینی، مینا غفاری، دنا فرح آذری، بهمن محمدی، دانیال ملانوروزی، سوگند نبی، علی ندایی، احسان نصری و عادل یونسی است.

این نمایشگاه تا ۱۸ اسفند برپاست.

نمایشگاه فروش سالانه انجمن نقاشان ایران

اما نمایشگاه فروش سالانه انجمن نقاشان ایران که از آخر بهمن ماه در پردیس گالری ملت برپاست و تا ۱۳ اسفند ماه ادامه دارد یکی از نمایشگاه هایی است که هر سال انجمن نقاشان برپا می کند تا آثاری با قیمت مناسب را در اختیار مخاطب عام هنر قرار دهد. در این نمایشگاه ۲۰۰ هنرمند با بیش از ۳۰۰ اثر حضور دارند.

از جمله هنرمندانی که در این دوره از فروش سالانه انجمن هنرمندان نقاش ایران آثارشان به نمایش و فروش گذاشته شده، می توان به کامبیز درمبخش، کتایون مقدم، عربعلی شروه، آریا اقبال، رضا بانگیز، اسدالله کیانی، بهزاد شیشه‌ ران و سیروس آقاخانی اشاره کرد.

ششمین نمایشگاه فروش آثار گالری لاله

گالری لاله هم برای ششمین بار نمایشگاه فروش آثار خود را ارائه داده است. در این گالری نیز می توان از آثار هنرمندان شاخص آثاری با قیمت های مناسب پیدا کرد به طوریکه بالاترین بهای پرداخت برای خرید اثر از این نمایشگاه ۷۰۰ هزار تومان است در حالیکه با اسامی هنرمندان شاخصی برخورد خواهید کرد و نکته جالب توجه در این نمایشگاه ارائه آثار در مدیاهای مختلف هنری است.

در «ششمین نمایشگاه آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران» که با مشارکت ۷۹ هنرمند برپا شده است، بیش از ۲۰۰ اثر تجسمی در قالب نقاشی، طراحی، چاپ دستی و دیجیتال آرت با نگاه های مدرن و معاصر ارائه شده است. آثاری از رضا بانگیز، محمد ابراهیم جعفری، کامبیز درم بخش، مهدی حسینی، حسینعلی ذابحی، یعقوب عمامه پیچ، رضا حسینی، علی ندایی، علی رضا آدم بکان و... را نیز پیدا کرد. این نمایشگاه تا ۲۵ اسفند برپاست.

حراج عکس

سومین دوره حراج عکس گالری «شماره شش» با هدف شکستن قیمت عکس به مدت سه روز از ۶ اسفند در محل این گالری برپا می شود. این حراج که روز نخست آن شب قبل ۶ اسفند برپا شد در روزهای هفتم و هشتم اسفند ماه نیز از ساعت ۱۶ الی ۲۰ ادامه دارد. این حراج نیز با هدف شکستن قیمت ها برپا می شود.

در این حراج آثار بیش از هفتاد عکاس به فروش گذاشته خواهد شد و قیمت آثار با توافق میان هنرمندان و برگزارکنندگان حراج و تا سقف یک میلیون تومان قیمت گذاری شده است. به گفته برگزارکنندگان حراج، هدف از برگزاری این حراج که امسال سومین دوره آن برگزار می شود، تلاشی است برای ایجاد بستری مناسب برای خرید آثار هنری توسط مخاطبان عمومی آثار هنری و نه صرفا مجموعه داران.

دیگر گالری های پایتخت

نمایشگاه های فروش سالانه در حالی برپاست که روزهای اسفند به هر گالری و نمایشگاهی سر بزنید با قیمت های متعادل تری برای خرید اثر هنری مواجه خواهید شد. گرچه به نظر می رسد همچنان جای برخی از هنرها در حراج های پایانی سال خالی است که از آن جمله می توان به برگزاری یک نمایشگاه جامع آثار هنری در مدیاهای متنوع و به شکل گسترده اشاره کرد که آثار را با قیمت های مناسب به مردم ارائه کند. چنانکه علاقه مندان به خرید آثار خوشنویسی و نگارگری در نمایشگاه های فروش پایانی سال تقریبا بی نصیب می مانند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج