اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۸۹۰۱۴
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

واکنش خشم‌آلود مدیر سونی به برد «فروشنده»

رسانه‌های ایران روز دوشنبه با پوشش اخبار مربوط به جوایز آکادمی، دومین پیروزی اصغر فرهادی کارگردان فیلم «فروشنده» در رشته خارجی زبان اسکار را جشن گرفتند – سایت «ورایتی»، ساعاتی پیش با انتشار گزارشی از واکنش رسانه‌های داخل ایران به برد فیلمساز سرشناس کشورمان، بازتاب‌های سیاسی این جایزه و خطر تقلیل یافتن دستاورد هنری فیلم فرهادی نوشته است.

وب سایت آی ‌سینما: رسانه‌های ایران روز دوشنبه با پوشش اخبار مربوط به جوایز آکادمی، دومین پیروزی اصغر فرهادی کارگردان فیلم «فروشنده» در رشته خارجی زبان اسکار را جشن گرفتند - سایت «ورایتی»، ساعاتی پیش با انتشار گزارشی از واکنش رسانه‌های داخل ایران به برد فیلمساز سرشناس کشورمان، بازتاب‌های سیاسی این جایزه و خطر تقلیل یافتن دستاورد هنری فیلم فرهادی نوشته است. محمد اطبایی پیش از اهدای جایزه اسکار به فرهادی، در گفت‌وگو با «ورایتی» به این نکته اشاره کرده بود که پخش‌کننده امریکای شمالی «فروشنده» به هیچ‌وجه میلیون‌ها دلار صرف تبلیغات برای این فیلم نکرده است و با این حال، ساخته فرهادی شایستگی این جایزه را دارد.
واکنش خشم‌آلود مدیر سونی به برد «فروشنده»

«ورایتی» در ادامه گزارش خود به تیتر رسانه‌های دولتی ایران در واکنش به برد فرهادی اشاره کرده و یادآور شده است اگرچه جایزه آکادمی در رشته بهترین فیلم خارجی زبان معمولا به کارگردان فیلم برگزیده اهدا می‌شود، اما در واقع به نام کشوری تمام می‌شود که فیلم را به عنوان نماینده خود به آکادمی اسکار معرفی کرده است.

در حالی‌که برخی ناظران بخشی از برد فرهادی را مرهون سیاست‌های جنجال‌ساز دونالد ترامپ دانسته‌اند، محمد اطبایی یکی از مهم‌ترین پخش‌کنندگان بین‌المللی مقیم تهران پیش از اهدای جایزه به کارگردان ایرانی، در گفت‌وگو با «ورایتی» تاکید کرده بود: «اطمینان دارم «کوهن مدیا گروپ» - پخش‌کننده امریکای شمالی «فروشنده» - برای تبلیغ این فیلم میلیون‌ها دلار هزینه کرده و با این حال، «فروشنده» شایسته چنین افتخاری است.»

از سوی دیگر، تام برنارد عضو هیات مدیره «سونی پیکچرز کلاسیکز» پیش از شروع مراسم و هنگام ورود به سالن دالبی در گفت‌وگو با خبرنگار «ورایتی» تاکید کرد: «این اخبار ساختگی است که اسکار را برای اصغر به ارمغان می‌آورد. رسانه‌ها باعث شدند رقابت فیلم خارجی زبان به عرصه‌ای برای مخالفت با ترامپ تبدیل شود، نه خود فیلم‌ها.» برنارد در پایان صحبت‌هایش اضافه کرده بود، او به‌هیچ‌وجه شخص فرهادی را بابت به راه افتادن چنین جریانی سرزنش نمی‌کند.

«سونی پیکچرز کلاسیکز» در گذشته، پخش امریکای شمالی «جدایی» را به عهده داشت که در سال ۲۰۱۲ برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شد. این کمپانی به عنوان پخش‌کننده درام‌کمدی آلمانی «تونی اردمان» در رقابت امسال حضور داشت و با وجود این که به دلیل استقبال گسترده منتقدان و سینماگران سراسر دنیا مدعی جدی این رشته به شمار می‌رفت، اما در رقابت با «فروشنده» شکست خورد.

در ادامه گزارش «ورایتی» آمده چه ترامپ در برد فرهادی موثر بوده باشد یا نه، منتقدان در همین مدت بارها و بارها از دستاورد هنری «فروشنده» گفته و نوشته‌اند.

ریچارد برادی منتقد باسابقه «نیویورکر» در پیش‌بینی جوایز امسال به این نکته اشاره کرده بود که اگرچه انصراف فرهادی از حضور در مراسم اسکار به دلیل فرمان اجرایی ترامپ می‌تواند بخت این فیلم را تا اندازه‌ای برای برد جایزه اسکار تقویت کند، اما فیلم به دلایل دیگری سزاوار پیروزی در رقابت امسال است. برادی از فیلمسازی فرهادی با عنوان «احترام برانگیز» یاد کرده و در توصیف «فروشنده» نوشته است: «این فیلم برای اسکار ساخته شده است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرگ بر ژاپن

    • یلدا

      کاربری که گفتی مرگ بر ژاپن؟ آخه یعنی چی؟ این شعار مرگ بر فلانی یا هرکشوری، ببین مارا تا کجای بدبختی کشانده؟ چقدر عقب هستیم که فقط مرگ کشورها را بخواهیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج