۴۹۶۲۳۸
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

بازنگری اطلاعات یارانه بگیرها

معاون رفاهی وزارت رفاه اعلام کرد: شناسایی افراد نیازمند و کسانی که از یارانه‌های مختلف استفاده می‌کردند در دستور کار قرار گرفته که با استفاده از پایگاه اطلاعاتی جدید، وجود برخی سوء استفاده‌ها مشخص شد.

خبرگزاری فارس: احمد میدری در گفت‌وگو با خبرنگار گفت: سیاست‌گذاری برای فقرزدایی مانند سایر حوزه‌های سیاست‌گذاری اقتصادی اجتماعی نیازمند اطلاعات دقیق و به موقع است.

وی افزود: دولت‌ها سعی می‌کنند که بتوانند اطلاعاتشان را در این مسیر اصلاح کنند، یعنی هر چه سریعتر اطلاعات را بدست بیاورند و در این میان فناوری اطلاعات ابزاری است که جمع‌آوری اطلاعات را به طور کامل تغییر داده و معاونت رفاه اجتماعی در ۳ سال گذشته سعی کرده اطلاعات دقیق‌تری از حوزه‌های مرتبط با خودش را به دست بیاورد.

معاون رفاهی وزارت رفاه گفت: قبلا دولت برای فهم تحولات بازار کار از اطلاعات پرسشنامه‌ای استفاده می‌کرد که معاونت رفاه سعی کرده اطلاعات ثبتی را در زمینه بازار کار و سایر زمینه‌ها جایگزین اطلاعات پرسشنامه‌ای کند که نتیجه آن در مورد بنگاه‌های اشتغال آفرین در تهران ارائه شده است.

وی تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال ۹۵ تعداد ۲۹ هزار و ۴۰۱ واحد تولیدی و خدماتی در استان تهران موفق به افزایش تعداد بیمه‌ شدگان اجباری خود شده‌اند. این بنگاه‌ها در مجموع ۹۹ هزار و ۸۹۴ شغل رسمی ثبت کرده‌اند.

میدری گفت: بنگاه‌های بالاتر از ۵۰۰ نفر که تعداد پرسنل خود را افزایش داده‌اند ۱۳۱ بنگاه هستند و تعداد بنگاه‌های ۱۰۰ تا ۵۰۰ نفر برابر ۶۹۱ بنگاه، ۵۰ تا ۱۰۰ نفر برابر ۸۹۰ بنگاه، بنگاه‌های ۱۰ تا ۵۰ نفر ۶ هزار و ۳۹۵ بنگاه و تعداد ۲۱ هزار و ۲۹۴ بنگاه کمتر از ۱۰ نفر بوده‌اند.

معاون رفاهی وزارت رفاه گفت: بدین ترتیب، سهم بنگاه‌های خرد (کمتر از ۱۰ نفر) در بیمه شده‌های جدید ۴۱ درصد، متوسط (۱۰ تا ۵۰ نفر) ۲۷ درصد، بنگاه‌های ۵۰ تا ۱۰۰ سهمی معادل ۸ درصد و سهم بنگاه‌های بزرگ بالاتر از صد نفر ۲۴ درصد بوده است.

وی افزود: کار دیگری که در معاونت رفاه صورت گرفته، شناسایی افراد نیازمند و کسانی که از یارانه‌های مختلف استفاده می‌کردند را با استفاده از پایگاه اطلاعاتی مورد بازنگری قرار دادیم.

میدری ادامه داد: با این رصد انجام شده مشخص شد مثلا افرادی که از بیمه کارگران ساختمانی استفاده می‌کنند و ماهانه ۱۵۰ هزار تومان یارانه می‌گیرند نزدیک به ۵۰ هزار نفر از آنان مجوزهای سایر اصناف را دارند یعنی این افراد به جای اینکه خود را خویش فرما معرفی کنند خود را کارگر ساختمانی معرفی کردند و از این یارانه استفاده می‌کردند. در واقع یک سوء استفاده در این زمینه صورت می‌گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      چرا مسئولین مسئله یارانه‌ها را به حواشی می کشونند دلم برای ملتم می سوزه که هر چی بی سواد هستش تمام دستگاهها را قبضه کردند یکی نیست به آقایون بگه روز ملی نفت به چه مناسبتی تعطیل هستش به خاطر فقر زدایی؟آقا شما اگه به فکر فقر زدایی کشور هستید از اون چند میلیارد دلاری که از امریکا پس گرفتید استفاده کنید برای جیب ملت کیسه ندوزید

    • بدون نام

      باز هم یارانه.وای چقدر زیاده !!خرج نکنی که تموم نمیشه؟اچقدره مگه؟حق مردمه؟یه بار بگید یارانه هم مثل پلاسکو سوخت و تموم شد.خیال مردم راحت....

    • بدون نام

      یارانه هار ا از برداشتند تا خودشون بالا بکشند
      مرگ بر روسیه و عربها

    • غريب آواره

      به اميد خدا يكماه يواش يواش توگوشش زدن رساندنش به 26 برج چیزی نمونده تا سر برج

    • سینا

      سوال من از دولت تدبیر وامید اینست چرا یارانه زوجین شاغل را قطع کردید؟ آیا کاملا یقین دارید با این اوضاع واحوال اجتماعی،زن شاغل حقوقش را درمنزل شوهر هزینه میکند؟ کمی فکر کنید وبرای همه یک نسخه نپیچید..

    • ارش

      همینکه حرف مردم انتشار بدین برا یارانه کافیه!اگر در خانه کس است همین حرفها بس است!

    • بدون نام

      انشا اله دوستان احمد نژاد رئیس جمهور می شوند وحق ما را مدهند یعنی بر گشت دوباره یارنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج