adexo3
۴۸۹۴۹۳
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

بهترین حرف‌ها را در اسکار چه کسانی زدند؟

هر سال به محض برگزاری اسکار کوچک‌ترین جزییات آن زیر ذره بین قرار می‌گیرد و درباره هر بخش حرف و حدیث‌های زیادی به زبان می‌آید. اما از یک چیز نمی‌توان گذشت و آن سخنانی است که برندگان یا اهدا کنندگان جوایز سر صحنه به زبان می‌‌آورند.

روزنامه بانی فیلم: هر سال به محض برگزاری اسکار کوچک‌ترین جزییات آن زیر ذره بین قرار می‌گیرد و درباره هر بخش حرف و حدیث‌های زیادی به زبان می‌آید. اما از یک چیز نمی‌توان گذشت و آن سخنانی است که برندگان یا اهدا کنندگان جوایز سر صحنه به زبان می‌‌آورند.

به نقل از اسکرین، برخی از منتقدان این سخنان را درجه بندی هم کرده‌اند و در این میان بیشترین امتیاز را به سخنرانی بری جنکینز و تارل آلوین مک کارنی، سپس به سخنرانی اما استون و ماهرشالا علی امتیاز داده‌اند و سپس متن پیام اصغر فرهادی را که از دهان انوشه انصاری بیرون آمد و در مرحله بعد سخنرانی وایولا دیویس را تحسین کرده‌اند. حرف‌های کیسی افلک و دمین شازل نیز در مرحله بعدی مخاطبان را تحت تاثیر قرار داده است.
بهترین حرف‌ها را در اسکار چه کسانی زدند؟

مروری داریم برهمه حرف‌هایی که بر زبان دریافت کنندگان یا اهدا کنندگان جوایز جاری شد.

فرد برگر، جوردن هاروویتز و مارک پلت (برندگان جایزه اسکار بهترین فیلم برای «لالا لند»)

برگر: «راستی ما باختیم، اما خودتان می‌دانید.»

هاروویتز: «بچه ها، ببخشید، نه، اشتباهی پیش آمده. «مهتاب»، شماها برنده بهترین فیلم شدید.»

پلت: «شوخی نیست، متاسفانه اشتباه خواندند.»

بری جنکینز (برنده جایزه بهترین فیلم برای «مهتاب» پس از اینکه در ابتدا «لالا لند» به عنوان برنده اعلام شد)

«همانطور که کاملا مشخص است، چنین چیزی حتی در رویاهای من هم نمی توانست حقیقت داشته باشد، اما لعنت به رویاها، من دیگر کاری به آن ها ندارم چون این واقعی است، خدای من.»

«و باید این را هم بگویم، و این حقیقت دارد و الکی نیست، ما با این بچه‌ها خیلی وقت است که مسیری طولانی را طی می‌کنیم و این خیلی بخشندگی و وقار آن ها را نشان می دهد. عشق من برای «لالا لند»، برای همه.»

بری جنکینز و تارل آلوین مک کرینی (برندگان جایزه فیلمنامه اقتباسی برای «مهتاب»)

جنکینز: «برای تمام شمایی که احساس می کنید آینه ای برای تان نیست، که حس می‌کنید زندگی تان در جایی طنین انداز نمی‌شود و به نمایش درنمی آید، آکادمی هوای شما را دارد، اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا هوای شما را دارد، ما هوای شما را داریم و برای چهار سال آینده… ما شما را فراموش نخواهیم کرد.»

مک کرینی: «این برای تمام آن پسرها و دخترهای سیاه و قهوه ای پوست است که خودشان را نمی‌بینند. ما سعی داریم شما را نشان دهیم - شما و خودمان را - بنابراین از شما ممنونیم. این برای شماست.»

اما استون (برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول برای «لالا لند»)

«همیشه رویای چنین چیزی را در سر داشتم، اما هرگز نه در قالب یک محتوای واقعی گرایانه. و به همین دلیل، من عاشق «مهتاب» هستم. خدای من «مهتاب» را خیلی دوست دارم. خیلی خیلی برای «مهتاب» هیجان زده بودم. و البته، می دانید، شنیدن اسم «لالا لند» فوق العاده بود. به نظرم همه‌مان خیلی دوست داشتیم جایزه بهترین فیلم را ببریم، اما خیلی برای «مهتاب» هیجان‌زده هستیم. به نظرم یکی از بهترین فیلم های تاریخ است. بنابراین حسابی هیجان‌زده شده بودم. کارت جایزه بهترین بازیگر زن در نقش اولم را هم تمام مدت دست گرفته بودم… نمی‌خواهم داستانی به وجود بیاورم، اما داستان هر چیزی که بود، من آن کارت را داشتم. بنابراین مطمئن نیستم چه اتفاقی افتاد. و واقعا می‌خواستم اول با شماها صحبت کنم. تبریک میگویم به «مهتاب».

انوشه انصاری به نیابت از اصغر فرهادی (برنده جایزه بهترین فیلم خارجی زبان برای «فروشنده»)

«من بیانیه ای را از طرف آقای فرهادی می خوانم. افتخار بزرگی است که این جایزه ارزشمند را برای دومین بار دریافت می‌کنم. می خواهم از اعضای آکادمی، دست اندرکارانم در ایران، تهیه کننده ام الکساندر مالت-گای، کوهن میدیا، آمازون و نامزدهای دیگر در بخش بهترین فیلم خارجی زبان تشکر کنم. متاسفم که امشب با شما نیستم. غیاب من از روی احترام برای مردم کشورم و مردم شش کشوری که توسط قانون غیرانسانی که ورود مسلمانان به ایالات متحده را ممنوع می کند است. تقسیم کردن دنیا به دو بخش «ما و دشمنان مان» باعث به وجود آمدن ترس می شود. توجیهی حقه‌بازانه برای تهاجم و جنگ. این جنگ ها جلوی دموکراسی و حقوق انسانی را در این کشورها می‌گیرند که خودشان هم قربانی تهاجم بودهاند. فیلمسازان می توانند از دوربین‌های شان استفاده کنند تا کیفیت های مشترک انسانی را به تصویر بکشند و کلیشه های ملیتهای مختلف و مذاهب مختلف را بشکنند. آن ها بین ما و دیگران حس همدردی و همذات پنداری ایجاد می‌کنند. حسی که ما امروز بیش از همیشه به آن نیاز داریم. از طرف آقای فرهادی از شما ممنونم.»

کیسی افلک (برنده جایزه بهترین بازیگر مرد نقش اول برای «منچستر کنار دریا»

«یکی از نخستین کسانی که به من بازیگری را یاد داد دنزل واشنگتن بود و من امشب برای اولین بار با او ملاقات کردم، خیلی ممنونم. و ممنونم از تمام نامزدهای دیگر به خاطر کار عالی تان، افتخار می کنم که در جمع شما هستم. شما خیلی شجاع هستید و من کاری که می‌کنید را تحسین می کنم. من واقعا به خاطر تمام استعدادها و اراده قوی افراد بسیار زیادی اینجا هستم که نام بردن تمام آن ها غیرممکن است. اما بیشتر از همه از کنت لانرگان ممنونم که این نقش را به وجود آورد و بدون این نقش و بدون نویسندگی او، من مسلما اینجا نبودم. و او آن را کارگردانی هم کرد.»

دمین شازل (برنده جایزه بهترین کارگردان برای «لالا لند»)

«می خواهم اول از نامزدها دیگر تشکر کنم. من بسیار مفتخر هستم که توانستم امسال در جمع شما باشم. بنابراین بری، کنی، مل و دنیس، چشم هایم دنبال‌تان هستند اما می دانم یک جایی همینجا هستید. ممنونم که چنین فیلمسازان خارق‌العاده ای هستید و به خاطر اینکه هر روز با آثارتان الهام بخش من می‌شوید.»

وایولا دیویس (برنده جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل برای «فنس ها») در پشت صحنه

«تمام نکات درباره شخصیت رُز من را به چالش کشید. اینکه به نظر می رسید او بعضی مواقع با این مسئله مشکلی ندارد که در پس زمینه باشد بازی کردنش سخت بود. بازی کردن رز که به مکانی از بخشیدن می‌رسد سخت بود. من هرگز موفق نشدم، وقتی که، آن صحنه آخر که ۱۱۴ اجرا روی صحنه داشتم، نفهمیدم سخنرانی آخرش که در آن گفت «زندگی ام را کنار گذاشتم تا او را بزرگتر کنم» چه می‌گفت. این را نفهمیدم. اما چیزی که رز به من یاد داد خیلی از چیزهایی بود که مادرم به من یاد داد: اینکه مادر من زندگی خیلی سختی داشته، اما کلی عشق دارد. و مسئله هم همین است، می‌دانید. زندگی همین است. شما از آن عبور می‌کنید و شما - اتفاق های خیلی بد برای شما می افتند و چیزهای خیلی زیبا برای شما اتفاق می‌افتند، و بعد سعی می کنید هر روز روی پای‌تان بایستید، اما منظور این نیست. نکته این است که تمام آن چیزها را حس کنید اما هنوز هم با مردم ارتباط برقرار کنید، هنوز هم بتوانید مردم را دوست داشته باشید. و این بهترین چیز در مورد ایفای نقش رز بود چون خودم هنوز به آنجا نرسیدم. حتی در ۵۱ سالگی، بعضی مواقع فقط در عصبانیت ام زندگی می کنم.»

ازرا ادلمن (برنده جایزه فیلم مستند برای «او جی: ساخت آمریکا»)

«اگر به خاطر دو نفری که امشب اینجا کنار ما نیستند نبود، من هم امشب اینجا نایستاده بودم، ران گلدمن و نیکول براون، این برای آن ها و خانواده آن هاست. همچنین برای دیگران هم هست، قربانی های خشونت پلیس، وحشی‌گری پلیس، خشونت با انگیزه نژادی و بی عدالتی جنایی. این داستان آن ها و داستان ران و نیکول است.»

کالین آتوود (برنده جایزه طراحی لباس برای «جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آن ها»)

«من حقیقتا هیجان زده هستم. استینگ گفت امشب برنده می شوم و اصلا حرفش را باور نکردم.»

کوین اوکانل (برنده جایزه میکس صدا برای «ستیغ اره ای» که بالاخره بعد از ۲۱ نامزدی اسکار موفق به کسب این جایزه شد) در پشت صحنه

«حتی نمی توانم بگویم چه نوع تجربه‌ای برای من بود. هر چقدر هم که فکر می کردم قرار است بدانم بردن جایزه چه حسی خواهد داشت، نمی دانستم. و باید به شما بگویم که بهترین احساس تمام زندگی ام بود و من خیلی به خاطر فرصتی که داشتم متشکر هستم. مخصوصا متشکرم که توانستم با این افراد کار کنم. فوق العاده است.»

ماهرشالا علی (برنده جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل برای «مهتاب» که به نخستین مسلمان برنده اسکار هم تبدیل شد)

«واو. می خواهم از معلم هایم تشکر کنم، استادهایم. معلم‌های فوق العاده بسیاری داشته ام. و یکی از چیزهایی که معلم‌هایم الیویر چندلر، ران ون لیو، کن واشنگتن به من گفتند این بود که ماجرا درباره تو نیست. درباره تو نیست. درباره این شخصیت هاست. تو در خدمت این داستان ها و این شخصیت‌ها هستی. خیلی خوش شانسم که توانستم چنین فرصتی داشته باشم. درباره حوآن بود. درباره شیرون بود. درباره پائولا بود. بازیگران و دست اندرکاران… تجربه فوق العاده ای بود.»

«در آخر می‌خواهم از همسرم تشکر کنم که در فصل جوایز در دوره سوم بارداری اش بود. چهار روز پیش دختر دار شدیم. می خواهم از او تشکر کنم که در تمام این پروسه یک سرباز بود… و واقعا به من کمک کرد. ممنونم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج