۴۹۲۴۸۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

سخنرانی بی پرده بازیگر مسلمان در پارلمان بریتانیا

ریز احمد بازیگر «آن شب» شبکه اچ بی او جلوی نمایندگان پارلمان بریتانیا حاضر شد تا به آن ها اخطار بدهد که اگر در شکل دادن به روایت ملی کشور کاری نکنند که همه مردم در آن به تصویر کشیده شوند، مردم را به افراط گرایی سوق می‌دهند و ضرر مالی هم می کنند.

روزنامه بانی فیلم: ریز احمد بازیگر «آن شب» شبکه اچ بی او جلوی نمایندگان پارلمان بریتانیا حاضر شد تا به آن ها اخطار بدهد که اگر در شکل دادن به روایت ملی کشور کاری نکنند که همه مردم در آن به تصویر کشیده شوند، مردم را به افراط گرایی سوق می‌دهند و ضرر مالی هم می کنند.

به نقل از ایندپندنت، ریز احمد یک سخنرانی به شدت الهام بخش در پارلمان بریتانیا انجام داده و دیدگاه های خودش را در مورد اهمیت مسئله گوناگونی و تنوع در رسانه و اینکه چطور شکست در پذیرفتن این مسئله باعث می شود جوانان به سمت داعش کشیده شوند، به اشتراک گذاشته است.
سخنرانی بی پرده بازیگر مسلمان در پارلمان بریتانیا

بازیگر جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم های «جنگ ستارگان» یعنی «سرکش» دعوت شده بود تا سخنرانی سالانه گوناگونی چنل۴ را در پارلمان بریتانیا ایراد کند و در آن او از عواقب خطرناکی که کمبود داستان‌های متنوع می تواند داشته باشد صحبت کرد و گفت این مسئله می‌تواند باعث شود کسانی که از اقلیت ها هستند «خود را کنار بکشند و به روایت های جانبی منتقل بشوند، به فضای آنلاین پناه ببرند و بعضی مواقع حتی به سوریه بروند.»

او در ابتدا به شوخی گفت که سوال اصلی در ذهن همه حضار این است که او آنجا چه کار می‌کند، اما اضافه کرد که شاید در عصری که یک ستاره تلویزیون واقع گرا می‌تواند رییس جمهور آمریکا شود شاید درست باشد که یک بازیگر هم برای سیاستمداران پارلمان صحبت کند.

به گفته احمد، بازیگران و سیاستمداران به یک شیوه مشابه و با تعریف کردن داستان، پیغام خود را منتقل می کنند اما حتی در فانتزی‌ترین و غیرقابل‌باورترین داستان‌ها هم یکی از نکات اصلی این است که مردم باید حس کنند متعلق به چیزی و بخشی از چیزی هستند. «اینکه آن‌ها دیده ‌شوند، صدای شان شنیده ‌شود و می‌خواهند حس کنند که کسی نماینده آن هاست.» او اضافه کرد این وظیفه‌ای است که آن ها در آن شکست خورده اند، حتی با وجود اینکه تلاش شان را کرده‌اند.

به گفته این بازیگر مسلمان بریتانیایی، «ما به دنبال یک روایت جدید هستیم، چون روایت فعلی دیگر نمایانگر حقیقت جامعه نیست. و من اینجام تا از شما کمک بخواهم تا یک داستان ملی جدید درست کنیم که تا جایی که ممکن است به تمام ما قدرت می دهد و شامل همه ما می شود، به جای اینکه ما را کنار بگذارد و بخش هایی بزرگ از جامعه را منزوی کند.»

او به این نکته اشاره کرد که بعد از رای بر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت)، جنایات نفرتی ۴۱ درصد و خشونت علیه مسلمانان ۲۳۶ درصد افزایش داشت و گفت که وضعیتی مشابه در دهه ۱۹۳۰ هم به وجود آمده بود، «اما چیزی که الان اهمیت دارد این است که با هم به جلو حرکت می کنیم یا خیر.»

در اشاره به احتمال افراطی شدن مردم، احمد گفت: «در ذهن یک سرباز جذب شده داعش، او جیمز باند بعدی است مگر نه؟ بعضی از آن ویدیوهای پروپاگاندای داعش را دیده‌اید؟ مثل فیلم های اکشن کات شده‌اند. روایتی که با آن مقابله می‌کند کجاست؟ ما کجا در داستان های مان به این افراد می گوییم که آن ها هم می توانند قهرمان باشند و آن‌ها هم ارزش دارند؟ اگر ما نتوانیم آن ها را هم به نمایش بگذاریم، در خطر از دست دادن مردم به سمت افراط گرایی قرار می گیریم.»

ستاره فیلم «چهار شیر» که در حال حاضر در فصل آخر سریال «دخترها» ساخته لینا دانم و محصول شبکه اچ بی او نقش آفرینی می‌کند، همچنین درباره عدم قابلیت بریتانیا در خلق کردن نقش های جدید برای بازیگران از تمام نژادها صحبت کرد.

او گفت: «باید بازسازی های آمریکایی از سریال های بریتانیایی به وجود بیاید که کسی مثل من هم بتواند فرصتی برای بازی کردن پیدا کند. ما در نهایت به آمریکا می‌رویم تا کار پیدا کنیم. من با تهیه کنندگان و کارگردان ها ملاقات می کنم و آن‌ها می‌گویند الان هیچ چیز برایت نداریم، تمام داستان های مان در سده ۱۶۰۰ در کورنوال به وقوع می پیوندند.»

او ادامه داد: «اگر ما وضع مان را بهتر نکنیم و داستانی را نگوییم که نماینده همه باشد… آن وقت نوجوانان بریتانیایی را به داستانی از دست می‌دهیم که بخش بعدی زندگی شان با داعش در سوریه نوشته می شود.»

او در پایان گفت: «واقعا فکر می کنم دولت باید در این مسئله وارد شود. دولت است که باید تصویر بزرگ را ببیند. فقط وقتی که دولت وارد شود و قوانین را به خوبی تعیین کند است که می توان نوآوری به وجود آورد. همان کاری که در حمایت از صنعت سلاح انجام می‌شود، همان کاری که در حمایت از بازی‌های المپیک انجام می‌شود. چون چیزی که اینجا در خطر است، این است که ما می توانیم همراه هم به سمت جلو حرکت کنیم یا نه. واقعا در لحظه‌ای بحرانی از تاریخ کشورمان قرار داریم. می توانیم این را حس کنیم. اگر قدمی برنداریم و داستانی که نماینده همه نباشد را تعریف نکنیم، مردم را به داستان های دیگر از دست می دهیم. بیایید کاری نکنیم که نسل‌های آینده به ما نگاه کنند و ما را به عنوان نیروهایی جداکننده قضاوت کنند. باید گامی برداریم و کاری که درست است را انجام بدهیم و نماینده مردم باشیم.»

احمد ویدیوی سخنرانی بیش از ۲۰ دقیقه‌ای خود را در فیس بوک هم منتشر کرد و نوشت: «این سخنرانی دیروز من در بریتانیا بود که به میزبانی چنل۴ درباره گوناگونی برگزار شد، یا آنطور که من فکر می کنم باید اسمش را بگذاریم نمایندگی. گوناگونی مثل یک امکان اضافی به نظر می‌رسد. نمایندگی برای چیزی که می توانیم از فرهنگ مان انتظار داشته باشیم بنیادی است. وقتی مردم حس نمی کنند که کسی نماینده آن هاست و آن ها را به نمایش می گذارد، ما دچار افراط گرایی و جدایی می شویم و پتانسیل کامل حقیقی مان را از دست می دهیم. اوضاع می تواند خیلی سریع خیلی زشت شود. بیایید قدمی برداریم و نماینده باشیم.»

ایدریس البا سخنرانی پارسال را در پارلمان ایراد کرده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج