adexo3
۴۹۱۲۹۸
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

ترامپ: اوباما تلفنهای مرا شنود کرده بود

رئیس جمهور آمریکا ضمن رد فشارهای وارده بر وزیر دادگستری این کشور گفته که دیدار اول او با سفیر روسیه در واشنگتن را دولت باراک اوباما ترتیب داده بود.

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور آمریکا در دفاع از وزیر دادگستری خود که با فشارها به خاطر جنجال تماسهایش با روسیه مواجه است، دولت باراک اوباما را هدف قرار داده است.

دونالد ترامپ امروز شنبه بار دیگر در دفاع از وزیر دادگستری خود اظهارنظر کرد؛ وزیری که به خاطر گزارشها درباره تماسهایش با روسیه در جریان کارزار انتخاباتی سال گذشته ریاست جمهوری آمریکا به شدت تحت فشار قرار گرفته است.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر هم در دفاع از «جف سشنز» وزیر کنونی دادگستری اظهارنظر کرده بود اما حالا دولت باراک اوباما را هدف قرار داده است.

او در توئیتر خود نوشت: «اولین دیداری که جف سشنز با سفیر روسیه داشت، توسط دولت اوباما و تحت برنامه آموزشی برای ۱۰۰ سفیر ترتیب داده شده بود».

رئیس جمهور آمریکا در ادامه شخص باراک اوباما را به شنود غیرقانونی مکالمات و جاسوسی از دونالد ترامپ متهم کرد.

او نوشت: «همین حالا متوجه شدم که اوباما کمی پیش از پیروزی من، در برج ترامپ مکالماتم را شنود کرده بود. این وحشتناک است. البته چیزی پیدا نشد. این، مک کارتیسم است».

مک کارتیسم، اصطلاحی برای اشاره به فعالیت‌های سناتور «جوزف مک‌کارتی» در آغاز دوره جنگ سرد است؛ اقداماتی که به بهانه مبارزه با کمونیسم در آمریکا، موجی از سانسور و دادگاه‌های نمایشی و تفتیش عقاید در دهه ۱۹۵۰ را به دنبال داشت.

ترامپ در ادامه انتقاداتش از فشارها به وزیر دادگستری خودش به خاطر تماس با روسیه، به موضوع دیگری هم اشاره کرد.

او تصریح کرد: «همان سفیر روسیه که با جف سشنز ملاقات کرد، ۲۲ بار از کاخ سفید اوباما هم دیدار داشته و تنها در سال گذشته ۴ بار(در کاخ سفید) ملاقات داشت».

رئیس جمهور آمریکا افزود: «آیا این قانونی است که رئیس جمهور مستقر قبل از انتخابات، مبارزه برای انتخابات را شنود و استراق سمع کند؟»

ترامپ همچنین تصریح کرد: «من قول میدهم که یک وکیل خوب میتواند از این حقیقت که رئیس جمهور اوباما تلفنهای مرا در ماه اکتبر و قبل از انتخابت شنود و استراق سمع کرد، پرونده خوبی در بیاورد».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ترررررررررامپ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج