۴۸۹۵۳۳
۱۰ نظر
۵۰۰۳
۱۰ نظر
۵۰۰۳
پ

حداکثر اختلاف حقوق شاغلین و بازنشستگان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای برای متناسب‌سازی حقوق شاغلین، بازنشستگان و مستمری‌ بگیران مقرر کردند که اختلاف حقوق این افراد در پایان اجرای قانون برنامه ششم از ۱۵ درصد تجاوز نکند.

خبرگزاری ایسنا: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای برای متناسب‌سازی حقوق شاغلین، بازنشستگان و مستمری‌ بگیران مقرر کردند که اختلاف حقوق این افراد در پایان اجرای قانون برنامه ششم از ۱۵ درصد تجاوز نکند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به برنامه ششم، ماده ۳۷ این لایحه را به این ترتیب اصلاح کردند که دولت مکلف است بررسی‌های لازم را جهت برقراری عدالت در نظام پرداخت، رفع تبعیض و متناسب‌سازی دریافت‌ها و برخورداری از امکانات شاغلین، بازنشستگان و مستمری بگیران کشوری و لشکری سنوات مختلف، با استفاده از سامانه امتیازی جامع در سال اول اجرای این قانون انجام دهد، به نحوی که اختلاف حقوق و برخورداری از امکانات شاغلین، بازنشستگان و مستمری بگیران طی سنوات مختلف با شرایط شغلی، تحصیلی، سنوات و سایر متغیرهای خدمتی در پایان اجرای قانون برنامه از ۱۵ درصد تجاوز نکند و در جهت تصویب در مسیر قانونی قرار دهد و اجرا نماید.

نمایندگان مجلس همچنین ماده ۳۶ لایحه برنامه ششم که به دولت تکلیف کرده بود تا سال سوم اجرای برنامه مجتمع‌های اداری مورد نیاز شهرستان‌ها و بخش‌های جدیدالتأسیس و نیروی انسانی مورد نیاز پست‌های سازمانی آنها را تأمین کند برای تأمین نظر شورای نگهبان از متن لایحه حذف کردند.

همچنین در ماده ۳۳ این لایحه که در آن حذف واحدهای غیرضرور،‌ انحلال و ادغام سازمان‌ها و موسسات و واگذاری برخی از وظایف دستگاه‌های اجرایی به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بنیاد مسکن پیش‌بینی شده بود، نمایندگان تبصره‌ای را به این حکم اضافه کردند که بر اساس آن انحلال، انتزاع و ادغام موسساتی که به موجب قانون تصویب شده است صرفاً با تصویب مجلس شورای اسلامی امکان‌پذیر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زنگنه

      واقعا اطلاعات عالیه

    • سام

      پس بازنشسته های مستمری تامین اجتماعی چییییی؟؟؟؟،

    • بدون نام

      الباقی ها هم پشم

    • بدون نام

      حالا پایان برنامه ششم کی هست؟

    • حسام بیگ

      سلام.همسانسازی حقوق بخصوص بازنشستگان یک آرزوی دست نیافتنی بنظر می آید ولی اگه دولت و مجلس محترم بخواهند عملی میشود و عدالت اجرا و بازنشستگان بخصوص بازنشتگان لشگری به آرزوی خود برسند و در این آخرین روزهای زندگی هر چند چند صباحی ولی همسانسازی حقوق را احساس و ببینند.آیا خواهد شد.

    • بازنشسته

      پس لطفا الکی دروغ نگید حقوق کسانی که زیر دو میلیون به مرز دو میلیون میرسد بس دروغگوها .....

    • بدون نام

      پس بازنشسته های تامین اجتماعی چی؟اونا آدم نیستن؟

    • بدون نام

      بشنو باور کن...

    • بازنشسته تامین اجتماعی

      دولت دیگه با بازنشسته های تامین اجتماعی کاری نداره چون فکر میکنه ما پیر شدیم با کاری با ما ندارم اما فکر نمی کنه بچه های ما کاری کن اینها با ما میکنند را لوحه خودشان میکنند خدا به دادشان برسد با ۳۳ سال سابقه ۸۵۰ دریافتی با یک کارت ایثار الکی

    • بدون نام

      خاک بر سرتون که خدا نشناسید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج