۴۹۳۵۷۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

قیمت نفت در دراز مدت به ۶۵ دلار می‌رسد

موسسه اعتبار سنجی فیچ در گزارشی پیش بینی کرده که قیمت متوسط نفت برنت در سال ۲۰۱۷ به ۵۲ دلار و ۵۰ سنت و در سال ۲۰۱۸ به ۵۵ دلار برسد.

خبرگزاری تسنیم: موسسه اعتبار سنجی فیچ در گزارشی اعلام کرد، تقویت اخیر قیمت نفت موجب افزایش تولید نفت شیل آمریکا در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ خواهد شد و قیمت متوسط نفت امسال به کمتر از ارقام ثبت شده در ماه های ژانویه و فوریه خواهد رسید.

این گزارش حاکی است، حجم بالای ذخایر نفتی جهان و ترمیم تولید نفت آمریکا تا حدی تاثیر کاهش تولید های اوپک و غیر اوپکی ها در نیمه نخست سال را خنثی خواهد کرد و موجب بازگشت کند بازار به رقم متوازن بلند مدت خود یعنی ۵۶ دلار خواهد شد.

این موسسه در گزارش خود آورده است: «میزان ذخایر نفتی و فرآورده های نفتی هر دو بالاتر از متوسط تاریخی است و این می تواند همچنان فشار را بر سودآوری فعالیت پالایشگاه ها تداوم بخشد.» فیچ گفته، افزایش تولید نفت شیل آمریکا این مسئله را تشدید خواهد کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: «تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا نسبت به می ۲۰۱۶ تقریبا دو برابر شده است... این افزایش در فعالیت های حفاری به ترمیم تولید نفت آمریکا و رسیدن آن از ۸.۴ میلیون بشکه در جولای ۲۰۱۶ به بالای ۹ میلیون بشکه در روز کمک کرده است.»

«ما انتظار داریم روند افزایشی تولید نفت آمریکا در کل سال ۲۰۱۷ به دلیل افزایش تعداد سکوها و افزایش سرمایه گذاری در این بخش ادامه پیدا کند.»

این موسسه پیش بینی کرده که قیمت متوسط نفت برنت در سال ۲۰۱۷ به ۵۲ دلار و ۵۰ سنت و در سال ۲۰۱۸ به ۵۵ دلار برسد. با این حال، پیش بینی بلند مدت فیچ از قیمت متوسط نفت ۶۵ دلار اعلام شده است.

این موسسه همچنین قیمت نفت خام آمریکا را در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، به ترتیب ۵۰ و ۵۲ دلار و ۵۰ سنت پیش بینی کرده است. همچنین قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در دراز مدت ۶۲.۵ دلار پیش بینی شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج