اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۹۲۷۶۴
۱۲ نظر
۵۰۰۳
۱۲ نظر
۵۰۰۳
پ

احمدی‌ نژاد، مشایی و سبد رای بقایی

احمدی‌نژاد حالا بدون هیچ مشکلی می‌تواند در کنار مشایی بایستد و حتی همراه با او و بقایی درخت بکارد.

عصر ایران نوشت: احمدی‌نژاد حالا بدون هیچ مشکلی می‌تواند در کنار مشایی بایستد و حتی همراه با او و بقایی درخت بکارد.

«سال گذشته بود که علی‌اکبر جوانفکر یار غار احمدی‌نژاد و مشایی در مورد فعالیت‌های انتخاباتی رییس دولت‌های نهم و دهم گفته بود: «آقای احمدی‌نژاد هیچ برنامه‌ای در زمینه انتخابات آینده ندارد.» او همچنین گفته بود مشایی از سیاست خداحافظی کرده؛ خداحافظی‌ای که از سال ۹۲ اتفاق افتاده است. حالا اما به نظر می‌رسد هم مشایی با سیاست آشتی کرده است و هم احمدی‌نژاد برای انتخابات برنامه دارد.

به نظر می‌رسد این دو تصمیم گرفتند بعد از این که احمدی‌نژاد به صورت رسمی از حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری منع شد، رابطه صمیمی خود را علنی کنند. احمدی‌نژاد قبل از قطعی شدن عدم حضورش در انتخابات با یک علامت سوال بزرگ روبه‌رو بود و آن هم اسفندیار رحیم‌مشایی بود. رئیس‌جمهوری سابق ایران به خوبی می‌دانست که بخش اعظمی از طرفدارانش که در سال ۸۴ و ۸۸ به او رای داده‌اند، مشایی را عامل انحراف و رییس جریان انحرافی می‌دانند و به هیچ وقت حاضر نیستند به فردی رای بدهند که باز هم مشایی را در کنار خود دارد.

سخنان یکی از شاگردان آیت‌الله علم‌الهدی در مورد احمدی‌نژاد و مشایی به خوبی حکایت از این معنا دارد. این روحانی به مجله «رو به رو» گفته بود: «نظر علم‌الهدی این است که احمدی‌نژاد و مشایی خارج از مسیر ولایت هستند. آقای علم‌الهدی در جلسه‌ای خصوصی می‌گفتند که هر روز به حرم می‌روم و گاهی احمدی‌نژاد را لعن می‌کنم.»

احمدی‌نژاد سبد رای نیروهای مذهبی و سنتی خود را از دست داده بود. کسانی که روزی سینه‌چاک محمود احمدی‌نژاد بودند و حتی برای پیروزی او در انتخابات نذر می‌کردند، دیگر حاضر نبودند از احمدی‌نژاد حمایت کنند یا حداقل تا زمانی که مشایی هست، از احمدی‌نژاد حمایت کنند. همین دلایل باعث شده بود مشایی و احمدی‌نژاد سعی کنند در مجامع عمومی نشان بدهند با هم رابطه ندارند.

داستان حالا فرق کرده است. احمدی‌نژاد دیگر نمی‌خواهد در انتخابات حضور پیدا کند. طیف مذهبی هم علاقه‌ای به نامزد این جریان یعنی بقایی ندارند و حاضر نیستند از او حمایت کنند. تنها حامیان بقایی طرفداران مشایی و احمدی‌نژاد هستند. تنها دلخوشی این دو به رای کسانی است که حتی بعد از دولت روحانی هم به احمدی‌نژاد وفادار مانده بودند. احمدی‌نژاد حالا بدون هیچ مشکلی می‌تواند در کنار مشایی بایستد و حتی همراه با او و بقایی درخت بکارد؛ درختی که البته به نظر می‌رسد به دلیل این که با پیت حلبی تقریبا نو کاشته شده و ریشه‌های آن نمی‌تواند در خاک رشد کند، به سرانجام نمی‌رسد.

فصل تازه احمدی‌نژاد و مشایی در سپهر سیاست ایران آغاز شده است. این دو تصمیم گرفته‌اند از بقایی در برابر روحانی و البته اصولگرایان حمایت کنند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یکی از یکی مسخره ترند

    • حامی

      کاری نداریم کی میخوادبیادکی نیاد فقط این اقا کلیده نیادباکلیدش قفل که بازنکردبماند چقدرقفلهاروهم خراب کردکه دیگه هیچجوری نشه بازش کرد

    • بدون نام

      خدا شما را لعنت کند طرفداران تدبیر وامید الکی را

    • بدون نام

      محمود‌حیا‌کن‌.....مملکت‌رارهاکن
      ....
      برو‌خجالت‌بکش

    • بدون نام

      مردم منتظرن عجله کنید ماه عدالت امروز خانه نشینی شما گناه است

    • بدون نام

      سبد سوراخ ، خخخخخ
      همین سه نفر مردم رو بدبخت کردند سیاستهای اقتصادیشون در ایران الحمدلله متوقف شد ولی در ونزوئلا ادامه پیدا کرد که الان تورم در اونجا 1400 درصد شده

    • بدون نام

      دولت فعلی که هیچ صد تا دولت دیگه هم بیاد گندکاریهای دولت احمدی نژاد رو نمیتونه پاک کنه ، اینها کشور رو در عرصه اقتصاد به نابودی کشوندند تلاش 4 ساله این دولت فقط شده جمع کردن افتضاحات دولت قبل

    • بدون نام

      روحانی فقط ویران کرد تلاش نکرد، اگه کاسب هستی برو فاکتور خرید و فروش سال۹۲رو با سال۹۵رو مقایسه کن مغزت سوت میکشه اون موقع می فهمین که چه خاکی ریخته سر ملت بدبخت، بس کنید روحان روحانی

    • بدون نام

      رهبر عزیز کاملا به وضعیت آتی فضای انتخابات واقف بودند که تاکید داشتند احمدی نژاد نیاید. این بدین معنی نیست که فقط ایشان نیاد منظور طیف احمدی نژاد بود چون باعث ایجاد فضای دوقطبی در انتخابات و درگیری های مجدد می گردد. (خداوند در قرآن فرمود به آنها گفتیم روز شنبه ماهیگیری حرام است آنها جمعه تور ماهیگیری می گذاشتند و یکشنبه صید می کردند. و جزایشان این بود: کونوا قردة خاسئین)

    • بدون نام

      دنیا احمدی نژاد پاکترین رئیس جمهور ایران

    • hamed

      روحانی دیگه از چشم افتاده فقط نمیدونم چرا یه عده خیلی چسبیدن بهش بابا ملت نمیخوانش الکی وقت تلف نکن خودتم خراب نکن

    • بدون نام

      چی میشه فیلم سه ریس جمهور یکی بیانیه میده یکی اهل اختلاصه یکی هم هاله ای نورانی میبینه چه شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج