اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۹۴۱۷
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

هنر ايران باز هم درخشيد

تنها چند روز پس از سپري شدن موفقيت بزرگ هنر ايران در حراج کريستي دبي، هنرمندان ايراني اين بار در دوحه موفق شدند بار ديگر با رکوردهاي بسيار بالا نام ايران را نه در خاورميانه، بلکه در جهان مطرح کنند.

روزنامه ابتکار: تنها چند روز پس از سپري شدن موفقيت بزرگ هنر ايران در حراج کريستي دبي، هنرمندان ايراني اين بار در دوحه موفق شدند بار ديگر با رکوردهاي بسيار بالا نام ايران را نه در خاورميانه، بلکه در جهان مطرح کنند.

فروش ۶۳۷ هزار دلاري دو اثر از محمد احصايي در حراج بين‌المللي هنر معاصر «ساتبيز» در پايتخت قطر سبب شد تا اين هنرمند بالا‌تر از ديگر آرتيست‌هاي مطرحي چون «آي‌وي وي»، هنرمند مطرح چيني، قرار گيرد.به گزارش ايسنا، تابلوي «عشق»، اثر جديد شش لته و رنگي متعلق به سال ۲۰۱۱ است که در حراج به مبلغ ۳۰۰ تا۵۰۰ هزاردلار برآورد قيمت شده بود و در ‌نهايت به قيمت ۴۳۷ هزار دلار فروخته شد.

همچنين اثر «الله» از مجموعه «ذکر تصويري الله» اين هنرمند که تابلويي دو لته مربوط به سال ۲۰۰۸ و با برآورد قيمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار بود، به مبلغ ۲۰۰ هزار دلار در حراجي چکش خورد.از ديگر هنرمندان حاضر در اين حراجي مي‌توان به «فرهاد مشيري» اشاره کرد که با فروش يک ميليون دلاري اثرش در حراج هفته گذشته کريستي، رکورددار دوره چهاردهم اين حراجي شده بود.ديگر هنرمندان ايراني حاضر در اين رويداد، منير فرمانفرمايان، هديه شفيعي، نصرالله افجه‌اي، جمشيد بايرامي و رکني حائري‌زاده بودند که آثارشان با قيمت ۱۹۷، ۱۱۲، ۴۲، ۸۷، ۹ و ۱۷ هزار دلار فروخته شد.

نکته غافلگيرکننده اين حراجي فروش نرفتن چيدماني از «آي‌وي وي»، آرتيست مطرح چيني بود که برآورد قيمتي ۵۵۰ تا ۷۵۰ هزاردلار داشت.

رکورد اين حراجي نيز با فروش اثر بدون عنوان «دونالد جاد» با قيمت ۵/۳ ميليون دلار به ثبت رسيد که اثرش بين ۵/۲ تا ۵/۳ ميليون دلار بر‌آورد قيمت شده بود.

اين هنرمند آمريکايي يکي از بزرگ‌ترين هنرمندان قرن بيستم بود که در دهه ۶۰ ميلادي به عنوان يکي از پيشگامان هنر مي‌ني‌مال شناخته شده است.

از ديگر هنرمندان برجسته که در اين حراجي حضور داشتند، مي‌توان به «هرست» اشاره کرد؛ وي که جزو ۱۰ هنرمند داراي آثار پرفروش جهان بوده، اثرش با برآورد قيمت ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزاردلار در ‌نهايت به مبلغ ۴۸۵ هزاردلار فروش رفت.اين اثر چيدماني شامل ويترين يک داروخانه، ساخته شده از شيشه، پلاستيک و آلومينيوم متعلق به سال ۱۹۹۲ بود.لينا لازار، رئيس حراج و کار‌شناس هنر معاصر در موسسه ساتبيز که از نتايج به دست‌آمده در حراج دوشنبه شب هيجان‌زده شده بود، اظهار داشت: رکورد ۹ هنرمند در اين حراج ارتقا يافت و خريداران بسياري از منطقه بخصوص از دوبي و جده ما را غافلگير کردند.

ما در اين حراج، مجموعه‌اي قابل‌توجه و مهم از آثار محمد احصايي هنرمند تاثير‌گذار ايراني ارائه داديم که در نوع خود حائز اهميت بود. احصايي با سبک منحصر به فرد خود که در تابلوي «عشق» به خوبي محسوس است، تکنيک‌هاي کاليگرافي سنتي را با مهارت تمام با گرافيک مدرن در هم مي‌آميزد.

سيد محمد احصايي که متولد ۱۳۱۸ در قزوين است، از هنرمندان معاصر در عرصه خوشنويسي، گرافيک و نقاشي است. وي يکي از پايه‌گذاران نقاشي - خط در دوره معاصر ايران شناخته مي‌شود و با مجموعه نقاشي - خط‍‌هاي خود به اعتباري جهاني دست يافته‌ است.

اين هنرمند که اثرش در حراج کريستيز يکصد هزار دلار به فروش رسيد، در حراج هنر اسلامي دو سال پيش دوحه فروشي نيم‌ميليون دلاري را کسب کرد.

احصايي همچنين اين روز‌ها در تلاش براي به پايان بردن کتابت قرآن به خط محقِق است.اين هنرمند ۷۱ساله سپتامبر۲۰۱۳ (شهريور ۹۲) در نمايشگاه بزرگ هنرمندان پيشکسوت ايران در انجمن آسيايي نيويورک شرکت مي‌کند.همچنين رابين وودهد، رئيس بخش بين‌المللي موسسه ساتبيز با موفق خواندن اين رويداد، از تثبيت جايگاه هنر معاصر در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا توسط حراج دوحه ابراز خوشحالي کرد.

حراج بين‌المللي هنر معاصر «ساتبيز» ۲۲ آوريل در پايتخت «قطر» برپا شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حدیث

      محمد احصائی ک کاراش حرف نداره...پس حداقل عکس میذاشتی مجله...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج