اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۹۱۵۲۷
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

آزادی موصل نزدیک است

دبیر کل سرایا الخراسانی گفت که چیزی از آزادی بخش غربی موصل باقی نمانده و باید موصل را از هم اکنون آزادشده تلقی کرد و بزودی عملیات آزادی سازی منطقه &#۰۳۹;الحضر&#۰۳۹; در جنوب تلعفر آغاز می شود.

خبرگزاری ایرنا: دبیر کل سرایا الخراسانی گفت که چیزی از آزادی بخش غربی موصل باقی نمانده و باید موصل را از هم اکنون آزادشده تلقی کرد و بزودی عملیات آزادی سازی منطقه 'الحضر' در جنوب تلعفر آغاز می شود.

'علی الیاسری' روز شنبه در گفت وگویی افزود که بعد از پیشرفت های چشمگیر و سریع که در بخش غربی موصل اتفاق افتاده است، انتظار می رود در دو روز آینده عملیات آزادسازی 'الحضر' در جنوب شهر تلعفر آغاز شود.

وی اضافه کرد که نیروهای مسلح عراق و الحشد الشعبی در حال حاضر با قدرت در عملیات پیشروی به بخش غربی موصل مشارکت دارند و دستاوردها تاکنون بیش از حد انتظار بوده است.

الیاسری ادامه داد که انتظار می رفت که پیشروی در ساحل غربی مدت زمان طولانی به طول انجامد ولیکن بعد از این پیشرفت سریع انتظار می رود در طول هفته های آینده بخش غربی بطور کامل آزاد شود و همزمان، پیشروی به سمت تلعفر و الحضر شروع شود.

وی خاطرنشان ساخت که روند سریع عملیات، روحیه همه نیروها اعم از ارتش، پلیس، مبارزه با تروریسم و الحشد الشعبی را بالا برده است و با آزادی بخش غربی، فقط مناطق غربی نینوا و منطقه موسوم به 'الجزیره' در استان نینوا باقی می ماند.

الیاسری در خصوص مختصات منطقه الجزیره در غرب استان نینوا گفت که این منطقه با طول ۱۴۰ کیلومتر و عمق ۳۰ کیلومتر به سمت اراضی سوریه امتداد دارد.

وی اضافه کرد که آزادی و پاکسازی این مناطق نیازمند مدت زمان است زیرا منطقه وسیعی است و در برگیرنده روستاها و مناطق بیابانی است.

دبیرکل سرایا الخراسانی گفت که مهمترین موضوع در حال حاضر، آزادسازی موصل است و تلعفر هم کاملا در زیر آتش الحشد الشعبی قرار دارد که از حیث نظامی تحت کنترل است.

به گفته وی، تنها مناطقی باقی می مانند که گروه تروریستی داعش در ژوئن 2014 از آنجا به سمت شهر موصل به حرکت در آمد که این منطقه، 'المشیرفه' است که در تماس با منطقه 'الکسک' است که این مناطق در حال حاضر در حوزه نیروهای پیشمرگ کرد قرار دارند و باید به سرعت آزاد شوند، زیرا آزادی این مناطق که داعش از آنجا وارد موصل شد، به شدت روحیه این گروه تروریستی را در موصل درهم خواهد شکست.

الیاسری گفت که آزادی این مناطق و مناطق '۱۷تموز' و 'صلاح الدین' که در حوزه نیروهای پیشمرگ کرد است می تواند روحیه داعش را از حیث معنوی درهم بریزد.

وی اضافه کرد که آزادی این مناطق جلو فرار عناصر این گروه تروریستی که در حاضر برخی از سرکرده های داعش از طریق آن به سمت گذرگاه 'ربیعه' در شمال نینوا فرار می کنند را می گیرد.

الیاسری خاطر نشان ساخت که سرکرده های گروه تروریستی داعش فهمیده اند که فرار از طریق منطقه بیابانی الجزیره در غرب استان نینوا به سمت اراضی سوریه محال است زیرا این محور را الحشد الشعبی بطور کامل بسته است.

دبیرکل سرایا الخراستانی تاکید کرد که سرکرده ها و عناصر داعش در حال حاضر به دنبال گذرگاه هایی برای فرار هستند به ویژه بعد از پیامی که ابوبکر البغدادی به آنها داد و از آنها خواست به مناطق کوهستانی و دور افتاده پناه ببرند.

وی اضافه کرد که باقی مانده گروه تروریستی داعش در این مرحله، محال است بتوانند در برابر حملات نیروهای عراقی تاب بیاورند و قدرت رویارویی را با نیروهای مسلح و الحشد الشعبی از دست داده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چون العبادی دست بدامن امریکا شد عراق ازاد میشه فقط از امریکا برمیاد و بس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج