اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۹۶۵۱۴
۲۱ نظر
۵۰۱۱
۲۱ نظر
۵۰۱۱
پ

قتل و آدم‌ ربايی در شکنجه‌ گاه ترک اعتياد

«کمپ‌هاي غير مجاز ترک اعتياد که امروزه در گوشه‌ و کنار شهرها رشدي قارچ‌گونه دارند، به شکنجه‌گاه‌هايي مخوف تبديل شده‌اند که قربانيان بسياري دارند. در اين کمپ‌ها، جرايم وحشتناکي مانند قتل، آدم‌ربايي، جعل عنوان، ضرب و جرح و ... رخ مي‌دهد.»

روزنامه وقایع اتفاقیه: «کمپ‌هاي غير مجاز ترک اعتياد که امروزه در گوشه‌ و کنار شهرها رشدي قارچ‌گونه دارند، به شکنجه‌گاه‌هايي مخوف تبديل شده‌اند که قربانيان بسياري دارند. در اين کمپ‌ها، جرايم وحشتناکي مانند قتل، آدم‌ربايي، جعل عنوان، ضرب و جرح و ... رخ مي‌دهد.»

«با وجود اين، سودجويي‌هاي کلان و کم‌توجهي برخي مسئولان در حوزه مواد مخدر موجب شده است تا اين مکان‌ها به محلي براي دزدي يا انتقام‌هاي شخصي و خانوادگي و شکنجه‌هاي وحشتناک معتادان تبديل شوند. نگاهي گذرا به پرونده‌هاي جرايم خشن که در دستگاه قضايي و پليس آگاهي تشکيل شده است، نشان از عمق فاجعه‌اي دارد که اگر تدابيري جدي براي پيشگيري از گسترش اين مراکز انديشيده نشود، انسان‌هاي بي‌گناه زيادي قرباني شکنجه‌گاه‌هاي مخوف خواهند شد و آسيب‌هاي اجتماعي و خطرناک ديگري، دامن جامعه را فرا خواهد گرفت.

روايت اول: مرگ، سرانجام ترک اعتياد اجباری

مردان خشن بي‌محابا وارد خانه شدند و يکراست سراغ مرد ۴۷ ساله لاغراندام رفتند. آنها مدعي بودند براي گرفتن آزمايش و بردن مرد مذکور به مرکز ترک اعتياد وارد خانه شده‌اند. عصبانيت و خشم در چهره آنان موج مي‌زد و هيچ‌کس جرأت قد علم‌ کردن در برابرشان را نداشت اما مرد ۴۷ ساله مقاومت کرد.

در اين هنگام بود که مردان خشن او را زير مشت و لگد گرفتند تا زهر چشمي بگيرند. مرد لاغراندام قصد فرار داشت که ناگهان يکي از آنها «پشت‌پايي» انداخت و مرد معتاد با سينه نقش بر زمين شد. مرد بر اثر صدمات وارده بيهوش شده بود که صداي آژير خودروي اورژانس به گوش رسيد و مصدوم به بيمارستان امدادي مشهد انتقال يافت. ساعاتي بعد، پزشکان بيمارستان مرگ مرد ۴۷ ساله را تأييد کردند و اين‌ گونه پرونده‌اي در اداره جنايي پليس آگاهي خراسان‌ رضوي شکل گرفت.

روايت دوم: زنداني‌ شدن در کمپ براي تسويه‌حساب

اما در ماجراي هولناک ديگري که بيست‌وهفتم خرداد گذشته در مشهد رخ داد، پرده‌اي ديگر از شکنجه‌هاي مخوف در مراکز غير مجاز ترک اعتياد نمايان شد. آن روز مرد جوان در محل کارش بود که ناگهان پنج نفر به سمت او حمله‌ور شدند و در حالي‌ که او را کتک مي‌زدند، دست، پاها و چشم‌هايش را بستند و داخل خودرويي زردرنگ انداختند. مرد جوان وقتي چشم‌هايش را گشود که کنار معتادان ديگري در يک مرکز غيرمجاز ترک اعتياد قرار گرفته بود. اعتراض اين مرد با ضرب و جرح شديدي همراه شد که بار ديگر دست و پاهايش را بستند و به شيوه خودشان شکنجه‌ها را آغاز کردند.

ربايندگان اين مرد مدعي بودند که براي آزادي از اين مکان بايد مبالغ ميليوني پرداخت کند. اين مرد که پس از ۳۰ روز تحمل شکنجه‌هاي جسمي و رواني از آن مکان مخوف آزاد شده بود، با تسليم شکوائيه‌اي از آدم‌ربايان شکايت کرد. او مدعي بود پرونده کلاهبرداري ميلياردي در دادگاه داشته و طرفين پرونده براي آن که او نتواند در جلسات محاکمه حضور يابد تا رأي به نفع آنان صادر شود، به اين شگرد متوسل شده‌اند و به بهانه اعتياد، او را ربوده و در مرکز غير مجاز ترک اعتياد زنداني کرده‌اند.

روايت سوم: انتقام‌گيري از همسر در کمپ ترک اعتياد

پرونده ديگري که در دايره مبارزه با آدم‌ربايي پليس آگاهي خراسان‌ رضوي مطرح شده است، مربوط به انتقام‌گيري زن جوان از همسرش است که قصد داشت با اين ترفند، او را ادب کند. اين زن که پس از بروز اختلافات خانوادگي به مشهد آمده بود، با آدم‌ربايان مرکز غيرمجاز ترک اعتياد تماس مي‌گيرد تا همسر معتادش را ترک بدهند و اين‌گونه مرد مذکور در چنگ آدم‌ربايان گرفتار و به يکي از مراکز غير قانوني ترک اعتياد منتقل مي‌شود تا اين که پليس، پشت پرده اين ماجرا را کشف کرد.

يکي ديگر از افرادي که موفق به فرار از شکنجه‌گاه مخوف شده بود، در شکايت خود به پليس نوشت: سه روز در شکنجه‌گاه بودم، طي اين مدت، انواع شکنجه‌هاي جسمي شديد و روحي و رواني را تحمل کردم و حتي مورد سوءاستفاده‌هاي مالي قرار گرفتم. آن صحنه‌ها آن‌ قدر وحشتناک بود که حتي در تصور انسان نمي‌گنجد؛ بستن دست و پاها با زنجير و انداختن معتادان در آب سرد حوض، تنها بخشي از اين شکنجه‌ها در مکان‌هاي غير‌ بهداشتي است که حتي اجازه تماس گرفتن با خانواده را هم نداشتم. آنجا بايد از لوازم بهداشتي مشترک استفاده مي‌کرديم و حتي مايع دستشويي نداشتيم.

۱۵ سال زندان براي معتادربايان

رئيس پليس آگاهي خراسان‌ رضوي با تأييد رشد و فعاليت غير مجاز مراکز ترک اعتياد به روزنامه خراسان مي‌گويد: «جمع‌آوري معتادان يا برخورد با آنان، فقط با دستور قضايي و رعايت حقوق شهروندي امکان‌پذير است و در صورتي که افرادي به‌صورت خودسرانه اقدام به جمع‌آوري معتادان کنند و براي اين کار به زور و تزوير متوسل شوند، مرتکب جرايم خشن مانند آدم‌ربايي شده‌اند که مجازات سنگيني در پي دارد.»

سرهنگ کارآگاه حميد رزمخواه توضيح مي‌دهد: «در برخي پرونده‌ها مشاهده شده است که افرادي خودسرانه و براي بردن فرد معتاد به مراکز ترک اعتياد مراجعه کرده‌اند که اين افراد مجرم هستند و در صورتي که خانواده فرد معتاد را نيز ملزم به پرداخت وجه کنند، به اتهام اخاذي نيز محاکمه خواهند شد.»

اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به اين که فقط پليس و ضابطان دستگاه قضايي، حق دستگيري معتادان يا معرفي آنها به مراکز ترک اعتياد را دارند، بيان مي‌کند: «اگر افرادي حتي با معرفي و رضايت خانواده، فرد معتاد و بدون رأي دادگاه، او را به‌ طور غير قانوني به مرکز ترک اعتياد منتقل کنند، برابر ماده «۶۲۱» قانون به جرم آدم‌ربايي تحت تعقيب قرار مي‌گيرند که در نهايت بايد منتظر مجازات سختي مانند ۱۵ سال زندان باشند.»

سرهنگ رزمخواه همچنين به پرونده‌هايي اشاره کرد که محتويات آن نشان مي‌دهد افرادي که اجير شده کمپ‌هاي غير مجاز ترک اعتياد هستند، براي اقدامات مجرمانه خود از عناوين مأمور انتظامي، جلب، احضار و... استفاده مي‌کنند که اين افراد و آمران آنها نيز مرتکب جرم شده‌اند و بايد پاسخگو باشند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      سلام.خوبه میگیدمراکزغیرمجاز.پس چراازاول به این جرم جلوی فعالیتشان گرفته نمیشودکه غارچگونه تعدادشان بیشترنشود.وظیفه دولته که جای امنی برای اینادرست کنه.البته رایگان

    • بدون نام

      مشهد کم کم داره میشه تگزاس. ....

    • بدون نام

      من یک مادرم که پسرم رو به کمپ ترک اعتیاد فرستادم وقتی پسرم از کمپ بیرون امد به علت کتک با میله و تجاوز های وحشیانه به یک انسان وحشی وبیمار و دیوانه تبدیل شده
      که دیگر هیچ امیدی به بهبودی او ندارم رفتم بهزیستی استانه اشرفیه و دادگاه شکایت کردم ولی همه خونسرد با نگاه
      مسخره فقط سکوت کردند پسرم 40 ساله است
      به علت تجاوز زیاد به بیماری لاعلاج دچار شده ومن مادر مسن
      با داشتن چند نوع بیماری سه ماه این دکتر وآن دکتر بردم
      وتاحال با دفتر چه بیمه سه میلیون خرج کردم ولی نتیجه ای
      نگرفتم دیگر توان ندارم وپول هم ندارم هیچ کس به درد ما ها نمی رسد با نوشتن این حرف ها هم به جایی نمرسم
      فقط نوشتم شاید دل سوخته ام کمی آرام بگیرد
      آدرس کمپ ... و هر ماه چهارصد هزار تومان پول میگبرند وبه بچه های مردم
      سویا یی که خوراک مرع است میدادند ویگر هیچ
      حتی لباس وخودنی که ما میبردیم به بچه ها نمیدن و خودشان استفا ده میکنند ایا این مطالب را مسیول با وجدانی
      میخواند؟

      پاسخ ها

      • نکته

        تو خودت یکجوری پیام رو مظلومانه نوشتی و از پسرت حمایت کردی که انگار خودت اصلا مقصر نیستی ! ای نادون تو خودت بدون اینکه هیچ تحقیقی درباره اون کمپ بکنی بردی پسرتو فرستادی کمپ و به دست اون مجرمها سپردیش و اوناهم هرچی شکنجه و بلا بود به سرش آوردن(و الان که پسرت بدتر شده رفتی شکایت کردی از اونا درحالی که خودت سپردیش به اونا و باید از خودت شکایت کنی) ، خوب مقصر اصلی شما هستی اگر واقعا پسرت برات اهمیت داشت بدون اینکه هیچ آگاهی از کمپ و اون آدمها داشته باشی به هر کس و ناکس نمی سپردیش ، ازین حرفها هم نگو که اعتیاد داشت و اذیت میکرد ، اصلا هرچه هم که بود دلیل نمیشد بخوای دست یکمشت آدم روانی و مجرم بسپاریش ، هرچیزی یک راه حلی داره شما اصلا از همون اول تربیتت اشتباه بوده که پسرت رفته سراغ اعتیاد مطمئن باش اعتیاد پسرت هم تقصیر شماست ،چونکه بچه وقتیکه به دنیا میاد مثل یک گل درحال رشد میمانه که اگر درست باش رفتار بشه درست بزرگ میشه و اگر نه برعکس ، بیشتر آدمهای موفق و نا موفق در اجتماع نتیجه تربیت خانواده هاشون هستند وگرنه هیچکس نه معتاد به دنیا میاد و نه دکتر و مهندس ، و این خانواده ها هستند که با تربیت درست اینارو موفق تحویل جامعه میدهند

    • بدون نام

      وقتی که برخوردی نمیشه با این حیوونا خوب معلومه اینکارارو میکنن همین الان تو شهرستان ما ده ها کمپ ترک اعتیاد وجود داره که بیشترش غیر مجاز هستند و چندتا جانی و مجرم اونارو اداره میکنن و هروقت خواستند آدم ربایی میکنند

    • بدون نام

      مشهد و این همه جنایت وخبرهای ب خدا یا خودت رحم کن چرا مشهدیا حرمت حرم امام هشتم رو این طوری خدشه دار میکنن

    • بدون نام

      مشهد که بابد اروم ترین وبهترین استان باشه حالا که کنسرت هم دیگه نیست پس چرا ....؟؟؟؟

    • بدون نام

      مشکل مشهد فقط کنسرت ها بود که الحمدالله جلوشو گرفتن ...

    • بدون نام

      اره درسته خدانکنه پای کسی ب این جورجاهابازبشه بخدااززندان ابوغریب هم بدتره مسئول کجاس مسئولین فقط ب فکرجیب خودشونن اینده این مملکت بی مسئول داره ب ناکجاابادمیره خداب حال ادمای بدبخت وفقیررحم کنه ک دستشون وحرفشون ب جای نمیرسه انشالا ک اخرزمان بشه دنیازیرروبشه

    • خوزستانی

      اونایی که اومدن گیر دادن به مشهد باید بگم که حداقل این جنایت ها و این کمپ ها ربطی به مشهد نداره و متاسفانه این جانی ها در همه جای ایران دارند این جنایت ها و عقده گشایی هارو مرتکب می شوند، از نویسنده این خبر باید تشکر کرد که جز حقیقت چیزی ننوشته و همین الانم داره انجام میشه ،این کمپ های غیر مجاز تو هر شهر و شهرستانی وجود داره و من خودم توحش این افراد رو با معتادان دیدم ،من با چشم دیدم که دست و پاهاشون رو میبندند و چهارتا پتو مینداختن روشون و نیم ساعت که عرق میکردن زیر پتو بعد با لوله سبز با نهایت قدرت میزدند روی انگشتان پاهاشون و یا روی کمرشون !! همین الانم هستند و بخدا چنین جنایتی رو حتی داعش هم مرتکب نمیشه ، آخه مگه اینا آدم کشته اند اینا بیمارند ولی جان دارند و چنین رفتاری با اونها نه تنها وحشیانه و غیر انسانی هست بلکه هیچ سودی هم نداره و فقط الاغه که با کتک کاری راه میوفته و نه انسان ! باید هرچه زودتر جلوی این کمپ های آدم ربایی رو بست اینا خودشون جانی و معتادن چطور میخوان که یک معتاد رو ترک بدهند !؟ اینا با پول گرفتن از خانواده های معتادان خودشون میروند مواد میکشند و معتادای بیپول رو میفرستند تو کمپ ! با اینکه من نه معتادم و نه تاالان سمت اعتیاد رفتم و حتی دودی هم نیستم ولی من خودم با چشمم دیدم و خدا شاهده حرفام راسته و دلم به حال اینهمه آدم بیگناه میسوزه

    • محمد

      اسمش نزارن کمپ ترک اعتیاد . بزارن ترک دنیا .. والاخره فی قبر ستان ... یه فیلمم ای فیلمسازها ی عزیز بیان بسازن به نام جنایات کمپ ترک اعتیاد ..

    • طوطی

      کمپ خوب وجای مطمین هم زیاد داریم,
      اما تا خود مصرف کننده دلش نخواد ترک کنه به نظر من به زور بردن این افراد به کمپ هیچ فایده ای نداره,

    • بدون نام

      من خودم اعتیاد داشتم و کمپ رفتم و الان پاکم
      اذیت نکنی احترامت دست خودته هر جا باشی
      واسه ی کمپ رفتن هم باید به بهزیستی مراجعه کنید و به جایی بری که مجوز داره .
      کمپ هایی هستن که خیلی جنایتا میکنن .
      و چون مجوز نداره روی اون ها نظارتی نمیشه

    • پیام من به نکته

      پیام من به این فردی هستش که اسم خودش گذاشته نکته شما نه شعور دارید نه تربیت فکر کنم که خانواده شما ادب نزاکت به شما یاد نداده که به یک مادر بیمار و دل شکسته میگی نادون نادون خود شما هستی که تربیت نداری و بزرگی یک مادر درک نمیکنی غصه خوردن این مادر که داره درد دل میکنه و شما بهش توهین میکنید

    • آرش

      اسم دیگری هم دارن این کمپ های اجباری که بهش میگن( گشت
      (NA
      حدوده ۴ ساله پیش منم گرفتاره یکی ازین کمپ ها شدم؛ حالا بماند چطوری و کجا
      ولی مهم این بود که توی اون کمپ کسی جرأت جیک زدن نداشت و اگه حتی تقاضای یک نخ سیگار میکرد انقدر میزدنش که براش عقده میشد و وقتی از کمپ خارج میشد دوباره به حالت قبلش برمیگشت
      روی تمام دیوارهای کمپ پر از شیشه خورده ریخته بودن که اگه کسی میخاست فرار کنه شیشه خورده ها تمام بدنش زخمی میکرد
      خداشاهده من مدت ۱ماه اونجا بودم که توی اون یک ماه ناهار بهمون عدسی میدادن و شام لوبیا
      توی غذاهاش انقدر موی آدمیزاد بود که از زوره گشنگی مجبور بودیم غذارو بخوریم
      دوتا سگ تو کمپ بود که هرکدوم اندازه گاو بزرگ و قوی بودن که اگه کسی اعتراض میکرد اول سگهارو مینداختن به جونش بعد میبستنش به درخت لباساش درمیاوردن آب سرد میریختن روش با کابل میزدنش؛
      البته به من توهینی نشد چونکه من از روز اول میدونستم کجا دارم میرم همیشه احترام خودم نگه میداشتم
      ...........
      فقط ازونهایی که دارن این مطلب میخونن خواهش میکنم اگر بستگانتون از بیماری اعتیاد رنج میبرن هیچوقت برای بهبودشون به این کمپ ها اعتماد نکنن؛ عزیزتون میفرستین که مواد مخدر و ترک کنه ولی با هزارتا بیماری دیگه برمیگرده که جبران ناپذیره
      فقط کافیه تو گوگل سرچ کنید و کمپ های دارای مجوز و قانونی و پیدا کنید

    • بدون نام

      من خودم شش بار ترک کردم نگاه میکنم به طرف میفهمم چه کاره است من بقالم چند تا مدیر کمپ از من خرید میکنند اولا خودشون معتادند دومانمیدونم چرایک چیز درستو حسابی برای این بیچاره ها نمیخرند همش دنبال برنج تایلندی وربو ماکارانی ارزونو خلاصه از اون نامردا هستند فقط اینو بگم دوسه تایی کمپ هستن صاحاباش خیلی مردن یک قرون هم نمیگرند همه چیز هم عالیه خیر دارن اخلاقشون هم خوبه خدا خیرشون بده من خودم خواستم ترک کنم فقط چند تا قرص خوردم با دوش اب سرد خدا هم کمکم کرد به نظر من کمپا الکیه باید خودت بخوای

    • علی

      اون کاربری که اسم خودش و گذاشته نکته خجالت نمی کشی به یه مادر داغ دیده میگی نادون لطفا اگه فهم نظر دادن نداری نظر نده

    • بدون نام

      آرش جان نظر گذاشتی و گفتی که به این کمپ ها میگن گشت ان ای؟
      اصلا ان ای ربطی به کمپ نداره برادر من .و من تا بحال اینو نشنیدم .
      فقط امکان داره که بعد از کمپ اون معتادا به ان ای پناه بیارن و دنبال راه بهتری از زندگی با مواد باشن
      من میشناسم کسایی که کمپ دارند و کسانی که عضو ان ای هستند .اصلا با هم جور در نمیان .

    • بدون نام

      واقعأاین دیگه کارآدمی زادنیست

    • مریم

      چه ملت بی وجدانی داریم . اخه آدم روانی خداکنه خودت گرفتار بشی تا حال اون مادر بفهمی چون نمیتونی متوجه بشی تو این جامعه فقط تربیت مادر مهم نیست . هزارتا عوامل واسه اعتیاد هست . کلا خیلی بی وجدانی . و از خدا واسه اون مادر صبر میخام چون داشتن یه معتاد مثل داشتن یه معلول خیلی سخته

    • رها

      سلام هم وطن های گلم توهین نکنیدعزیزان بخدااین دنیاهیچ ارزشی نداروفقط باتوهین کردن صاحب گناه میشیدهمه جای ایران کمپ هست کمپ بدوخوب مونمیخام کمپهاراتیدکنم ونمیخام ردکنم فقط این میگم نیلوفرتومرداب هم میتونه زندگی کنه اگرگرفتارجای بدشدیدبجای اینکه ازمشکلات کمپ ایرادبگیریدروبروی مشکلات خودتون ایسادگی کنیدمن باورم نمیشه ی آدم الکی بره کمپ حتمامشکلی داشته من خودم رفتم وجواب گرفتم وبعدازپاک شدنم دیگه سراغ کمپ نرفت م جلسات به من کمک کردوالان سالهاپاکی دارم وخداراشکرمیکنم که این راه پیداشدکه رهابتونه موادمخدروسیگاروچای استفادنکنه خالی ازهرقیدوبندهستم ازکسی ناراحت نمیشم دیگران راپذیرفتم وازدیگران انتظاربیجاندارم وحتی انتظارندارم کسی منودرک بکنه بجای درک شدن درک میکنم ممنونم یاعلی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج