اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۹۰۹۵۳
۱۰۳ نظر
۵۰۰۴
۱۰۳ نظر
۵۰۰۴
پ

روحانی: دوران حضور زنان در آشپزخانه گذشته است

رئیس جمهور در آیین تجلیل از قهرمانان المپیک و پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ با بیان اینکه زنان جامعه ایران در همه امور مهم هستند و در راه پیمایی‌ها و عزاداری‌ها، انتخابات و سایر مناسبت ها همانند مردم حضور دارند، گفت: دیگر آن دوران سپری شد که زن باید فقط آشپزی و بچه داری کند، البته آن هم سرجایش با اهمیت است اما اینگونه نیست که خداوند جنگل و کوه و همه عالم را برای مردها آفریده باشد و تنها یک آشپزخانه سه در چهار را برای زنان آفریده باشد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور در آیین تجلیل از قهرمانان المپیک و پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ با بیان اینکه زنان جامعه ایران در همه امور مهم هستند و در راه پیمایی‌ها و عزاداری‌ها، انتخابات و سایر مناسبت ها همانند مردم حضور دارند، گفت: دیگر آن دوران سپری شد که زن باید فقط آشپزی و بچه داری کند، البته آن هم سرجایش با اهمیت است اما اینگونه نیست که خداوند جنگل و کوه و همه عالم را برای مردها آفریده باشد و تنها یک آشپزخانه سه در چهار را برای زنان آفریده باشد.
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در آیین تجلیل از قهرمانان المپیک و پارالمپیک ریو 2016 و قهرمانان سال 94 با بیان اینکه تمامیت و حاکمیت ملی یک موضوع ملی است، گفت: انتخابات سراسری یک موضوع ملی است، هنر ایرانی یک موضوع ملی است، علم و دانش ایرانی و ایرانیان یک موضوع ملی است، از آن طرف هم برخی از مشکلات ما ملی است، مسائل،‌ نارسایی‌ها در زمینه محیط زیست ملی است، نارسایی‌ها در زمینه آب ملی است،‌ در زمینه اقتصادی مشکلات ملی است، ما یک ملت واحد هستیم، یک قانون اساسی داریم و دارای یک کشور هستیم، یک رهبر عظیم و بزگوار داریم، یک دولت داریم،‌ و همه تلاش ما باید غرور و افتخار و عظمت این سرزمین و این ملت باشد.
روحانی: دوران حضور زنان در آشپزخانه گذشته است

وی افزود: ایران،‌ ایرانی دو واژه و کلمه‌ای است که در همه مسائل ملی باید به آن توجه کنیم، علم و دانش برای ما افتخار است، هنر برای ما افتخار است و ورزش قهرمانی برای ملت ما افتخار است. یکی از آثار ورزش، ایجاد نشاط امید و شادابی است، ورزشکار یعنی انسان شاداب، یعنی انسان امیدوار، یعنی کسی که به جسمش و جانش قدرت می‌بخشد و جامعه خودش را و اجتماع خودش را و کشور خودش را در شادابی نگاه می‌دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه عده‌ای هستند که می‌خواهند همواره مردم را به هر بهانه‌ای نسبت به آینده ناامید کنند، اظهار داشت: ایجاد ناامیدی ضربه به حرکت ملی است، ایجاد ناامیدی مأیوس کردن جامعه از حرکت رو به جلو است.

روحانی با طرح این پرسش که چرا همیشه عده‌ای نیمه خالی لیوان را می‌بینند اما هیچ گاه نیمه پر را متذکر نمی‌شوند، افزود: ما باید ورزش کنونی را با گذشته مقایسه کنیم و ببینیم که در حال پیشرفت هستیم یا خیر، اگر ورزش همگانی نسبت به ۴ سال پیش، رو به جلو حرکت کرده و اگر باشگاه‌ها و ورزشگاه‌های ما پرشورتر شده است و رغبت جوانان بیشتر شده و همچنین زنگ رزش در دبستان‌ها و دبیرستان‌ها با اهمیت بیشتری دنبال می‌شود، معنایش این است که مسیر ما مسیر درست و صحیحی است و باید به آینده امیدوار باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این مطلب که ما نیاز به سبد امید داریم، گفت: سبد امید به جامعه نشاط می‌دهد وقتی فیلم و موسیقی شما می‌تواند در سطح منطقه وجهان بدرخشد این جزو سبد امید شما است، وقتی دیپلماسی شما در سطح جهان حرکت درست دارد و موفقیت‌ها را می‌آفریند و توطئه ها را می‌شکند و تحریم‌ها را پس می‌زند و حقوق ملت را تثبیت می‌کند، یعنی سبد امید داریم.

رئیس جمهور ادامه داد: قهرمانان ما امیدآفرین و نشاط آفرین هستند. این ورزشکاران هستند که ساعتهای زیاد همه ملت را پای صفحه تلویزیون میخ‌کوب می‌کنند و این قدرت بزرگی است که شما که در ساعاتی همه خیابان‌های کشور را خلوت می‌کنید و این همه ورزشکار را در یک نقطه جمع می‌کنید و واقعا پسندیده است که همه جوانها و نوجوانها، مرد و زن را از همه فکرها، غصه‌ها و ناراحتی‌ها می‌رهانید و چشم‌های ملت به تلاش‌های شما دوخته شده است. در ورزشهای مختلف، مسابقات جهانی وقتی در برابر رقبا پیروز می‌شوید می‌بینید که صدای شادی در شهر و کشور به پا می‌شود و گاهی یک گل این صدای شادی را در سراسر کشور به پا می‌کند.

روحانی با بیان اینکه ما انسان هستیم و نیاز به شادابی داریم، نیاز به لبخند و خوشحالی داریم، گفت: فکر نکنید که مردم بدون نشاط و خوشحالی می‌توانند از مشکلات عبور کنند. ورزش آرامش آفرین و نشاط آفرین است. ورزش از دید ملی سلامت، امید و مسائل اجتماعی بسیار اهمیت دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش حضور زنان در میادین مختلف ورزشی را مورد توجه قرار داد و گفت: در گذشته و در مسابقات جهانی المپیک و پارالمپیک بیشتر مردان حضور داشتند و این مسابقات مردانه بود و قهرمانان نیز مردان بودند. اما بحمدالله امروز نیم دیگر جامعه ما که بانوان و زنان هستند وارد صحنه ورزش و رقابت شده‌اند و هم پاسدار فرهنگ ایرانی و اسلامی هستند و هم پاسدار قدرت و توانمند ملی در صحنه ورزش هستند.

رئیس جمهور برهمین اساس خاطرنشان کرد: بانوان پرافتخار ما در ماه‌های گذشته از کیمیا تا زهرا و تا ساره چه نشاطی را درجامعه بوجود آوردند، زنان و مردان ما همه را خوشحال کردند؛ بسیار مهم است زنان ما در باشگاه‌های ورزشی و مسابقات خودشان در سطح جهانی تلاش می‌کنند و بسیار خشنود می‌شویم که زنان ورزشکار با همه تکنیک‌های ورزشی و همه تلاش و مجاهدت‌ها و زحمات ماه‌ها و سالیان سال خود عفاف و حجاب و فرهنگ اسلامی‌اش را در برابر دید جهانیان قرار می‌دهد و این افتخاری مضاعف برای ما است.

روحانی با بیان اینکه زنان جامعه ایران در همه امور مهم هستند و در راه پیمایی‌ها و عزاداری‌ها، انتخابات و سایر مناسبت ها همانند مردم حضور دارند، اظهار داشت: دیگر آن دوران سپری شد که زن باید فقط آشپزی و بچه داری کند، البته آن هم سرجایش با اهمیت است اما اینگونه نیست که خداوند جنگل و کوه و همه عالم را برای مردها آفریده باشد و تنها یک آشپزخانه سه در چهار را برای زنان آفریده باشد.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ زنان جامعه ما به خوبی درخشیدند، اظهار داشت: اما در این بین عده‌ای هستند که باید از‌آن حالت سنتی چند قرن پیش خارج شوند که اگر خارج هم نشود زنان قدرتمند ما آنها را به زور خارج می‌کنند.

رئیس جمهور ادامه داد: در ایام و روزگاری والدین جوانانشان را برای فرستادن به مسجد و باشگاه به عنوان دو امر متضاد تلقی می‌کردند و معتقد بودند یا مسجد باشد یا باشگاه. اما اینگونه نیست و ما دیدیم که مردم چگونه علاقه خود را با وجود آنکه در باشگاه‌ها بودند به مسجد و مراسم مذهبی نگه داشتند.

روحانی با یادآوری بازی فوتبال ایران و کره جنوبی در شب عاشورا در استادیوم آزادی تهران گفت: در‌آن ایام بعضی‌ها غصه خوردند. مرثیه خواندند که وای چگونه می‌شود مسابقه فوتبال آن هم در تهران؟ مردم عاشق اهل بیت و عشق به قمر بنی هاشم! غصه‌ها خوردند که چه باید کرد؟ اما شما ورزشکاران در همان ورزشگاه علاقه و ارادت خود را به عبدالله الحسین و خاندان رسالت ثابت کردید و جوانان یادشان نرفت که آن روز شب عاشوراست وچقدر زیبا حرمت محرم و عاشورا را نگه داشتند. و نشان دادند که حسین در عمق جانشان و همه رگهای بدنشان جریان دارد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که اقتصاد هم به ورزش ارتباط دارد، افزود: ورزش در عین حال می‌تواند توریسم ورزشی را به همراه داشته باشد. بخشی از ورزش ما اقتصاد ورزشی که شامل ابزارهای ورزشی و باشگاه‌های ورزشی می‌شود است.

رئیس جمهور با اشاره به حضور تیم ملی کشتی آمریکا در مسابقات جام جهانی کرمانشاه گفت: دنیا دید که ورزشکاران ایرانی در کرمانشاه چه کردند. دولت آمریکا را شرمنده کردند. به کشتی گیران آمریکایی ویزا دادند و مردم کرمانشاه چه مهمان نوازی کردند و دنیا هم قضاوت کرد آیا این عظمت ایران بود یا عظمت دیگران.

روحانی اضافه کرد: ما در کنار ورزش تعامل سازنده با جهان می‌خواهیم. ما در کنار ورزش اقتصاد می‌خواهیم، ما در کنار ورزش جاذبه گردشگری می‌خواهیم، ورزش امنیت ملی، فرهنگ ملی، نشاط ملی، سلامت ملی، غرور ملی و فرهنگ ملی واسلامی را به همراه دارد و ورزش می‌تواند ما را در مسیر توسعه پایدار قرار دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      والا که اگه این خرج و مخارج اجازه بده خیلی از خانمها مایلند خانه دار باشند. ولی خب افسوس که تو ایران زندگی کردن یعنی ..... دو زدن از سر صبح تا آخر شب. دو نفری کار میکنیم حقوق میگیریم باز کم میاریم. یه تفریح یا مسافرت خوب نمیتونیم بریم. شما تورم واقعی کن من خودم شخصا میرم تو آشپزخانه در نمیام.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زنهای مدرن علاقه ای به خونه نشینی ندارند و دوست دارند حضور اجتماعی داشته باشند.ولی زنهای سنتی در حاشیه بودن و مزندگی مصرفی رو ترجیح می دهند.پس باید قوانین مرتبط باهاش رو هم بپذیرند

      • بدون نام

        بدون نام 21:19 درست میگه. زنهای مدرن دوست دارن تو اجتماع باشن و هر کاری دلشون میخواد بکنن و گند بزنن تو زندگی خودشون و بقیه. اینقدر که پررو شدن. بس کنید چقدر شعار زدگی زن میتونه خانه دار باشه و بره کلاسهای مختلف علمی و آۀموزشی. اونطوری هم تو اجتماع هستید. دردتون چیز دیگه ایه. میخاید برید تو این اداره ها و شرکتها هر .... میخواین بکنید. همینجا هم میبینید که 19 نفر موافقن 6 تا مخالف. یعنی اکثریت ترجیح میدن خانه دار باشن. پس شعار ندین لطفا. جو اروپا هم نگیرتون.

      • بدون نام

        تساوی حقوق زن و مرد مال اروپاییهاست. اونها زنهاشون کار میکنن واقعا مثل یه مرد. کارگری، باربری. اونجا زنهاشون راننده کامیون هستن ولی کسی کمکشون بار خالی نمیکنه خودش این کارو میکنه. زنهاشون مغنی هم هستن مثل یه مرد. کارگر خط تولید هم هستن قطعات سنگین جابجا میکنن نه مثل زنهای ایرانی بگن نمیتونیم کمرمون درد میگیره انتظار دارن آقایون براشون کار انجام بدن.

      • سلی

        بدون نام 8/59 تو توی قدیم زیادی گیر کردی تو دوست داری زنت توسری خورت باش حرفش جداس بعدش چقدر فکرت کثیف که فک میکنی زنا برای چی میخوان برن شرکت و ادرارات مختلف با وجود ادمای مثل تو ایران عمرن پیشرفت نمیکنه سانسورچی بدون ساسنسور بزار لطفا

      • بدون نام

        تو اروپا زنی به کار خاصی مجبور نشده و انتخاب خودشون بوده.در ایران کلی زن از طبقات پایین در خونه های مردم توالت شویی می کنند. قالی بافی می کنند که از بیست سالگی انواع و اقسام بیماریها رومی گیرند در روستاها و عشایر سخت ترین کارها رو انجام می دهند . ضمن اینکه بارداری هم کار سخت و مشقت باریه که عوارض پایداری می تونه در جسم یک زن باقی بگذاره. اگه منظورت اینه که دخترهای طبقه متوسط شهری این کارهای سخت رو بکنند تا عقده های مردسالاران خالی بشه عارضم که پسرهای طبقه شهری هم حاضر به انجام کارگری نیستند. سعی کن حرف غیر منطقی که ناشی از احساسات مردانه ست نزنی

      • بدون نام

        اکثریت هم بی جا می کنه به زن عاقل و بالغ چیزی رو زور چپون کنه.اگه فکر می کنی می تونی زن رو کلا از جامعه حذف کنی باید بگم آب در هاون می کوبی.زن مستقل باید دستش تو جیب خودش باشه وگرنه هیچ وقت نمی تونه فرهنگ قیم ماب رو پشت سر بگذاره

    • شکیبه

      ساعت خواب جناب اقای روحانی قرنیست که گذشته!!!!!

    • mahsa

      آقای روحانی و همکاران گرامیشان...مردم ایران دیگه فقط عمل رو می بنن کاری به تبلیغات ندارند درصد جوانان و زن های ایرانی هم جوگیر و احساساتی هستند روز به روز داره میاد پایین انشاء الله...فعلا در عمل تقریبا همان احمدی نژاد هستین برای خودتان شاید فرق کرده باشه ولی برای ملت عادی به هیچ تغییری احساس نمی کنن ضمنا نطقهای حضرتعالی اخیرا بسیار شبیه احمدی نژاد هم شده است....

    • بدون نام

      فقط حرف حرف حرف حرف

    • مردجنوبی از جنوب

      از قدیم گفتن ر گدا معتر شود، از خدا بیخبر شود ، اصولا ...زن باید تو خونه بماند و کسی اورا نبیند الان باز چندتا به من منفی میدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کامنتهای تو صرفا تخلیه روحی روانیه و اهمیتی نداره

    • ناشناس

      درود،خدا کنه در عمل هم همینطور باشه

    • محمد حسین

      اقای روحانی من به شما رای دادم و تا اخر عمرمم هر زمانی که بخوام رای بدم به اصلاح طلبان و میانه رو ها را میدم اما با این سیاست هایی که شما در مورد زنان داری مخالفم به چند دلیل.
      این که شما زن خانه دار را بذاری کنار اسم اشپزخونه و بخوایید اونطوری در ذهن ها زن خانه دار را جاری کنید کار درستی نیست. مهم ترین کاری که زن خانه دار میتونه انجام بده تربیت و اموزش بچه هاست که اگر کمی فکر کنیم میفهمیم که چه کار مهم و بزرگیه. اصطلاح فرهنگ های غلط که الی ماشاالله در جامعه ما هست ، تربیت فرزندان که مخصوصا در نسل های جدید شدیدا کمبودش تو چشم میزنه و آموزش مگه چیز کمیه؟
      این که زن بره سر کار و نهایتش ماهی 1 - 1و نیم در بیاره خیلی مهمه؟
      خود ما بین اقواممون زن شاغل داریم بچه اش هنوز 3 سالش نشده 40 جور بلا به سرش اومده.از سوختگی و شکستگی گرفته تا مشکلات دیگه
      به جز این زن شاغل یعنی حذف یک موقعیت شغلی با حداقل دستمزد ؛یعنی بیکار بودن یه مرد. یه مرد اگر شاغل باشه یه خانواده تشکیل میده و سودش به زنان هم میرسه اما زن شاغل چطور؟
      الان هیچ دختر شاغلی این زندگی را می پذیره که خودش بره سر کار من بشینم تو خونه بیاد خرج من را بده؟ این با فرهنگ ما سازگاری داره؟
      این حرفا برای اون کشوری خوبه که اولا اشغال زایی بالا باشه ثانیا اموزش و پرورش درست و حسابی داشته باشن که با اشتغال زنان مرد ها بیکار تر نشن و به رشد و پرورش بچه هم ضرر نرسه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من هر چی زن خانه دار می بینم آدمهای سطح پایین با دنیای محدودی هستند .زن شاغل هم می تونه بچه اش رو درست تربیت کنه و لزومی نداره بیست و چهار ساعته تو خونه باشه .مادر من معلم بود و خواهرم هم الان شاغله و بچه هاشون خیلی خوب تربیت شدند. زنهای خانه دار و سنتی، مادری کاملا غریزی دارند. در ضمن پدر هم در تربیت فرزندان بسیار مهمه

      • بدون نام

        مادرهای خانه دار نسل پیش، روی دست بچه شون قاشق داغ می گذاشتند،گازشون می گرفتند و تا بچه شیطنتی می کرد می زدند به سینه که الهی بمیری! چرا از مادر سنتی ، افسانه سازی می کنید؟؟؟ زنها هم الان فقط 14 درصد شاغلین رو تشکیل می دهندکه نسبت به ده سال پیش 3 درصد کاهش پیدا کرده یعنی عقب رفتیم.بیشتر زنان شاغل در بخش خصوصی مشغول اند.اینقدر کلیشه های عوامانه رو تکرار نکنید. کمی منطقی باشید

      • بدون نام

        شما با این عقایدت همون برو به تندروها رای بده چون میانه رو ها نمی تونن به زنها که رسید به شیوه حاجی بازاریها عمل کنند

      • بدون نام

        دمت گرم بدون نام :)

      • محمد حسین

        یازده نفر منفی دادن فقط 2 نفر اومدن جواب دادن (3 نظر اول با توجه به زمان ارسال نظرات مشخصه از 1 نفره نظر با پرچم امریکا هم که چیزی نداره)اون نفری هم که اومده نظر داده فقط توهین کرده و دروغ های خنده دار گفته:زنهای خانه دار سطح پایین اند. دنیای محدود دارند. برابر کردن حس مادری مادر خانه دار با حیوان! که فقط حس غریزی دارن.مادر های خانه دار قدیمی قاشق داغ رو دست بچه میذاشتن گازشون میگرفتن!!!(هاهاهاها)بعدشم که به من گفته حاجی بازاری
        اقا تو اگر سطح استدلالت اینه اگر توان جواب دادنت به دلایل واضحی که من اشاره کردم همینقدره و به شما میگن مدرن صد رحمت به مادر غریزی سطح پایین گاز بگیر یا حاجی بازاری بی سواد!

    • بدون نام

      کاملا درست است. چون مردان از فرط بیکاری خانه نشین گشته و امور خانه داری و آشپزخانه را در دست گرفته ند

    • مریم

      درود درود درود
      تا کور شود هر انکه نتواند دید

    • بدون نام

      حالا ک حکومت مرد سالاریه این وضع کشوره واااای بر اینکه دیگه همه چی بشه زن سالاری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا بدبختیها همه اش از مردسالاریه. زن سالاری که نداریم ولی در مورد کشورهای اسکاندیناوی که برابری بین زن و مرد وجود داره کمی مطالعه کنید

      • بدون نام

        من خودم یه زنم ولی از صمیم قلب دعا میکنم زن ایرانی جماعت به جایی نرسه که خدا رو بنده نیست. بالا برید پایین بیاید همینه ظرفیت نداریم جنبه نداریم.مشاهده شده به خودشونم رحم نمیکنن چه برسه به بقیه. مثال میخواید منشی دکترا. مثال میخواید خانمهایی تو ادرات دولتی مثل بیمه و بانک کار میکنن.

      • بدون نام

        حسودی کردن به هر زنی در هر جایگاهی از بچگی به زنها آموخته میشه. همین یک خصلت رو ترک کنید کلی پیشرفت می کنید.به جای حسودی کردن خودتون رو دوست داتشه باشید و تلاش کنید تا به هدفتون برسید. البته اگه هدفی بجز شوهر دارید

    • مهدی

      زن و مرد برای ارامش همدیگر افریده شده اند. چه کسانی بر این کانون اولیه الهی هجمه میکند. با هر بهانه روزی اینهارا محدود و سعادت اینها را به تحلیل های غیر الهی مورد هجوم قرار می دهند. هرگز خداوند محدودیتی برای فعال بودن الهی زن و مرد قرار نداده این شرایط سرگیچه اور است که چند راهی را تبلیغ می کند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منفی دادم چون خودتم نفهمیدی چی نوشتی

      • سلی

        بدون نام نمیری ت.و رو غش کردم خخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    • بیتا

      اقای روحانی ممنون ک از زنان اینگونه یاد میکنین ولی باید بگم عمرن رای بیاری

      پاسخ ها

      • مینا

        شما همه اش در آشپزخانه ای مگه؟

    • صالحی

      روحانی میخواد با این حرف هاش رأی جمع کند حرفهای دو پهلو میزند اول میگه دوران زنان در آشپزخانه تمام شده بعد دوباره میگه اون سره جاش

    • ebi

      بعله دوران حضور مردان در آشپزخانه است. اگر هم اون رفاه اروپایی مدنظر آقای روحانی هست، هنوز درآمد مرد و زن به اون حد نرسیده که غذای بیرون بر بخرن وقتی از سرکار برگشتن، اجاره خانه را بدهیم پول آب برق گاز یا تلفن و عوارض خانه یا ماشین، و یا خرج زن و بچه؟ مگه ما چقد درآمد داریم. به قول اون وزیر من میرم کلیه ام را میفروشم

    • بدون نام

      حناب روحانی با این حرفا قانون اسلام رو نقض میکنی ،،،طبق قانون اسلام وظیفه ی مرد ایجاد در امد و وظیفه ی زن خانه داری و تربیت فرزندان است ،،این جور که شما میگید زنا باید برن سرکار و مردا تو خونه بچه شیر بدن ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرد بنا بر قانون اسلام وظیفه داره برای زن خدمتکار بگیره و زن وظیفه ای برای کار خونه نداره

    • فافا

      الان که به لطف شما و همفکران شما زنان کل اداره ها و شرکتهای خصوصی و کارخانه ها رو تسخیر کردن و اقایون باید در آشپزخونه باشند و بچه تریبت کنند ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط 14 درصد شاغلین زن هستند. کمی سواد و مطالعه داشته باشید و اینقدر عوامانه اظهارنظر نکنید. شرکت خصوصی هم ربطی به دولت نداره که بخواد اونجا رو هم مردانه کنه و اتفاقا اکثر زنهای شاغل در بخش خصوصی فعالند.چه بسا خودشون کارآفرین بوده باشند.مردهای تنبل و بی عرضه چشم دیدن زن شاغل رو ندارند

    • مردجنوبی

      نه خیر نگذشته زنا باید تو آشپزخانه بمانند

    • آرش

      زنها جنبه کار کردن ...خیلی هاشون ندارن ...حداقل ۸۰ درصدشون ...یا زندگی رها میکنن بحال خودش یا شاخ میشن و دستشون تو جیبشون میره ...دیگه پایبند نیستند ...
      همون باید جایگاهشون بفهمند ... ولی نمیفهمند متاسفانه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نظرات عمومردکی

    • بدون نام

      خوب البته ایشان حق دارند که بگویند دوران زنان در آشپزخانه دیگر گذشته است چون در یک خانه پنجاه میلیاردی زندگی کردم حتما چندین اشپز وکمک اشپز حاضر هستند.

    • بدون نام

      زن باید مادر باشد. زن باید خانه دار باشد. زن باید بستر خانواده باشد. نه عامل بیکاری مردان. نه باعث از هم پاشیدن کانون خانواده. نه باعث سو استفاده کارفرما. البته خانمهای که سرپرست خانواده هستند منعی ندارد. آقای روحانی دنبال جمع آوری رای زنان نباشید. بیکاری مردان بیداد میکند. غافل هستید به خدا

    • رحیمی

      سلام
      پس کی غذا درست کنه؟

    • انسان

      سلام به حکم ادب خدمت رئس جمهور محترم. من یک خانم شاغل آموزش و پرورش هستم با 18 سال سابق کار اگه زندگیم می چرخید خیلی دوست داشتم به تربیت فرزندم وقت می گذاشتم و توی آشپزخانه خونه ام بودم . مورد توجه آقایان هیچ وقت شما نمی توانید از دید یک خانم به زندگی نگاه کنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من هم یک خانم ام و از بچگی کابوسم خانه دار بودن و پول تو جیبی گرفتن بوده

    • بی نام

      دوباره انتخابات شد .... ارا خانوما رو می خواد شروع کرده ...

    • سعادت

      سلام به ملت قهرمان ایران حرف های تبلیغاتی بس نیست. جلوی گرانی و تورم وحشتناک بالای پنجاه در صد را بگیرید.

    • بدون نام

      مردا بشینن تو خونه تا زنان کار کنن حالشون جا بیاد

    • مهدی بیات

      یک شعار تبلیغاتی...

    • بدون نام

      من نوعی با حرفهای آقای محمد حسین کاملا موافقم.............من خودم یه زنم شاغلم هستم........کار میکنم چون کفاف نمیده ولی منم دوست دارم خودمتو خونه باشم مهمتر از همه به تربیت بچه هام برسم به خودم برسم ولی در صورتی دوست دارم تو خونه باشم که رفاه داشته باشم
      یه چیز دیگه هم که واقعا هست این که اکثریت خانومایی که شاغل هستن واقعا بی جنبه هستن و زندگیشونو فدای او دو قرون دوزار میکنن و به قولی شاخ میشن واسه آقایون......
      خوبه زن استقلال مالی داشته باشه ولی به چه قیمتی؟؟؟؟؟
      تن خسته روح خسته افسردگی زندگی نابسامان والا ارزش نداره........
      جناب روحانی ازشما یه تجدید نظر اساسی واسه حقوق انجام بدین و عملیش کنین که من نوعی عاشق همون آشپزخونه سه در چهار هستم.........
      ملتو گرسنه نگه داشتین از روزی که خانوما میرن سر کار همین کارفرمایان با کمترین حقوق بیشترین بهره کاری رو از خانوما میبرن و آقایون بیکار شدن انتظار چی دارین؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما یک زن سنتی هستی و حق داری همانطور که دوست داری زن خونه باشی .زنهای زیادی هم علاقه و استعداد و پشتکار دارند و حق دارند شاغل باشند و در شغلشون پیشرفت کنند و شما با سطح فکر محدودت حق نداری برای زنهای دیگه تصمیم بگیری

      • بدون نام

        بدون نام دوم معیار سنتی و مدرن بودن چیه؟ مهم اینه حرف کی در این شرایط درست تره. وقتی شغل نیست مطالبه شغل توسط زنان یعنی سخت تر کردن شرایط برای پسر های جوان همان هایی که وقتی برن خواستگاری ازشون شغل با درامد بالا خونه و ماشین توقع دارند.این چیز سختیه برای فهمیدن؟ شاغل بودن زنان در شرایط فعلی فقط به نفع کارفرماست حالا چه اون کارفرما در بخش خصوصی باشه چه دولتی
        نبود شغل = کمتر شدن ازدواج = نابودی جامعه = نابودی ایران

    • بدون نام

      حرفای تبلیغاتی دیگه هیچکس مورد اعتماد نیست ....

    • فریبا

      مگه آشپزخونه بده؟؟!!!

    • جان فدایی رهبر

      اقای روحانی بله گذشت انقدر فشار اقتصادی رو مردمه که باعث شده مردو زن درطی روز سه ساعت ببینن همو تبریک میگم بهتون بابت این اتفاق که بچه ها به جای اینکه تو خونه تربیت بشن ازبدو تولد تو مهدکودک بزرگ میشن تبریک میگم بهتون که هیچ پدری دیگه وقت نمیکنه دست بچشو بگیره شبا بره پارک چون خستس و همیشه جیبش خالی بوده تبریک میگم بهتون که تمام خانواده ها دچار افسردگی شدن هیچ کاری نمیکنید کشور ما کشور ثروتنمندیه ولی مردم گشنه ... افسوس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم اینقدر ساده لوح نیستند که باور کنند همه اش تقصیر روحانیه
        اگر مشکل روحانی بود قبلش باید وضع مردم خوب میبود.که نبود!

    • بدون نام

      دفاع از حقوق آن هم در این زمان که نزدیک انتخابات هستیم و در برهه ای از زمان که تعداد زن ها در کشورمان بالاست چیزی جز جلب توجه برای کسب رای نیست!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تعداد زنها بالاست؟ سرشماری اخیر که تعداد مردها رو بیشتر نشون داد

    • بدون نام

      حرفای تکراری

    • بدون نام

      کاملا درسته
      چون دوران حضور مردان در آشپزخانه شده . بخاطر بیکاری و رکود مردها باید برن تو آشپزخونه و زنهاشونو واسه چندرغاز حقوق با کلی حمالی بفرستن سرکار و یه عده چشم و دل ناپاک به اونها ریاست کنند.

    • بهرام

      روحانی از مردان ناامید شده دست به دامن زنان شده.

    • رئال مادرید

      سلام به مدیر مسئول پایگاه و سایت برترینها
      امیدوار بودم این سایت جبهه گیری نکند و به نظر همه احترام بذاره در عین حال که بنده به هیچ جناحی وصل نیستم کاش می شد نظرمو بذارید تا کمی درد دل ما جنوبی ها رو بفهمید حیف

    • بدون نام

      زنان غذا نپذن شما میپذی اقای رئیس جمهور؟بعضی اوقات خوب جوگیر میشی ها

    • بدون نام

      ادم عاقل دوبار از یک سوراخ نیش نمیخوره.عمرا رای بیاری.بجز حرف زدنو دوره افتادن خونه اینو خونه اونو سفر خارجه رفتن دقیقا چکارایی کردی هاااا...اومدی زنا رو احساساتی کنی که رای بیاری؟عمراااا ..
      حسن روحانی نخستین رییس جمهور انقلاب اسلامی ایران که فقط یک دور چهار ساله ریاست جمهوری را در دست داشت

    • رضا رضایی

      جمع کن این صحبتا دیگه همه چیز روشن واسه ما که این حرفا چی موقعی میزنید ... وقتی که رای نیاوردی معلوم میشه همه چیز

    • بدون نام

      با این حرفها می خوای رای زنان را جمع کنی؟

    • جلال

      به خاطر رای داره همه کار میکنه....

    • ایرانی

      اقای ریسجمهور مثل اینکه شما مثل ما بی سواد نیستید یعنی ارزش زن و مادر درد همین هست ؟؟؟اینم از ریاست جمهور باسواد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی اهمیت ترین قشر در ایران زنان خانه دار هستند.کاملا در حاشیه و بی اهمیت

    • REALMADRIDISTA

      سلام
      بنده داراي مدرک فوق ليسانس الکترونيک دانشگاه شهيد بهشتي مي باشم.
      بنده با نظر رئيس جمهور(منتخب)موافقم.
      علل:
      *بنده چون پدرم کارگر مي باشد.
      *حقوق 24 ميليون توماني و ريالي نمي گيرد.
      *جانباز 40% ولي بازهم حقوق نمي گيرد.(در جواني مي گفت براي زضاي خداست ولي الآن ... .)(بنده سهميه اي نيستم نيز)
      *ايشان حقوق نجومي (براي ما نجوميست) که به گفته نماينده خانوم تهران در مجلس(پدرم از سفره انقلاب برداشته شما هم مي تونيد برداريد)(که تهراني هاي عزيز به ليست اميد سرمايه داران راي دادن)باز هم اين حقوق را هم نميگيرد.
      *در کل حقوق نمي گيرد.

    • هموطن

      بااحترام فراوان نسبت به تمام زنان هموطن من
      اما این را بایدقبول کنیم که شما باگذاشتن خانم ابتکار کاری کردیدکه حتی خودزنها هم از گرفتن پست دولتی دل زده شده اند...وهمچنین تعداد بیشماری زن در ایران باداشتن تحصیلات بالا بازهم بیکار هستند چون رابطه جای ظابطه راگرفته ومتاسفانه وباشرمندگی بیش از حد کاری که درخور مقام والای زن باشدبه آنان تعلق نمیگیرد .......حالامردهاجای خودرادارند..البته دربیکاربودن 60درصدجامعه ایران شکی نیست ..........

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ابتکار باید معجزه می کرد و یه معضل چند ده ساله رو یهو حل می کرد؟ مردهای دولت همه خوب بودند فقط ابتکار چشمتون رو گرفته. من هر وقت نظرات مردم عادی رو می خونم با دموکراسی مخالف میشم چون انگار دموکراسی یعنی غلبه اکثریت نادان بر اقلیت دانا

    • مریم

      از زنا مایه نذار دیگه رای نمیاری تو کل این چهارسال یه ورزشگاهی باشگاهی مختص زنان افتتاح نکردی . تو تهران به این بزرگی فقط باید کلی پدل بدی بری باشگاه انقلاب یا شیرودی . تمام ساعات کاریشونم برای خانم ها صبح هاست انگار خانم های شاغل نباید ورزش برن.

    • علی

      سخنرانیش حرف نداره ولی اقدام و عمل صفر

    • بی نام

      همش شعار برا رای فرمالیته

    • بدون نام

      آقای روحانی شما مردا رو هم خونه نشین کردین زنا پیش کش

    • محمد

      من یک حمالم تو آهن فروشی آهن ها رو جابجا میکنم
      مدیر آهن فروشی دو تا خانم رو آورده تو دفتر آهن فروشی کارای دفتری رو انجام میدن .
      آخه گفتن زنها باید در جامعه باشن نه در هر جایی
      دولت باید بعضی از جاها رو استثنا کنه
      اونجا محیط مردونست زشته
      آدم راحت نیست .

    • بدون نام

      داره رای جمع میکنه

    • باریک بین

      یکی نیست بگه چرا بعضی زنها راپررو می کنی.این ایده های فمنیستی چیه رواج میده؟...............

    • آرش

      آقای روحانی شما حرف از حقوق زنان نزن اون از شرایط استخدام برای خانم‌ها و اون هم از دانشگاه که بعضی دانشگاه‌های دولتی رشته‌های مهندسی حتی رشته‌های حسابداری و مترجمی زبان و مدیریت رو فقط برای پسران سهمیه گذاشتن رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی داروسازی هم که ۶۵ درصد قبولی رو دختران داشتن ۵۰ درصد سهمیه برای پسران گذاشته و حق ۱۵ درصد دخترهایی که باید قبول بشن ضایع میشه تو بعضی ادارات شیراز که بری حتی یه کارمند زن هم نمی‌بینی

    • خانوم خونه

      اونقدر به این زنا بها دادید که هرروز شاهد صدها خیانت و فرزند کشی و همسر کشی از طرف زنا هستیم زنی که بیرون کار میکنه از صبح تا شب با همکارای مردش بگو بخند راه اونداخته به درد زندگی نمیخوره جای زن واقعی همون اشپزخونه اس و کارش خدمت به همسر و فرزندان

    • لیلیوم

      واقعا خدا به داد کشورمون برسه. وقتی یه روحانی اینجوری گفته ی خدارو برعکس میگه از بقیه چه انتظاری داری. خدا واسه هر قدم زن تو خونه یه عالمه پاداش میده

    • بی نام

      این حرفهایی که میزنید حرفهای قشنگیه.ولی ای کاش در عمل هم به آنها میپرداختید.البته جناح مخالف که حتی در حد حرف هم اینا رو قبول ندارن و میگن زن فقط باید تو خونه بشینه و به همسرداری و بچه داری برسه

    • بدون نام

      باز نزدیک انتخابات شد، شروع کردین از این حرفا زدن

    • عادل

      برای خوشامد بعضی ها حاضرن چه حرفایی بزنن!

    • بدون نام

      آيا زنهايي که اينجا کامنت گذاشتند و مخالفت کردند عقيده دارند که کل زندگي زنها بايد در يک آشپزخانه سه در چهار بگذره؟ مطلب رو خوندين؟يعني شماها دوست نداريد دنياتون وسيع تر از آشپزخونه تون باشه و بر زندگي خودتون مسلط باشيد؟ اين کامنتها رو يا مردهايي با اسمهاي زنانه گذاشتند يا زنهايي که جاه طلبي و استعدادي براي زندگي در دنياي بزرگتر از آشپزخونه ندارند و به زنهاي فعال و پيشرو حسودي مي کنند.البته شما حق داري خانه دار باشي و خانه داري هم بايد شغل محسوب بشه. ولي حق نداري براي زنهايي که دوست دارند وزير و وکيل و ورزشکار بشن تعيين تکليف کني.فعاليت همين زنها باعث ميشه به تدريج چند قانون به نفع تو زنِ خانه دار هم گذاشته بشه و فردا که شوهرت ازت خسته شد،بچه هات رو ازت نگيره و بدون هيچ حقي آواره کوچه وخيابون نشي

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما خودتو ناراحت نکن. حالا مسئولین هم ننشتن ببینن چه نظراتی اینجا گذاشته میشه همونو عملی کنن.

    • محمد

      تمام کامنتها مشخصه از طرف یک گروه خاصه که همه میشناسیمشون همونهایی که بهشون دور بدین اجازه تحصیل هم به خانمها نمیدن چه برسه به اجتماعی بودن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شمام جو سیاسی بر ندار. همه مردم عادی هستن که اومدن نظراتشون نوشتن.

    • بدون نام

      موافقم با اقای روحانی
      امیدوارم در عمل هم شاهد اجرایی شدن این صحبت ها باشیم
      از اشتغال برابر تا. یکسان سازی رشته های دانشگاهی برای دختر و پسر

    • مریم

      کاش قبل از هرچیزی هممون سعی میکردیم به نظرات هم دیگه احترام بذاریم و قبول کنیم هرکسی یه شرایطی تو زندگی داره و این شرایط باعث میشه تصمیم بگیره. خانمی که دوست داره خانه دار باشه لزوما سنتی و سطح پایین نیست و خانمی که دوست داره شاغل باشه هم مدرن نیست. خیلی از خانمهای شاغل شرایط زندگیشون ایجاب میکنه شاغل باشن ولی حتی با وجود تحصیل کرده و مدرن بودن اگه شرایط مالی خوبی داشتن ترجیح میدادن به صورت های دیگه تو اجتماع باشن نه با کارکردن واسه کارفرماهای سودجو... خیلی از خانمهای خانه دار هم دوست دارن شاغل باشن ولی کاری که به شان و شخصیتشون نزدیک باشه پیدا نمیکنن و چون از نظر مالی هم در رفاه هستن ترجیح میدن شغل شریف خانه داری و تربیت فرزندان داشته باشن. تو مملکت ما هیچ چی سرجاش نیست. پس بهتره در مورد شرایط همدیگه نظر ندیم و قضاوت نکنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله هر زنی که کار میکنه لزوما مدرن نیست ولی زنی که زندگیش در خانه داری خلاصه شده باشه و خودش درآمدی ایجاد نکنه نمی تونه ادعای مدرن بودن بکنه . اینکه در خیلی از مشاغل زنان و مردان استثمار میشن شکی نیست.خیلی از مردها هم از شغلهاشون راضی نیستند و قرار نیست زنها هر چی باب میلشون باشه رو انجام بدهند و هر جا باب میلشون نبود شونه خالی کنند. اگه البته به برابری حقوق انسانی عقیده داریم.وگرنه که میشه همون سنتی بودن و دنیای تنگ و بسته زن خانه دار

      • بدون نام

        البته داستان زنانی که می خواهند شاغل باشند اما شغلی مناسب با تحصیلات و توانایی هاشون پیدا نمی کنند فرق داره .ضمن اینکه من هم موافقم که خانه داری رو باید یک شغل به حساب آورد.شغل خیلی سخت و فرسوده کننده ای هم هست.ولی این که روی شریف بودن و تربیت فرزندان تاکید کنی باز همون دیدگاههای زن ستیز رو تایید می کنی که زنی که خانه دار نیست به بچه هاش ظلم می کنه و فلان

    • علی

      روحانی در حالیکه دوره ریاست جمهوریش رو به اتمام و هنوز همسرش رو نشون نداده میگه نمی توان وظایف زنان تنها به دورن خانه منحصر کرد
      حرفات با عملت متناقض داداش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شاید همسرش دوست نداشته. چقدر برای خواست یک زن ارزش قائل اید؟ ضمن اینکه به نظر من شغل "بانوی اول" باقی مانده از دوره مردسالاریه و نباید زنی رو مجبور کرد به دلیل کار شوهرش ، نقش خاصی ایفا کنه

    • بدون نام

      زن ها اگر اشتغال و کار میخوان باید سربازی هم برن جنگ هم اگر شد به میدون جنگ هم برن و انواع مشاغل مثل رفتگری و ... را هم بپذیرند چون در اون کشورهایی که زن خانه دار نیست سربازی میره جنگ میره 100 تا کار پایین سطح دیگه هم میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس با این منطق مردها هم باید بچه به دنیا بیاورند

      • بدون نام

        خیلی از کشورها ارتش حرفه ای دارند که افرادی (زن و مرد) که روحیه ی نظامی دارند عضوش می شوند . همچنین در خیلی کشورهای مترقی برای دوره های ماهانه و همینطور بارداری زنان برنامه های متمدنانه ای دارند و حقوق اضافه ای برایشان در نظر می گیرند. بهرحال نسل انسان ها توسط زنان تداوم پیدا می کنه

    • بدون نام

      به نظر من حرفایی که آقای روحانی زدن طرز بیان کردنش خوب نیست.این طوری که ایشون میگن مردارو با زنا رودر روی هم قرار. میدن.بعدم الان وقت این جور حرفا نیست.این حرفارو باید زمانی زد که اقتصاد ما خیلی پیشرفت کرده باشه و کار واسه جوانان زیاد باشه نه الان که اینقد بیکاری زیاده...

    • بدون نام

      روحانی خودتو نکش دیگه رای نمیاری

    • محمدرضابهبودیان

      باسلام زنهاراکمتربالاببربفکرمردم باش کرسنگی وبیکاری کمرراشکسته

      پاسخ ها

      • رها

        می خواستم منفی بدم اشتباهی مثبت شد

    • بدون نام

      دوباره شروع شد
      دورشون داره تموم میشه با این حرفا میخوان رای جمع کنن ...

    • بدون نام

      تو همین 4 سال ریاست جمهوریش با همین حرفا ، مردمو سرکار گذاشته و فریب میده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج