۴۹۵۳۷۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

در آستانه نوروز؛

بافت تاریخی یزد آماده استقبال از مهمانان نوروزی

بافت تاریخی یزد و برخی بناهای شاخص آن از جمله بقعه سیدرکن الدین، موزه حیدرزاده و زندان اسکندر امروز پاکسازی و آماده از استقبال از مهمانان نوروزی شدند.

خبرگزاری مهر: بافت تاریخی یزد و برخی بناهای شاخص آن از جمله بقعه سیدرکن الدین، موزه حیدرزاده و زندان اسکندر امروز پاکسازی و آماده از استقبال از مهمانان نوروزی شدند.

امروز در یک اقدام هماهنگ در سراسر استان یزد، بافت های تاریخی همه شهرهای استان به ویژه یزد و میبد نظافت و پاکسازی شدند.

بقعه سید رکن الدین، زندان اسکندر یا همان مدرسه ضیائیه معروف، موزه حیدر زاده و کوچه های آشتی کنان یزد هم توسط دوستداران میراث فرهنگی از وجود زباله و گرد و غبار پاکسازی شدند.

از آنجا که بافت تاریخی بیشترین آمار بازدیدها از سوی مسافران نوروزی و گردشگران داخلی و خارجی را دارد، پاکسازی آن از سوی میراث فرهنگی در قالب طرحی اجرا شد و برای استقرار کانکس‌های سرویس بهداشتی، سطل زباله و ... نیز جانمایی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در مورد اجرای این طرح در بافت تاریخی یزد به خبرنگار مهر گفت:این طرح به منظور نگاه همگانی و مردمی برای حفظ اماکن تاریخی اجرا شد زیرا اگر برای حفظ و نگهداری بناهای تاریخی، مردم مشارکت نداشته باشند، فعالیت‌های ارگان‌های دولتی کم اثر خواهد بود.

فاطمه دانش یزدی بیان کرد: این طرح در استان یزد به صورت هماهنگ و با حضور انجمن‌ها و تشکل‌های مردمی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در شهرهای یزد و میبد و به شکل ویژه در بافت تاریخی این دو شهر انجام شد و در بقیه شهرستان‌های استان نیز این طرح با مشارکت تشکل‌ها صورت گرفت.

وی از استقرار کشیک‌های نظافت بافت تاریخی در طول ایام نوروز خبر داد و گفت: این برنامه از سوی شهرداری هماهنگ شده و به مردم در این زمینه خدمت رسانی خواهد شد.

در اجرای این طرح، جمعی از جوان دوستدار میراث فرهنگی حضور داشتند و پاکسازی ونظافت بافت از مسجد جامع آغاز شد و بقعه سید رکن‌الدین در نزدیکی مسجد جامع جارو، غبارروبی و نظافت شد.

شهر یزد دارای بالغ بر ۷۴۰ هکتار بافت تاریخی است که حدود ۱۱۰ هکتار آن مورد توجه ویژه گردشگران است.

همه شهرستان‌های استان یزد از جمله میبد، اردکان، ابرکوه و بسیاری از روستاهای استان نیز از بافت‌های قدیمی دارای ارزش تاریخی و ثبت شده ملی برخوردارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج