۴۹۲۲۶۹
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

اردوغان: آلمان شیوه نازیسم را در پیش گرفته

رئیس جمهور ترکیه شدیدا درباره ممنوعیت نشست‌های تبلیغاتی وزرای خود در آلمان خشمگین بوده و مقامات آلمانی را متهم به در پیش گرفتن شیوه‌های نازی‌ها کرد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "رجب طیب اردوغان"، رئیس جمهور ترکیه از شدت خشم و عصبانیت درباره ممنوعیت نشست های تبلیغاتی وزرای ترک خود درباره همه پرسی اصلاح قانون اساسی ترکیه در آلمان این کشور را متهم به در پیش گرفتن شیوه های نازی ها کرد.

وی در یک سخنرانی در استانبول خطاب به مقامات آلمانی تاکید کرد که شیوه های شما با شیوه های سابق نازی ها متفاوت نیست. ما فکر می کردیم که این دوره در آلمان تمام شده است، اما اشتباه می کردیم.

در روزهای گذشته سه نشست تبلیغاتی وزرای ترک در آلمان در ایالت های مختلف این کشور رد شده است. رد این سخنرانی ها و نشست های تبلیغاتی خشم مقامات ترک را در پی داشته است.

"مولود چاووش‌اوغلو"، وزیر امور خارجه ترکیه در یک برنامه انتخاباتی در جنوب ترکیه، اعمال محدودیت ها و ممنوعیت مبارزات انتخاباتی در آلمان و هلند را غیر دموکراتیک خوانده و با این حال از برگزاری نشست های دیگری در این کشورها بدون توجه به این انتقادها و محدودیت ها خبر داد.

وی در جمع حامیان خود گفت: هیچ یک از شما نمی توانید ما را متوقف کنید. ما می توانیم برای دیدار با شهروندانمان به هر جایی که می خواهیم برویم.

اوغلو روز گذشته نیز در اظهاراتی خطاب به آلمان گفته بود: که اگر شما می خواهید با ما کار کنید باید یاد بگیرید چگونه با ما رفتار کنید. ترکیه بدون تردید به چنین اقدامی با همه ابزار ممکن پاسخ خواهد داد. بنابراین باید شما به عواقب این اقدامات فکر کنید.

"زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه آلمان نیز با توجه به شرایط موجود درباره تشدید تنش ها با ترکیه هشدار داده و گفت: ما نباید اساس دوستی بین کشورهای خود را خراب کنیم.

وی در تحلیلی که در نشریه بیلد چاپ شده است تاکید کرد که مناسبات با ترکیه این روزها در برابر آزمونی سخت قرار گرفته است..

گابریل در عین حال برای نشست های تبلیغاتی سیاستمداران ترک در آلمان شرایطی را گذاشته و گفت: کسی که می خواهد در کشور ما سخنرانی کند نباید بر اساس خواست ما صحبت کند اما باید به قواعد ما هم حقوقی و هم اختصاصی احترام بگذارد.

اردوغان همچنین این انتقاد را به آلمان وارد کرده است که وزرای ترک در حالی اجازه ندارند در آلمان سخنرانی کنند که نمایندگان کرد سازمان های ممنوعه می توانند علنا در آلمان سخن بگویند. وی خواستار محاکمه مقامات آلمانی به دلیل حمایت آن ها از تروریسم شد.

در آلمان حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار شهروند ترک واجد شرایط برای رای دادن زندگی می‌کنند. مقام‌های ترکیه تلاش می‌کنند آرای رای‌دهندگان ترک مقیم آلمان را برای تغییر سیستم ریاست‌جمهوری در همه پرسی۱۶ آوریل کسب کنند.

آلمان و دیگر کشورهای اروپایی با برنامه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه برای تغییر قانون اساسی این کشور از سیستم پارلمانی به ریاست‌جمهوری مخالفت می‌کنند. کشورهای غربی بیم دارند که با استقرار سیستم ریاست‌جمهوری این امکان به وجود بیاید که در ترکیه استانداردهای دموکراتیک رعایت نشود، حقوق پارلمان این کشور محدودتر شود و در نتیجه رئیس‌جمهور از قدرت بی حد و حصری برخوردار گردد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      رو که نیست سنگ پای استانبول

    • بدون نام

      جناب اردوغان نون به نرخ روز خور چه اشکالی داره؟؟؟؟ تو هم نظام عثمانی را داری برای ترکیه بدبخت درست کردی؟؟؟؟ ایرانم که عمر و دارو دستش اینجا رو عربی کردن،،،،، داریم برمیگردیم به دوران عهد عتیق گیره شما زمامداران عقده ای بیسواد افتادیم،،،،، آلمان هم نازی شد خدا رحم کنه،،، از دست شما احمقها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج