۴۹۱۸۸۲
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

تسهیلات ویژه برای خرید سربازی فرزندان ایثارگران

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند فرزندان ایثارگران با پرداخت ۵ میلیون تومان، مشمول دریافت کارت معافیت نظام وظیفه شوند.

خبرگزاری ایسنا: نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس بعد از اتمام بررسی بخش‌های هزینه‌ای لایحه بودجه ۹۶ وارد رسیدگی به موارد ارجاعی به کمیسیون تلفیق در این بخش شدند.

بر این اساس جزء الحاقی ۳ تبصره ۱۱ با ۱۴۹ رای موافق، ۳۷ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده حاضر در مجلس عینا تصویب شد.

طبق این مصوبه فرزندان ایثارگران مشمول ماده(۴۵) قانون خدمت وظیفه عمومی مشروط به عدم غیبت آنها و نیز انجام خدمت وظیفه عمومی پدر ایثارگر آنان با هر مقطع تحصیلی، مشمول ردیف اول جدول با اعمال پنجاه درصد(۵۰%) تخفیف می‌شوند.

این جدول مربوط به میزان جریمه مشمولان پایه برای صدور کارت معافیت نظام وظیفه است که میزان جریمه در ردیف اول آن ۱۰ میلیون تومان مشخص شده که با این مصوبه و اعمال ۵۰ درصد تخفیف، فرزندان ایثارگران مشمول این ماده با پرداخت ۵ میلیون تومان می توانند کارت معافیت دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، همچنین نمایندگان بند الحاقی ۲ تبصره ۸ را نیز حذف کردند که این بند مربوط به دادن مجوز به وزارتخانه‌های نیرو و نفت برای واگذاری انشعاب موقت به واحدهای مسکونی احداثی فاقد پروانه ساختمانی در محدوده شهر و بافت روستا و واحدهای مسکونی احداث حریم شهر و روستا بود که تا پایان شهریور ۹۵ احداث شده بودند.

همچنین نمایندگان با نظر کمیسیون تلفیق درباره حذف بند الحاقی ۳ تبصره ۱۷ موافقت کردند که این بند ناظر به در اختیار قرار دادن وجوهی به سازمان بهزیستی جهت کمک به تامین مسکن خانوارهای با حداقل دو عضو معلول فاقد مسکن، تحت پوشش و خرید وسایل کمک توانبخشی بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رامین

      خدا میدونه کدوم نماینده ایثارگری میخواسته برا پسرش معافیت بگیره که اینو تصویب کردن.

    • بدون نام

      هر چی تسهیلاته برای ایثارگران و خانواده هاشونه. پس ما جوانان که این همه زحمت کشیدیم و درس خوندیم و سربازی هم رفتیم توی این مملکت جائی نداریم؟ استخدام هم که برای فرزندان این ایثارگرانه!

    • بدون نام

      بفروشید و بدید به مدیران بی خاصیت

    • بدون نام

      همه چی برای فرزندان ایثارگران و..... . ....پس بچه های ما چی ؟

    • آرام

      خدا شاهده اینطور نیست دوست گرامی
      من ایثار گر و فرزند شهید هستم و پسرم 5 سال است که با مدرک کارشناسی خانه نشین است و در حال حاضر هم سنش از استخدام دولتی بالاتر رفته است .
      لطفا همه را با یک چوب نرانید .

    • بدون نام

      من رفتم جریمه خدمتو جویا شدم شد نزدیک 18 میلیون تومان من خودم کارگر ساختمانی پدر م بازنشسته بدون حقوق نه کمیته امداد کمکی میکنه ن بهزیستی ی برادر معلول دارم دارای زن وبچه ایا من میتونم این جریمه را پرداخت کنم ب خدا نمیتونم باور کنید خدمت هم نمیتونستم برم چون وضیعت زندگیمون خیلی بد بود وهست اگه این جریمه را پرداخت نکنم یعنی کشورم با این همه منابع کم میاره یا از حقوق مدیرا کم میشه

    • بدون نام

      گلم شما هیچ فرقی با بقیه نداری از تو بدترشم رفتن خدمت تو هم باید بری.حتی طلبه ها هم باید برن

    • ایرانی بدون ایثارگر

      اینکه میگن فرزندان ایثاررگران، تنها خودشون رو شامل نمیشه که 2روز دیگه همه اقوامشون رو با تبصره ای شاملششون میکنند. طلبه ها که مفتخوری میکنند و . هم حقوق میگیرن هم خدمت سربازی نمی رند. اما بقیه دانشجو ها و مردم عادی باید انجامشون بدند. مفتی و بدون زحمت خاصی که دانشگاه میرند، مفتی خوابگاه میگیرند. خدمت سربازی رو هم که اینجوری براشون می پیچونند. خوب یکدفعه بگید بقیه مردم برند بمیرند تا همه ایثارگران و اقوام و دوستانشون راحت مملکت رو بچاپند. خدا از شون نگذره.

    • بدون نام

      سلام میشه بگین اونهایی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)هستن واسه جریمه کم میکنن یا نه؟

    • فرزاد

      من پدرم داراي ۲۴ ماه ایثارگري و متولد ۷۴ هستم و معافیت تحصیلئ تا شهریور۹۷ هم دارم ودانشگام تازه تموم.. آیا شامل حال منم میشه؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج