adexo3
۴۹۰۴۰۱
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

ایجاد خط راه آهن رژیم صهیونیستی با کشورهای خلیج فارس

وزیر اطلاعات اسرائیل ضمن اشاره به منافع مشترک با کشورهای موسوم به «عرب های اهل تسنن» یا همان عرب های حاشیه خلیج فارس از طرح ایجاد خط آهن مشترک با کشورهای مزبور سخن گفت.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از روزنامه رای الیوم، یسرائیل کاتس وزیر اطلاعات اسرائیل بار دیگر بر مجموعه منافع و اهداف مشترک اسرائیل و کشورهای موسوم به «عرب های اهل تسنن» یا همان عرب های حاشیه خلیج فارس تاکید کرده و از طرح تشکیل خط آهن مشترک با آنان خبر داد.

وی که از اعضای حزب حاکم لیکود و یکی از نامزدهای جانشینی بنیامین نتانیاهو است، در گفت وگو با روزنامه واشنگتن پست آمریکا ضمن قدردانی از اظهارات جدید دونالد ترامپ مبنی بر تقویت روابط بین اسرائیل و کشورهای عربی سنی مذهب به منافع مشترک دو طرف در مقابله با ایران اشاره کرد.

کاتس افزود، اظهارات ترامپ می تواند در تقویت روابط امنیتی عرب های اهل تسنن و اسرائیل موثر باشد و در سطح امنیتی و اقتصادی نیز می توان روابط دیپلماتیک را با جهان عرب برقرار کرد.

وی که از چهره های سرسخت و افراطی حزب لیکود است ادامه داد، تبادل اطلاعات بین اسرائیل و کشورهای مزبور می تواند در زمینه ارتباط زمینی و ایجاد خط راه آهن بین دو طرف تاثیر گذار باشد.

کاتس که وزیر راه نیز می باشد، ضمن تاکید بر اینکه در زمینه ایجاد خط آهن بین اسرائیل و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس گام برمی دارد، یادآور شد که نتانیاهو بر توسعه خط قطار بین اسرائیل و اردن موافقت کرده است.

این وزیر اسرائیلی در توضیح این مطلب افزود: این خط آهن از اسرائیل تا اردن است و از آنجا تا عربستان امتداد می یابد به گونه ای که در این خط آهن اردن حلقه ارتباط بین اسرائیل و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس خواهد بود.

به گفته کاتس، علاوه بر این شرکت راه آهن اسرائیل در صدد ارتباط کرانه باختری با راه آهن اسرائیل است و با این کار در نظر دارد مناطق اشغالی را به اسرائیل مرتبط سازد.

وی در ارتباط با پیشرفت صلح منطقه ای با «کشورهای عربی سنی مذهب میانه رو» به ضرر حل و فصل قضیه فلسطین گفت، سازمان ملل بر تشکیل دو کشور مستقل برای ملت فلسطین و اسرائیل ایمان دارد و نتانیاهو تا این لحظه با اصل اجرایی این راه حل مخالفتی نداشته است.

کاتس ادامه داد: صلح منطقه ای اسرائیل با کشورهای عربی سنی مذهب فواید اقتصادی زیادی برای ملت فلسطین در کرانه باختری دارد.

در همین ارتباط روزنامه واشنگتن پست نیز نوشت: کاتس در اسرائیل به بلدوزر معروف است و اگر تصمیم بگیرد طرحی را آغاز کند، بدون هیج تعللی ادامه خواهد داد در نتیجه کسب موافقت از نتانیاهو برای طرح جدید خود موجب سرعت گرفتن آن می شود و در نهایت تلاش می کند که به فلسطینی ها در کرانه باختری خودمختاری دهد و در این مصاحبه به هیچ وجه به اعطای کشور و دولت مستقل به فلسطینی ها اشاره نکرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دسته جمعی غلط کردین

    • بدون نام

      مرگ بر اسراییل مرگ بر کشورهای حاشیه خلیج فارس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج