۴۹۴۸۴۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آزاد سازی مناطق جدید در غرب موصل

منابع عراقی با اشاره به دستاوردهای های نیروهای شرکت کننده در عملیات «نینوا می آییم»، از ادامه پیشروی ها برای تسلط کامل بر موصل خبر دادند.

خبرگزاری مهر: عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات نینوا می آییم گفت: نیروهای مبارزه با تروریسم امروز پنجشنبه موفق به آزاد سازی محله های المعلمین و السایلو در کرانه راست موصل و اهتزاز پرچم عراق بر بالای ساختمانهای این دو محله شده اند.

منابع عراقی اعلام کردند: نیروهای عراقی ۱۰ محله را در کرانه راست موصل آزاد کرده اند و به مرکز شهر رسیده اند. این نیروها در آستانه تسلط کامل بر شهر هستند.

این منابع بیان کردند: هنوز مناطق دیگری غیر از موصل تحت اشغال داعش هستند از جمله الحویجه، الریاض، الرشاد و العباسیه و نیز بخشی از سنجار که آزاد سازی این مناطق به عملیات نظامی جدید نیاز دارد.

از سوی دیگر منابع وابسته به حشد الشعبی عراق از انهدام ستونی از داعش در مسیر بیجی به موصل خبر دادند و اعلام کردند: داعشی ها به دنبال تحرکاتی برای قطع جاده مواصلاتی بیجی-موصل بودند.

در همین حال یحیی رسول سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت: نیروهای امنیتی به عملیات در کرانه راست موصل ادامه می دهند و موفق به آزاد سازی برخی محله ها از جمله تپه های العطشانه و جاده ارتباطی موصل-الکسک-تلعفر شده اند و امداد رسانی داعش از تلعفر به موصل و بالعکس را قطع کرده اند.

وی افزود: نیروهای لشگر نهم زرهی و نیروهای حشد شعبی موفق به تسلط بر زندان بادوش شده اند. نیروهای امنیتی پناهگاهها و مکان امن برای غیرنظامیانی که از مناطق تحت اشغال داعش در موصل فرار کرده اند، ایجاد کرده و خدمات لازم را به آنها داده اند.

یحیی رسول تاکید کرد: بُعد انسانی برای نیروهای امنیتی مهمتر از بُعد نظامی است. هدف ما حفظ جان غیرنظامیان است.

وی افزود: ما بانک اطلاعاتی از اعضای داعش در اختیار داریم و نیروهای امنیتی عوامل نفوذی داعش میان غیرنظامیان را سریعا شناسایی و بازداشت می کنند.

در همین حال منابع عراقی از آزاد سازی منطقه الدرناج در غرب موصل به طور کامل در عملیات نیروهای حشد الشعبی خبر دادند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج