اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۹۷۱۶۱
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

گل به خودی دولت‌ روحانی

درسال ۹۲ که مردم مسئولیت قوه مجریه را به دولت سپردند، تمامی شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی در وضعیت بحرانی‌ قرارداشت. در این سال منفی‌ترین میزان رشد اقتصادی درچند سال اخیر تجربه‌ شد.

محمد‌جواد‌حق‌شناس، فعال سیاسی اصلاح طلب در آرمان نوشت: درسال ۹۲ که مردم مسئولیت قوه مجریه را به دولت سپردند، تمامی شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی در وضعیت بحرانی‌ قرارداشت. در این سال منفی‌ترین میزان رشد اقتصادی درچند سال اخیر تجربه‌ شد.
وضعیت اقتصادی ایران به لحاظ شاخصه‌های مختلف ازجمله شاخصه اقتصادی تنها قابل مقایسه با دوران اشغال ایران در زمان جنگ جهانی دوم جهانی بود. رشد اقتصادی منفی ۶ درصد و تورم حدود ۴۰ درصد، صندوق ذخیره ارزی خالی، سیلو‌های گندم‌خالی، مشکل اشتغال برای نسل ‌تحصیلکرده، روابط نامناسب ایران درحوزه بین‌الملل، عدم صادرات تنها منبع درآمد کشور و کاهش صادرات نفت از حدود دو ونیم میلیون بشکه به زیر یک میلیون بشکه، تولید بنزین پتروشیمی وآلاینده‌ها و ده‌‌ها مورد دیگر، از جمله مواردی است که درحافظه کوتاه مدت جامعه وجود دارد و بعید است مردم فراموش کرده باشند، دردو سال آخر دولت گذشته، کشور با چه شدت و شیبی در سراشیبی سقوط قرارگرفته بود.

با این وجود رئیس دولت سابق، این روزها طی نامه‌های رسمی به مدعی تبدیل شده است که به نظر نگارنده درباره مورد اخیر مجموعه اطلاع رسانی دولت سهیم هستند. دولت باید براساس شاخصه‌های موجود، سندی را تنظیم می‌کرد که چه شاخصه‌هایی را تحویل گرفته‌اند وچه چیز تحویل خواهد داد. چنین سندی می‌تواند ترازنامه ملی از عملکرد دولت گذشته باشد ضمن اینکه چنین ترازنامه‌ای هم درباره عملکرد دولت فعلی نیز شفاف‌سازی خواهد کرد. دولت یازدهم باید در ابتدای راه، شاخصه‌هایی مانند وضعیت ارزی، پولی، مالی و دیگر شاخصه‌های توسعه را به مردم به صورت شفاف گزارش می‌داد که چه شاخصه‌هایی تحویل گرفته است.

درسال ۹۲ این توصیه از سوی کارشنایان اقتصادی صورت گرفت، اما توجهی از سوی دولت به این مهم نشد. اگر چنین گزارشی از سوی وزارت اقتصاد و نهادهای آماری به جامعه داده می‌‌شد این روزها شاهد ادعا‌های افرادی که باید پاسخگوی عملکردگذشته خود باشند، نبودیم. مخالفان دولت با پشتوانه رسانه‌ها دیداری وشنیداری فراوانی که در اختیار دارند، فکر می‌کنند می‌توانند فضا‌سازی کرده و درعملکرد مثبت دولت روحانی خلل ایجاد کنند. عرصه انتخابات به معنی رجوع به آرای عمومی است و آرای عمومی نتیجه یک تصمیم خواهد بود. تصمیمی جمعی است که از میان گزینه‌های موجود فرد خاصی را انتخاب می‌کند. انتخاب این چنینی لازمه داشتن آگاهی است. درنتیجه نمی‌توان عنصرآگاهی را نادیده گرفت. یکی از ناتوانی‌هایی که در دولت وجود دارد و حتی بیش از حملات مخالفین، دولت از این مورد ضربه خورده، ‌بی‌توجه‌ای به عرصه رسانه ، اطلاع‌رسانی و افکار عمومی است.

دولت باید به امر اطلاع رسانی توجه کند، چون از این طریق می‌تواند پاسخگوی شبهاتی باشد که این روزها توسط مخالفان دولت درجامعه ایجاد می‌شود. عدم توجه دولت به این مورد به معنی بازگذاشتن فضا برای مخالفان براي القایاخبارکذب به مردم و ایجاد شبهه توسط آنها به جامعه براي ایجاد خلل در دستاورد‌های دولت با وجود مشکلات فراوان برجای گذاشته مانده از دولت قبل است. دولت روحانی به اندازه کافی مخالف دارد و نباید بهانه به دست مخالفان خود براي ایجاد شبهه درجامعه بدهد. در نتیجه توجه دولت به امر اطلاع رسانی تا زمان انتخابات ضروری است
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درکشور برای جناح واشخاصی مهم منافع ملی نیست بلکه منافع جناحیست یک بام ودوهوا میگویند مشکلات دولت گذشته چون برگزیده خودشان بوده نادیده اما مشکلات دولت فعلی چون برگزیده مردم است یک کلاع چهل کلاغ شود

    • بدون نام

      وای خدایا اینا دیگه چرا ول کن نیستن.هشت سال خرابکاری کافی نبود آقایان محمود

    • بدون نام

      سخنرانی کردن و شعاردادن دیگه بسه
      ازدولت قبل شکایت کنید وحق و حقوق پایمال شده مردم را بازستانید که این خواسته همه مردم هست اگه واقعا راست میگید و درپی حل مشکلات جامعه ومردم هستید
      تامردم هم بطور واضح بفهمند
      دیگه اینهمه بوق و کرنا نمیخواد که
      چهارسال تموم شد و همش گفتید دولت قبل

    • بدون نام

      اول تیتر همش دروغ نوشتید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج