adexo3
۴۹۶۹۱
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

برخورد با واژگان بيگانه بر سردر مغازه ها

رئيس فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان رشت: با مراکز تجاري و خدماتي که از واژگان بيگانه بر سردرب و نماي ظاهري خود استفاده کنند برخورد خواهد شد.

خبرگزاری آریا: رئيس فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان رشت: با مراکز تجاري و خدماتي که از واژگان بيگانه بر سردرب و نماي ظاهري خود استفاده کنند برخورد خواهد شد.

رضا ثقتي اظهار داشت: گسترش بي رويه استفاده از واژه هاي نامتعارف و بيگانه که متأسفانه امروزه در سردر اماکن تجاري و خدماتي و حتي مسکوني ديده مي شود ،يکي از موارد ناهنجاري فرهنگي است و ما زدودن واژه هاي بيگانه از سيماي شهري را با جديت دنبال مي کنيم.

وي ادامه داد: « طبق ماده ۱۴ قانون منع استفاده از واژه ها و اصطلاحات و حروف بيگانه ، هيچ يک از مراکز تجاري و خدماتي حق استفاده از اصطلاحات لاتين را در سردرب و نماي ظاهري خود ندارد و در صورت ضرورت، تناسب نوشتاري آنها بايد ۷۰ درصد فارسي و ۳۰ درصد لاتين باشد.»

رييس ارشاد اسلامي رشت خاطرنشان کرد : اين اقدام يک نوع تهاجم فرهنگي و مبارزه با زبان و فرهنگ فارسي است و در بلند مدت تأثيرگذاري منفي خود را در سطوح مختلف زندگي افراد جامعه خواهد گذاشت.

ثقتي در پايان تصريح نمود: به سازندگان تابلو و کانون هاي تبليغاتي اخطار مي دهم که در صورت مشاهده هر گونه ساخت تابلو تبليغاتي بدون در نظر گرفتن ماده ۱۴ قانون تبليغاتي ، با آنها بخورد خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      موافقم

    • بدون نام

      اگه کلمات عربی باشند چی؟ اونا واژه ی بیگانه نیستند؟

    • فاطمه

      فارسی را پاس بداریم.....

    • توجه

      جلوي پيامک انگليسي رو بگيريد که داره تبديل به زبان جديدي براي ما ميشه و از ممکن گذشته و خطر جدي براي زبان اصليمون داره ميشه...قيمت پيامکهاي انگليسي بايد بالا صد تومن يا حتي سيصد تومن براي هر پيامک بشه و نظرات انگليسي يا همون فنگليش خودمون هم تو سايتها درج نشه همه چي به مرور زمان درست ميشه دشمنمون هم گريش در مياد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج