۴۹۶۵۸۷
۳۷ نظر
۵۰۱۶
۳۷ نظر
۵۰۱۶
پ

فقط مانده بود «لیلا اوتادی» توهین کند!

چند سالی هست که ژست صحبت از وجود فساد و مافیا در سینما بین بازیگرانی که دوره کوتاه حضورشان در سینما و تلویزیون به سر آمده، مد شده.

روزنامه تماشاگران امروز - مهران باقی: چند سالی هست که ژست صحبت از وجود فساد و مافیا در سینما بین بازیگرانی که دوره کوتاه حضورشان در سینما و تلویزیون به سر آمده، مد شده. چند وقت قبل تعدادی از بازیگران متوسط سینما و تلویزیون با سردمداری فقیهه سلطانی، در نامه ای «تن ندادن به فساد و روابط اخلاقی» را دلیل خانه نشینی خود دانستند و از وزارت ارشاد خواستند تا با فساد و بی اخلاقی موجود در سینما برخورد جدی کند.

اخیرا هم که لیلا اوتادی دربرنامه ضدسینمایی هفت، پاس گل بهروز افخمی برای ضربه زدن به سینما را مغتنم دانست و با کنایه زدن به برخی از بازیگران موفق و توانای سینمای ایران مثل باران کوثری، نداشتن پدر تهیه کننده و مادر کارگردان را دلیل حضور کمرنگ و حتی بی رنگش در این عرصه تلقی کرد.

دوستان بهانه جوی ما که خود روزگاری پای ثابت بسیاری از فیلم ها و سریال ها بوده اند، انگار حواس شان نیست که صحبت از روابط غیراخلاقی و فساد اول از همه گذشته خودشان را می برد زیر سوال. طبعا مخاطب این گونه صحبت ها با شنیدن این اتهامات، ذهنش می رود سراغ روزهای پرکاری فقیهه سلطانی و لیلا اوتادی و هم فکران شان که در این حیطه گذرانده اند و پرکاری سابق آنها را با استدلال های امروزشان در مورد بازیگرانی که این روزها در سینما پرکار هستند مقایسه می کند و قطعا به نتایج دلپذیری نمی رسد.
فقط مانده بود «لیلا اوتادی» توهین کند!

مثلا خود لیلا اوتادی سابقه کار با شریفی نیایی را دارد که مدت زمانی طولانی به باندبازی متهم بود!

این وسط کسی هم از این دوستان نمی پرسد که شما دقیقا به واسطه کدام نمایش درخشان، نقش آفرینی ماندگار یا حضور تکان دهنده در سینما، دنبال سهم خواهی در فیلم ها هستید؟ کسی بازی ماندگار سلطانی یا اوتادی را یادش هست؟ یا اصلا می داند آخرین حضورشان در کدام محصول سینمایی یا تلویزیونی بوده؟ بله، سینما ذاتا عرصه بی رحم و فراموش کاری است.
تا وقتی بدرخشی و پرقدرت جلوی دوربین ظاهر شوی، سیل پیشنهادات جوری بر سرت آوار می شود که مثل ترانه علیدوستی یا شهاب حسینی (که پدر و مادر هیچ کدام شان نه تهیه کننده هستند و نه کارگردان و هر دوی آنها هم به پاکی و خوش اخلاقی مشهورند) مجبور می شود بین دو فیلم درجه اول، یکی را قربانی کنی. اگر هم توانایی رقابت نداشته باشی و سقف توانایی ات بازی در فیلم های شانه تخم مرغی باشد، خود به خود می روی کنار و کیانوش عیاری و اصغر فرهادی نامه فدایت شوم برایت نمی نویسند.
التبه در این بین بعضی ها زرنگ تر هستند و وقتی می بینند دوره شان تمام شده، سعی می کنند به اشکال دیگری در بورس خبرسازی باقی بمانند. مثلا در اینستاگرام بساط می کنند، می روند سراغ فعالیت های دیگر، مصاحبه های عجیب می کنند یا با چرخشی 180 درجه ای، به لحاظ ظاهر و تفکر جوری تغییر موضع می دهند که زیر سایه سنگین و بی رحم فراموشی له نشوند و اسم شان همچنان در رسانه ها مطرح شود.

دوستانی که نشسته اید یک گوشه و مدام از وجود فساد و مافیا می نالید، وجود یک کارنامه سینمایی سابقه پر و پیمان نشان دهنده این است که شما هم به اندازه کافی برای اثبات توانایی و درخشش در حیطه سینما زمان داشته اید. لکن اگر سطح توان و استعدادتان شما راب ه جایگاه که الان دارید رسانده، میز بازی را به هم نریزید و از زمین و زمان و رسانه ها ننالید و توقع نداشته باشید. وقتی در انتخاب هایتان دقت نمی کنید یا اساسا جنس و سطح بازی تان به گونه ای است که شما را به آثار خوب و درجه یک نمی رساند، نه از دست رسانه ها کاری ساخته است و نه از دست وزیر ارشاد و نهادهای امنیتی.

این وسط فقط بهروز افخمی و فراستی و رسانه های نزدیک به آنها چند روزی روی صحبت هایتان مانور می دهند و باعث می شوند سطح محبوبیت تان نسبت به همین مقدار فعلی هم تنزل پیدا کند و بعد هم که کارشان تمام شد شما را ول می کنند به امان خدا و می شوید چوب دو سر طلا.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی تاجریان

      خانم لیلا اوتادی اب هویج رابا حلیم سرو می کند.ههههههه

    • reza

      یه بار نشد یه بنده خدایی یه نظری بده توو این مملکت یه گروه نیان بنیانش رو برباد بدن. به نظر من هم خانم اوتادی و هم سلطانی جزو بازیگران حداقل متوسط وتا حدودی با استعداد حساب میشن ولی هیچوقت فرصت نشون دادن خودشون رو نداشتند(نمونش شاکردوست ،خفگی).

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی ها هم استعداد بسیار بیشتری داشتند ولی چون به زیبایی اوتادی نبودند یا مامان و بابای سینمایی نداشتند کلا پشت در موندند .حتی تئاتر هم توسط این دو قشر(پارتی داران و زیبارویان) اشغال شده

    • امیر

      در مورد باران کوثری که راست میگه کافیه توی یه فیلم فقط نقش رهگذر داشته باشه تا بهش سیمرغ بدن، هیچکدوم از بازیهاش هم دلچسب نیست، حتما یه چیزی هست که اینا دارن مینالن، انگار شما بیشتر از اونا که در حیطه سینما هستن اطلاع دارید، صحبت یکی دونفرشون که نیست.

    • بدون نام

      ,ایشون حرف حق زده شما چرا ناراحت میشی؟

    • بهار

      من كه بازي باران كوثري را ميپسندم
      خدا وكليلي هيچ فيلم خوبي از ليلا اوتادي نديدم و تو ذهنم نيست
      ليلا اوتادي كه فقط مانكنه تا بازيگر

    • منوچهر شمسی

      به این سادگی نیست که شما دارین ماست مالیش میکنید مافیای سینما در ایران است ودوست داره از بهتر استفاده کنه ومفید تر به حال خودش .حالا ترانه علیدوستی و شهاب حسینی بهترند پس مفید ترند و الله خودتان ببنید بازی هایشان ذاتا عامه پسنند و هی نگاهی هم به گیشه. پس تا برای بقای عده ای مفیدند همیشه هستنند . ضمنا مردم ممکنه ساده باشند ولی خیلی با هوشند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ترانه علیدوستی هم از بچگی با بچه های سینمایی دوست بوده .مادرش مجسمه ساز بوده و پدرش فوتبالیست لذا به محافل سینمایی ها و معروف ها راه داشته.باید ببینیم چند نفر تونستند از خانواده های متوسط و کارمندی و کارگری وارد این سینما بشن

    • بدون نام

      خانم اوتادی خودت را اصلاح کن دیگر.

    • بدون نام

      چرا هنرمندان بجای یاری واستفاده ازتجربیات همدیگه رو در روی همدیگه قرار میگیرن و به همدیگه تهمت و افترا میزنند
      متاسفم برای اون دسته ازهنرمندانی که یادشون رفته الگوی رفتار واخلاق درجامعه هستند متاسسسسسسسسسفم

    • سهیل

      خب راست گفته.مگه فساد اخلاقی وجود نداره؟سینما پره فساد اخلاقی..پس زور داره حرف حق میزنن؟

    • علیرضا

      لیلا اوتادی نفس منه....کسی چیزی بهش نگه

    • بدون نام

      چرا اسم فقیهه سلطانی رو وسط میکشین؟ اون بدبخت سر پیازه یا ته پیاز؟ درثانی اون نامه اعتراضی رو چهل نفر از بازیگرای زن امضا کردن و فقیهه سلطانی درواقع نماینده اون چهل نفر شد که نامه رو به مدیر صداسیما بده،حرفاتون درمورد اوتادی رو قبول دارم ولی فقیهه سلطانی رو نباید پاشو به این ماجرا بازکنید و اینجوری درموردش بنویسید،اون بازیگر محترمیه

    • پریسا

      دقیقا حرف راستو تو این مقاله خوندم واقعا مرسی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباه مثبت دادم

    • حیدر

      برترین ها،کاملا معلومه وصلی به جریان اصلاحات و هنرمندان طرفدار اون حزب...
      کحای برنامه هفت،ضد سینمایی بوده؟
      مهران باقی طوری نوشته انگار پسرخاله کوثریه

    • نادر

      شایسته آنست بجای اینکه دربرابریک ادعای تحیل برانگیز جبهه بگیرید وبه ناحق بپردازیدتا اصل موضوع را مخفی نمایید،برویددرموردصحت وسقم آن ادعا تحقیق وبررسی کنید. روند کاروانتظارات تعدادی از کارگردانان سینما یا تلویزیون ممکن است باعث اشاعه این تفکردرعرصه بازیگری بانوان شده باشدلذا بجای فیگور گرفتن غیرمنطقی سعی کنیددرموردوجود این منکر ریشه یابی کنیدوعکس العمل درستی بروز دهید.خداوند ان شاء الله همه ما را هدایت فرماید.

    • حامد

      من علاقه ي به بازي ايشون ندارم ولي اينكه اين جريانات توي كشور خودمون دست بالاتر رو دارن توش شكي نيست و صحبت ايشون هم يك حقيقت تلخ هستش و اين موضوع مافيا فقط توي سينماي ايران نيست بلكه توي خودرو، پوشاك، مسكن و... وجود داره، بهتره كه صادق باشيم و اين وضعيت رو باور كنيم

    • شکوه

      ما ملت بیچاره چه کار کنیم با شما بادمجون دور قابچین هایِ نورچشمی ها. نویسنده از هول حلیم افتاده تو دیگ. بس کنید این تحلیل های بند تومانی و آبگوشتی رو. حالا دیگه بارن کوثری شد الگوی پاک و خالص و بامهارت بازیگران زن در ایران؟. بابا او هم یکی هست مثل این خیل بازیگران زن که یه کمی شانس و پارتی باعث شده چندپله ـ فقط چندپله ـ از بقیه بیاد یالاتر. برید یه کمی تعادل و انصاف رو چاشنی تحلیل های ابتدایی و کلیشه ای تون بکنید. به شما چی میرسه از این دُرافشانی ها و نظرات یک جانبه و مغرضانه؟ هر دو بازیگر آدمهایی هستن با مجموعه ای از نیکی ها و زشتی ها و دیگر نیازی به تلاش ما در افراط و تفریط در بزرگ نشان دادن، یا نابود کردن دو نفر آدم با خصوصیاتی کاملا معمولی نیست. بحث خانم ترانه علیدوستی هم با خانم کوثری خیلی متفاوته، لطفا خلط مبحث نکنید.

    • بدون نام

      اوتادی رو با باران کوثری مقایسه میکنید باران عالیه

    • بدون نام

      اوتادی رو با باران کوثری مقایسه میکنید باران عالیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عالی ندیدی

    • بدون نام

      انگار نویسنده پسر عموی امثال باران کوثری است؟ البته بعید هم نیست. کسی که کمترین آشنایی با سینما داشته باشه متوجه میشه باران کوثری اصلاً بازیگر نیست چه برسه بخاد ضعیف یا متوسط باشه! اینکه کوثری با پارتی والدینش اومده و دارن بالا میبرنش، مثل روز روشنه. در مورد امثال فراستی هم، خوب قبول کنید باسواده زور هیچکدومتون بهش نمیرسه فقط از دور سر و صدا می کنید

    • بدون نام

      اخه اوتادی کیه که راجب باران نظر بده حسادت بد چیزیه

    • بدون نام

      وقتی نقشای خوب و فیلم نامه های خوب به پارتی دارها داده میشه امثال خانم اوتادی میتونن خودشون رو نشون بدن؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی انتخاب های خود اوتادی پولکی بوده و فیلمای داغون بازی می کنه نمی تونه انتظار فیلمای هنری داشته باشه

    • بدون نام

      وقتی هر چی نقش ب اصطلاح هنریه فقط به امثال ..داده میشه به جز فیلم تجاری امثال اوتادی کجا خودشونو نشون بدنننن؟؟

    • بدون نام

      مگه باران کوثری بازیگر خوبیه؟ یک بازیگر کاملا متوسطه و اگه کارنامه اش رو نگاه کنید تقریبا نصف بازیهاش در فیلمهای مادر یا پدرش بوده.کاملا یادمه در اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد چطور روزنامه ها و مجلات برای این دختر عزیز دردونه تبلیغ می کردند.تماشاگران و چلچراغ و چند تای دیگه. این دخترک و چند تای دیگه پای ثابت مجلات اون زمان بودند و خبرنگاران"زحمتکش" در حال ذائقه سازی برای مردم! اکثر کسانی که در این مجلات معرفی و مشهور می شدند یا بچه عوامل سینما بودند یا ونک به بالا ! حالا چون کسی مثل اوتادی که از زیبارویان بی استعداده این حرف رو زده دلیل نمیشه که کلا نادرست باشه. بخشی از خبرنگاران سینمایی در شهرت امثال باران کوثری نقش بسیار مهمی داشتند و در باندبازی و فامیل بازی و رفیق بازی در سینما...

    • عادل

      حرف حق خانم اوتادی و در کل نقدهای برنامه هفت به مذاق بعضیها خوش نمیاد.

    • sara

      منظورش ترانه علیدوستی بوده چون گفته خانم کوچولویی که همسن و سال خودمه ترانه علیدوستی و لیلا اوتادی هردو متولد 62 هستن. باران کوثری متولد 64 است. اونجا که گفته بود مادر کارگردان ندارم هم منظورش پگاه آهنگرانی و باران کوثری و ... بوده و منظورش این بوده که بدون رابطه وارد سینما شده ولی نگفته این دو نفر مافیا هستن بلکه گفته خانم کوچولویی که همسن خودمه اخیرا شده مافیا

    • نیکی

      حق با لیلا اوتادیه لطفا توهین نکنین به نظر من بازیگر خیلی خوبیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط حسوده

    • ناشناس

      هر کس نظری داره ولی به نظر من فیلمای باران کوثری هزار ارزش فیلمای لیلا اوتادی رو داره

    • دیان احمدی نژاد از لرستان

      سلام خانم اوتادی ایصلا به خودتان نگیرید

    • چرا آتیش گرفتی نویسنده؟

      حالا چرا نویسنده تو آتیش گرفتی نکنه ...؟!

    • محمد

      لیلا اوتادی خیلی قیافه میگیره

    • سارا

      لیلا بازیگری بلد نیست کسی باید تو سینما باشه که بازیگری بلده مثل باران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج