adexo3
۴۹۶۸۷۲
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

مجازات اعدام برای مواد مخدر مشروط شد

نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به بررسی طرح بازنگری در مجازات اعدام گفت: در بند اصلی این طرح عنوان شده اعدام از مجازات مواد مخدر به استثنای۳ مورد حذف می شود.

خبرگزاری مهر: یحیی کمالی پور درگفتگو با خبرنگار در تشریح جلسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: در این جلسه طرح بازنگری در مجازات اعدام و الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر مورد بررسی قرار گرفت و تمامی مواد طرح به جز یک موضوع از سوی نمایندگان تصویب شد، بنابراین بررسی بند (ت) این طرح برای انجام تحقیقات بیشتر به زمان دیگری موکول شد.

نماینده مردم عنبرآباد و جیرفت در مجلس شورای اسلامی، افزود: قوه قضاییه باید آمار محکومان به اعدام و میزان جرائم آنها را به مجلس اعلام کند و پس از آن تصمیم گیری های لازم درتعیین تکلیف طرح بازنگری در مجازات اعدام صورت گیرد، زیرا درحال حاضر اعلام می شود که حمل شیشه، کراک و مشتقات هرویین تا سقف یک کیلوگرم در مسیر اعدام قرار می گیرد؛ اما باید به این نکته هم توجه کرد که در این شرایط میزان افراد اعدامی افزایش پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد زندانیان بیش از یک کیلوگرم مواد مخدر حمل کردند، تصریح کرد: مقرر شد که قوه قضاییه آمار دقیقی از محکومان مواد مخدر منتهی به اعدام با میزان مواد آنها را اعلام کند تا مشخص شود چه میزان افراد در مسیر اعدام قرار می گیرند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفت: در بند اصلی این طرح عنوان شده اعدام از مجازات مواد مخدر به استثنای۳ مورد حذف می شود، به عنوان مثال برای شخص مجرم استفاده کننده از سلاح در حمل مواد مخدر اعدام حذف نمی شود، همچنین متهم حمل کننده مواد مخدر با سابقه بیش از ۱۰ سال حبس باید اعدام شود، از سوی دیگر حذف اعدام برای متهمان حمل کننده مواد مخدر به صورت سازمان یافته وجود ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نجات جان یک انسان برابر با نجات بشریت هست
      دست مریزاد
      باید فقر ریشه کن بشه

    • بدون نام

      اعدام برای مفسدان اقتصادی چه بسا موثرتر باشد فساد مالی بیشتر از دیه فرد 210میلیون خوابهای مفسد است اگه واقعا قصد مبارزه با فساد دارید اگر دروغ میگوید که دیگر هیچ

    • بدون نام

      ما که نفهمیدیم

    • بنگی

      به عنوان يك معتاد به حشیش بسيار خوشحالم امیدوارم مردم بتونن با ما تعامل بهتری داشته باشند

    • بدون نام

      افرین به مجلس
      واقعا کسی که از سلاح گرم استفاده میکنه تو جامعه رو از دم اعدام کنید اینا امکان اینکه هر لحظه یکی رو بکشن هست هم قاچاق هم درگیری
      البته اون کسی هم که گفت مفاسد اقتصادی هم اعدام کنید اون حرفش منطقی بود

    • بی نام

      ای خدا مسئولین مجلس چرا دغدغه اعدام دارند دلشاد برای این جوانهای معتاد نمیسوزد در کشور مالزی 3 یا4 گرم مواد اعدام هست در کشور ما یک کیلو کمتر اعدام نشوند خیال همه مواد فروش راحت شد داداش900 گرم مواد حمل میکنند دیگر خیالشان راحت داداش بزن قدش

    • بدون نام

      خواهش میکنم یه سری به خانوادهابزنید ببینیدچگونه زندگی میکنند به چه بدبختی باکشتن سرپرست بدبختی روتقدیم میکنید به خانوادها تمام اعدامیها از18تا30سال هستن همه متاهل وبچه دارن به فکر بچه ها باشید چه گناهی دارن من همسر اعدامی هستم وتوذهنم فقط خودکشی خودم وفرزندچهارساله ام را دارم خسته شدم از این ترس وحشتناک که چی به سر فرزندم وخودم دراینده میاد بهترین راه برام خودکشی

    • بدون نام

      از کی اینقدر حرفای غربی ها ونظراتشون در مورد ایران برای مجلسی های ما مهم شده.پس چرا به نظراتشون در مورد دستگیریهای سیاسی وامثالهم توجه نمیکنید؟
      واقعا که با حذف قانون اعدام قاچاقچیان موادمخدر نشون میدید بدتون نمیاد مواد مخدر این چند تا جوون باقیمونده مون رو ببلعه.
      شرم آوره.رفیق دزدید و شریک قافله.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج