adexo3
۴۸۸۶۸۵
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

نوروز ۹۶ بهای بلیت اتوبوس و قطار افزایش نمی‌یابد

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: نوروز ۹۶ بهای بلیت اتوبوس و قطار افزایش نمی یابد.

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: نوروز ۹۶ بهای بلیت اتوبوس و قطار افزایش نمی یابد.

محمود نوابی افزود: در سالهای گذشته بهای بلیت های اتوبوس ها و قطارها برای تعطیلات نوروز ۲۰ درصد گران می شد که امسال این اتفاق نمی افتد.

نوابی درباره بهای بلیت هواپیماها نیز گفت: افزایش در مسیرهای پرتردد مانند ایام اربعین محاسبه می شود.

وی با بیان اینکه ۸۰۰ هزار واحد صنفی بدون پروانه در کشور فعالند و ۵ سال است طرح فروش الکترونیکی در واحدهای صنفی اجرا نشده است افزود: تنظیم بازار فقط با نظارت امکان پذیر نیست.

نوابی گفت: سهم ما در فروشگاه های زنجیره ای فقط ۸ درصد است در حالیکه در کشورهای پیشرفته این سهم ۸۵ درصد است.

وی افزود: گشت های مشترک سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی، دانشگاه ها و میراث فرهنگی برای نظارت بر بازار انجام می شود.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: در ده ماهه اخیر در حوزه قاچاق بازرسان سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در حوزه کالای قاچاق ۱۰ درصد کشفیات و ۱۱ درصد افزایش تشکیل پرونده داشته اند و ارزش کالاهای ضبط شده به وسیله آنها در مقایسه با گذشته ۲۱ برابر شده است.

وی گفت: سامانه ۱۲۴ و پایگاه اینترنتی این سازمان آماده دریافت شکایات و پیشنهادات مردم است.

نوابی افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان و برنامه های آن حمایت می کند اما منابع برای تامین حقوق کارکنان و بازرسان این سازمان کافی نیست.

وی حرکت سازمانهای مرتبط در تنظیم و نظارت بر بازار را نامطلوب اما رو به جلو دانست.

نوابی گفت: انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان در ۳۰ انجمن استانی حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و ۲۹۰ انجمن شهرستانی در این زمینه و یک انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان در کشور وجود دارد.

وی افزود: این انجمن ها دولتی نیستند و از نظر ساختار مالی مشکل دارند.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: ۳ هزار و ۴۵۰ ناظر افتخاری برای سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان کار می کنند که از این سازمان حقوق نمی گیرند.

نوابی درباره تخفیف های ۵۰ درصدی برخی کالاها نیز گفت: این تخفیف ها تا ۲۵ درصد منطقی اما تخفیف های ۵۰ درصدی نشان می دهد قیمت گذاری از ابتدا اشتباه بوده است.

وی گفت: اگر قیمت کالاها روی آنها نصب شود موجب رقابت در تولید خواهد شد.

نوابی افزود: قانون به فروشندگان تکلیف کرده است که قیمت ها را روی کالاها نصب کنند.

وی گفت: در ۶۳ کشور که ما روند نظارت آنها بر بازار را بررسی کردیم مشخص شد در هیچ کدام از آنها بازار رها نشده بلکه نظارت به عرضه و تقاضا رسیده است.

فریدون احمدی نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه افزود: سازکار حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان وجود ندارد.

وی گفت: پس از جنگ تحمیلی بحث قیمت گذاری در کشور رها شد در صورتی که برخی کالاها بر اساس قانون باید قیمت گذاری شود.

وی افزود: پس از هدف مندی یارانه نیز ابزار قیمت گذاری از سازمان حمایت از مصرف کنندگان وتولید کنندگان گرفته شد.

احمدی گفت: نباید بازار رها شود که هرکس قیمتی بر کالا بگذارد و سپس ۵۰ درصد تخفیف دهد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: دولت و وزیر صنعت، معدن و تجارت بازار را رها کرده اند و اعتقادی به کنترل و نظارت بر آن ندارند.

وی گفت: سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان ۳ هزار و ۱۰۰ بازرس دارد که در برخی مواقع ۳، ۴ ماه حقوق نمی گیرند.

احمدی افزود: اگر برای وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت بحث نظارت بر بازار مهم باشد اعتبار آنرا در بودجه پیش بینی می نماید اما عملکرد این وزارتخانه نشان می دهد سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان برای آن مهم نیست.

وی بر لزوم انسجام بیشتر میان سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان و سازمان تعزیرات تأکید کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نبایدم زیاد بشه،، چه چیزی نسبت ب سال پیش اضافه کردن خدمات بهتر یا وسائل نقلیه به روز ،،کدومش؟؟؟ که بخوان گرون کنن

    • آرش

      سران کشورهای بزرگ مثل آمریکا و انگلیس و فرانسه و ژاپن و ... تو فکره اینن که مردمشون تو ناز و نعمت زندگی کنن؛ وقتی بلیط اتوبوس و قطار و افزایش میدن در عوض حقوق و درآمد مردمشون بالا میبرن
      تو کشور ما ی یارانه میدن ماهی ۴۵ تومن که دسته بچه بدی قهر میکنه؛ اونوقت ازون طرف پول آب و برق و اتوبوس گرون میکنن

    • بدون نام

      مردم چقدر ساده اید .دم انتخاباته زیاد نمی کنن ۲ روز بعد رای گیری ۲ برابرش می کنن

      پاسخ ها

      • mohamaad

        واقعا همینطوره چون نزدیک انتخاباته و حرف های تو خالی بسیاااااار

    • mohamaad

      خخخخخخخخخخ بابا بخدا همش دروغه کافیه برید تو سایت رجا و سفر ریل ببینید چطوری چند روز قبل تحویل سال چطوری قیمت بلیط ها رو افزایش دادند برای مثال بلیط اهواز به مشهد در سایت (رجا ) تا تاریخ 24/12/95 چهار تخته 1.350.000 ریال و شش تخته 1.050.000 ریال اما بعد از تاریخ 24/12/95 چهار تخته 1.621.000 ریال و شش تخته 1.249.000 ریال شده
      در سایت سفر ریل هم تا تاریخ 24/12/95 قیمت بلیط قطار شش تخته مسیر اهواز به مشهد 930.000 ریال بوده و بعد از این تاریخ به 1.105.000 ریال افزایش پیدا کرده
      من تازه فقط افزایش قیمت مسیر اهواز به مشهد رو گفتم تقریبا همه مسیرهای ریلی افزایش پیدا کرده خودتون برید ببینید متوجه میشید

    • نامی

      هر سال همینو میگن بعد 15 درصد گران میشود و قرار میشود بعد از تعطیلات دوباره ارزان شود که هر چقدر منتظر میشیم خبری نمیشه و قیمت ثابت میمونه.این بدعت رو آقای احمدی نژاد و دارو دسته اش گذاشتن. اون موقع سیب زمینی رایگان زوری به مردم میدادن الان هم...

    • نامی

      خدمت آقای آرش خان عرض کنم که در تمام کشورهایی که گفتی امکانات هست ولی نه برای همه!!!اینجا هم همینه !!!از اول هم قرار بوده به مردم چندرقاز یارانه بدن وقتی مردم به گرونیها عادت کردن میشه همین که الان هست!!!خدا لعنت کند کسی رو که یارانه رو سر سفره ها آورد !!!خدا لعنت کند کسی را که خانه را سیصد بلکه چهارصد درصد گران کرد!!!ظلمی که ایشون به این مملکت کرد مغولان نکردن!!!ایران رو منزوی و دولت رو بدهکارترین دولت روی زمین کرد!!! طوری که نخست وزیر ژاپن هم هیچ کاری نمیتونه برای این مملکت بکنه چه برسه به این بزرگواران!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج