adexo3
۴۸۸۸۳۸
۲۱ نظر
۵۰۰۳
۲۱ نظر
۵۰۰۳
پ

حداقل مزد کارگران به دو میلیون تومان می‌رسد؟

با نهایی شدن رقم هزینه سبد معیشت کارگران در کارگروه تخصصی مزد و توافق گروههای کارگری و کارفرمایی، احتمال افزایش حداقل مزد کارگران به رقم دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در سال ۹۶ قوت گرفت.

پایگاه خبری جماران: با نهایی شدن رقم هزینه سبد معیشت کارگران در کارگروه تخصصی مزد و توافق گروههای کارگری و کارفرمایی، احتمال افزایش حداقل مزد کارگران به رقم دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در سال ۹۶ قوت گرفت.

در جلسه روز گذشته ستاد دستمزد که نمایندگان گروه های کارگری، کارفرمایی و دولت در آن حضور داشتند، رقم هزینه سبد معیشت خانوارهای کارگری با توافق همه گروهها دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به تصویب رسید و مقرر شد تا در جلسه آینده شورای عالی کار به عنوان مبنای تعیین دستزد سال ۹۶ قرار گیرد.

ملاک اصلی در روش محاسبه این رقم آمارهای مراکز رسمی و معتبری چون مرکز آمار ایران، بانک مرکزی، انستیتو تغذیه و معاونت بهبود تغذیه وزارت بهداشت بود.

قرار بود تا در این جلسه جدول مربوط به اقلام خوراکی‌ و غیرخوراکی پس از تکمیل از سوی گروههای کارگری و کارفرمایی ارائه و رقم سبد هزینه معیشت خانوار کارگری استخراج شود.

علی خدایی ـ نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره جزییات این جلسه گفت: در جلساتی که تا به امروز داشتیم روی اقلام سبد هزینه، مراجع آماری و فرمول رسیدن به سبد اتفاق نظر داشتیم. در جلسه قبل ستاد مزد مقرر شده بود که اقلام خوراکی به عنوان پایه محاسبات استخراج و پس از تکمیل جداول آماری مربوطه ارائه شود تا به رقم نهایی سبد هزینه معیشت برسیم که خوشبختانه در جلسه دیروز با همکاری و همراهی کارفرمایان رقم سبد معیشت کارگران نهایی شد و بر روی رقم دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان توافق کردیم.

وی افزود: از ابتدای تشکیل جلسات دستمزد تاکید ما تمرکز بر سبد معیشت خانوار و تقویت قدرت معیشت کارگران بود. کارفرمایان به خوبی می‌دانند که دستمزد فعلی پاسخگوی نیازهای معیشتی کارگران نیست و معیشت کارگران باید تامین شود.

خدایی تاکید کرد: تاثیری که تورم بر معیشت کارگران می‌گذارد قابل محاسبه است و ما معتقدیم که این رقم باید محاسبه و در تعیین دستمزد سال آینده لحاظ شود تا عقب ماندگی چند ساله مزد کارگران را جبران کند.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار افزود: تمام آمارها و ارقامی که استخراج کردیم رسمی و بر مبنای فرمول‌ مراجع آماری معتبری همچون مرکز آمار ایران، بانک مرکزی، انستیتو تغذیه و معاونت بهبود تغذیه وزارت بهداشت بوده است. حتی از باب احتمال تفاوت در آمار گروه کارگری و کارفرمایی اعلام کرده بودیم که اگر گروه کارفرمایی از مراجع معتبرتر و استانداردتری آمار بدهند که هزینه سبد معیشت کارگران همان ۸۱۲ هزار تومان است می‌پذیریم.

گروه کارگری پیشتر برآورد پیشنهادی دستمزد کارگران برای سال ۹۶ را بر اساس فرمول‌های مراجع آماری بین رقم دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعلام کرده بود که با توافق روز گذشته همه گروهها رقم سبد هزینه معیشت خانوار کارگری دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تصویب شد.

بررسی شیوه‌های رسیدن به رقم نهایی و مورد توافق سبد معیشت کارگران در جلسات آینده شورای عالی کار در دستور کار قرار خواهد گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا خبر دروغ میزارین مردم رو امیدوار میکنین. حداقل حقوق زیر 1 تومن هست برا سال آینده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پارسال هم رقم سه میلیونی میگفتند ولی اخرش با صد هزار تومان سر وته قضیه به هم بستند امسال هم خوب کارگران را امید وار میکنند واخرش هم با صد هزار تومان دیگر قضیه تمام میشود وباز کارگر بدبخت بد بخت تر میشود وخودشان پولهای نجومی میگیرند

    • بدون نام

      اخرش میشه نهایت یک میلیون تاز ه کلی هم منت روسر کارگرای بد بخته خدایش اینقدر جلسه نزارید

    • بدون نام

      خدارو خوش نمیاد ما کارگران رو سرکار میگذارید با این وعده های دروغ, هشتصد تومان کجا, دومیلیون وپانصد کجا, با این وعده های دروغ مردم رو سرکار نگذارید, سواره هیچوقت خبر از پیاده نداره

    • بدون نام

      چرا چرت وپرت میگن. خدایی خیلی بی سواد هستند. ماده 96 قانون کار را بخوانند. موقعی که افزایش حقوق را در سال 96 ده درصد اعلام میکنید. یعنی حداقل حقوق که در سال 95 >812 هزار تومان است. ده درصد به آن اضافه میشود. آقای نوبخت هم در سال 94 گفت در سال 95 حداقل حقوق 1500000هزار تومان خواهد شد. ولی دیدیم که فقط حرف بود. حداقل حقوق در سال 94هفتصدوپنج هزار تومان بود. با افزایش در سال 95شد 812هزارتومان...یک خواهش از مسوولین بی تدبیر دولت تو را به تمام بزرگان دین اسلام قسمتان میدم حرف الکی نزنید.چون حرفهای شما باعث اول تورم وبی ثباتی در بازار میشود. قبل از وعده های تو خالی یک مشاوره از شورای عالی کار وامور اجتماعی در رابطه با افزایش حقوق بگیرید. بعد حرف بزنید..ما که قبول نداریم. ولی حرفهای این آقایان فقط برای انتخابات و عوام فریبی است. ودیگر هیچ

    • بدون نام

      هرسال همینطور بوده اول دل ما گارگرها را خوش می کنند بعد هم صد تومان می گذاری و به ما می خندید

    • علی

      چرا مردم را ..... آخه مگه می شه . یه عدد بگید به عقل جور در بیاد.

    • بدون نام

      درود بر شما ماده ۹۶ قانون کار رو مطالعه کنید، اینا همش سیاه بازی برای انتخابات وعده های پوچ و توخالی تحویل مردم بدن، توی این ۴ سال مگه به وعده هاش عمل کرد؟؟؟ ملت شریف ایران هوشیارند دیگه گول وعدهای آقای روحانی رو نمیخورند، فقط دروغ ، ان شا الله سال ۹۶ دیگه سکاندار پاستور نیست به حول قوی الهی، آمین

      پاسخ ها

      • حسن حیدری

        دوست بدون نام من .... البته در نظر داشته باش که این وعده های پوچ و تو خالی فقط مختص دوره آقای روحانی نیست و نخواهد بود ... ما در تمام دوره ها این الطاف شامل حالمون بدوه خدا رو شکر!!!

    • حسن حیدری

      دوستان !!!! زیاد جوش نزنید . این بندگان خدا می دونن دم انتخابات که میشه دولتمردان و مسئولان از این ژست ها معمولا زیاد می گیرند ... ما هم دیگه به توخالی بودن و کذب این مسائل عادت کرده یم ...

    • یک کارگر خسته

      اینشاالله که بشود 1500تومان تا حقوق ما بشود 500تومان ده سال بیمه دارم 65سال سن دو نفر هستیم 228هزار تومان حقوق میگیرم ای کاش حرفشان راست باشد

    • مجید اصفهان تیران

      جوک بامزه ای بود....۸۱۲۰۰۰ ‌کجا و ۲۵۰۰۰۰۰کجا...
      همین کارگرا اگه نبودن هیچ کارفرمایی هم وجود نداشت....ثروتشونو بایه مدیون کارگرای زحمت کش باشن....امسال حقوق کارگرا ۹۰۰۰۰۰تومنم نمیشه...

    • حسین

      خدا خیرتون بده!!!حقوق افزایش نمی‌دید هیییچ، اینجور با احساسات مردم بازی نکنید.بخدا دوست با دشمن هم اینکارا نمیکنه

    • ارش

      برترینهای عزیز این اخبار رو نذار تورو خدا.بخدا بیخود دل مردم خوش میشه

    • بدون نام

      باز‌هم‌کارگران‌بدبخت‌و‌سرکار‌میزارن‌اینا‌همش‌دروغ‌‌بینحرف‌زدن‌تا‌عمل‌کردن‌‌خیلی‌فاصله‌هست

    • محمد

      والا این شایعه فقط گرونی رو زیاد میکنه و حقوق کارگر هم که بیشتر از صدهزارتومن بالا نمیره و باز هم کارگر هست که بدبخت تر و بیچاره تر میشه...خواهشا از این شایعه ها درست نکنید.

    • reza

      حقوق کارگر ایرانی باید بیشتر از 2.5میلیون باشد

    • مریم

      سلام چه فایده حقوق کارمندان زیاد میشه کارگر هم دست امید به کارفرما ست چقدر باید منتظر بشه

    • جعفر

      با سلام. اینم از وعده های سر خرمن آقای روحانی میباشد. چون داریم به انتخابات نزدیک میشویم. اگر در خاطرتان باشد چهار سال پیش آقای روحانی چه وعده های دادند وبا یک کلید سر همه ما را شیره مالید.

    • ناشناس

      دروغه بابا دروغ میگن باور نکنید

    • حسنعلی ابراهیمی سعید

      حقوق یک کارگر و یا کارمند عادی 800 تومان و یک مدیر 25میلیون تومان
      یعنی مساوی حقوق یک کارگر در ماه که800تومان هست مدیر در یکروز 800 میگیرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج