۴۸۷۷۵۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

آموزش مضرات مواد مخدر باید از دبستان آغاز شود

نایب رییس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: متولیان فرهنگی و اجتماعی بدانند که آموزش و آشنایی در باره مواد مخدر و مضرات آن باید از اواخر دبستان شروع و تا دانشگاه ادامه یابد.

خبرگزاری مهر: نایب رییس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: متولیان فرهنگی و اجتماعی بدانند که آموزش و آشنایی در باره مواد مخدر و مضرات آن باید از اواخر دبستان شروع و تا دانشگاه ادامه یابد.

یوسف داوودی افزود: افرادی که مواد مخدر و روان گردان‌ها را مصرف می کنند، موادی در مغزشان ترشح می‌کند که قدرت اراده را از آنها می گیرد.

وی با بیان اینکه قرص‌های روان‌گردان جزیی از مواد مخدر هستند ، اظهار کرد: در حال حاضر مواد مخدر با ترکیبات شیمیایی خطرناک و کشنده با نام های جدید عرضه می شود که شرایط را بای مقابله با اعتیاد دشوار می کند.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید ظرفیت های فکری و فرهنگی جهت آگاه سازی کودکان ، نوجوانان و جوانان درباره خطرناک بودن مواد مخدر و قرصهای روان گردان ، عواقب روانی و جسمی در جامعه بیشتر ایجاد شود تا آنان با هوشیاری در برابر این بلای خانمان برانداز ایمن باشند.

داوودی با بیان اینکه عوامل مختلفی از جمله مشکلات اقتصادی ، بیکاری ،و غیره در گرایش به معتاد شدن دخیل است ، گفت: با وجود این عوامل باید دولت و مردم تلاش کنند تا اعتیاد در درون نهاد خانواده و جامعه رسوخ نکند ، زیر توسعه کشور را به خطر می اندازد.

به گفته وی، ورود مواد مخدر صنعتی و شیمیایی به کشور یکی از نقشه های دشمن برای نابودی جوانان ما است ، آنها از طریق رسانه های ماهواره ای مختلف تلاش می کنند، جمعیت جوان کشورمان را با تبلیغات کاذب از جمله انرژی زا و شادی آور بودن مواد مخدر ، نابود کنند.

نایب رییس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی از این اقدام دشمن به نام جنگ نرم یاد کرد و افزود: باید راههای جدید و محکم برای مقابله با این جنگ نرم برنامه ریزی کنیم و مجلس شورای اسلامی با توجه به رویکرد قانون گذار بودنش ، مصوبات خوبی در برنامه ششم در راه مبارزه با اعتیاد قانون گذاری کرده است .

داوودی خاطرنشان کرد: پیش بینی شده برای برای پنج سال آینده،ورود مواد مخدر به کشور کم شود و نمایندگان مجلس با کارشناسان و متخصصان مربوطه تلاش می کنند قوانین خوبی را برای مقابله با اعتیاد تصویب کنند.

وی تصریح کرد: البته در برنامه ششم توسعه بودجه ای نیز برای این امر دیده شده و امیدواریم با عملیاتی شدن، مبارزه با مواد مخدر مفیدتر شود و جلوی نفوذ بلای خانمان برانداز را بگیریم.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی گفت: متولیان فرهنگی و اجتماعی نیز بدانند که آموزش و آشنایی در باره مواد مخدر و مضرات آن باید از اواخر دبستان شروع و تا دانشگاه ادامه یابد.

داوودی افزود: بحث پرکردن اوقات فراغت نیز برای مقابله با اعتیاد بسیار مهم است که نباید فراموش شود.

وی با اشاره به اقدامات خوب مراکز بازپروری در کشور ، اظهار کرد: بخش خصوصی در ایجاد مراکز بازپروری و ترک اعتیاد خوب ورود کرده و در حال حاضر مشاهده می کنیم که با کمک خیران رد برخی شهرها این مراکز ایجاد شده و خدمات مطلوبی را به معتادان در حال ترک ارایه می دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج