adexo3
۴۹۷۴۷۴
۴۱ نظر
۵۰۰۵
۴۱ نظر
۵۰۰۵
پ

وزیر دادگستری: قدرت خرید مردم افزایش پیدا کرده

وزیر دادگستری می‌گوید بر اساس آمار مستند و قابل اثبات قدرت اقتصادی و خرید مردم افزایش پیدا کرده است.

خبرگزاری تسنیم: حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی صبح امروز به مناسبت بزرگداشت روز شهدا در جمع مسئولین و کارکنان وزارت دادگستری اظهار داشت: به مقام والای شهدا ادای احترام می کنیم و امیدواریم فرهنگ ایثار و شهادت همچنان در جامعه حاکم باشد و فرهنگ حرکت برای خدا و تلاش برای ارتقای ارزشهای الهی نصب العین ما باشد.

وزیر دادگستری با بیان اینکه سالی که گذشت با فراز و فرودها و خوشی ها و ناملایمات همراه بود گفت: این سال با تمام حوادث و اتفاقاتی که در آن اتفاق افتاد، با دستاوردها و موفقیتهای بسیاری نیز همراه بود که در مجموعه وزارت دادگستری نیز به همین ترتیب، علیرغم همه کاستی ها، به لطف خدا، اقدامات مثبت و دستاوردهای ارزنده ای حاصل شد.

وی با ارایه آماری از عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی و معاونت های حقوقی و پارلمانی، حقوق بشر و امور بین الملل، حقوق مالکیت فکری و توسعه مدیریت و پشتیبانی و نیز مراجع ملی کنوانسیون های حقوق کودک و ضد فساد، ضمن ابراز رضایتمندی از اقدامات صورت گرفته، تصریح کرد: در سالی که گذشت، موفقیت های ما در حوزه های مختلف، بیشتر از کاستی ها بوده است.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از نحوه اطلاع رسانی در خصوص اقدامات دولت در سالهای گذشته گفت: خیلی از اوقات در فضاهای انتخاباتی و رقابت سیاسی، حق و حقیقت یا پنهان شده و یا قلب می شود؛ ما همواره در ارایه گزارش به مردم باید دقت کنیم تا حس امیدواری را در جامعه ایجاد کنیم؛ اما متاسفانه اغلب در رسانه ها، شاهد ارایه گزارش های منفی و برجسته سازی نقاط ضعف هستیم؛ ما نمی گوییم که انتقاد صورت نگیرد، اما نقاط مثبت، دستاوردها و توانمندی ها نیز باید برای مردم بازگو شود.

وی با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگ نیز بیان داشت: در حوزه فرهنگ کارهای زیادی صورت گرفته و با وجود کاستی ها، انگیزه زیادی برای انجام کارهای خوب به ویژه در بین جوانان وجود دارد؛ با این وجود، مشکلات جدی نیز در حوزه فرهنگ وجود دارد که متاسفانه باید بگوییم، بی توجهی به مسایل دینی و لاابالی گری در این حوزه حجمش کم نیست و در فضاهای مختلف واقعی و مجازی و اداری و غیر اداری و نقض قانون و بی توجهی به دستورات الهی از جمله مسایلی است که موجب نگرانی است و نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وزیر دادگستری توفیقات جامعه علمی کشور را از جمله دستاوردهای بزرگ چند سال اخیر دانسته و اظهار داشت: زمانی نگران بودیم رشد علمی کشور کند شده باشد؛ اما اکنون که در این حوزه ها در بسیاری از موارد در دنیا اول هستیم چرا بازگو نمی شود؟ مگر اول شدن در دنیا کار کوچکی است؟ در سال ۲۰۱۶ جمهوری اسلامی ایران رتبه اول جهان در رشد علمی را کسب کرده و این میزان از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ نیز ۱۱/۵ درصد رشد را نشان می دهد؛ این در حالی است که متوسط نرخ رشد علمی در بین ۲۵ کشور علمی جهان ۰/۵ منفی است و این دستاورد کشور است که باید بازگو شود.

وی دستاوردهای حاصل شده را نتیجه تلاش جمعی دانسته و تاکید کرد: این دستاوردهای ارزنده برای تحریک بیشتر فعالان، دانشجویان، محققین و کارگزاران باید بطور مداوم بازگو شوند تا باعث ایجاد تحرک و تلاش مضاعف در جامعه باشد.

پورمحمدی همچنین به برخی دستاوردهای حوزه صنعت کشور اشاره کرد و افزود: انتقاد برخی در خصوص تعطیلی بنگاه های کشور نادرست است و بر اساس آمار مستند، حدود ۲۳ هزار بنگاه متوسط و کوچک در کشور فعال شده اند که ثمره آن رشد صنعتی در سالهای اخیر و افزایش میزان صادرات صنعتی است؛ بر همین اساس در پاییز امسال ۱۴ درصد رشد صنعتی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته ایم و در ضمن تراز مثبت تجاری نیز در سال گذشته و امسال به ترتیب ۹۶۰ و ۷۵۰ میلیون دلار بوده است که حاکی از رشد و توسعه در بخش صنعت کشور است.

وی ادعاهای مطرح شده در خصوص کاهش توان اقتصادی اقشار جامعه را بی اساس دانسته و تصریح کرد: ما بر اساس آمار دقیق صحبت می کنیم و هرکس ادعایی بر خلاف این آمار دارد می تواند با سند و استدلال مطرح کند؛ برای نمونه، آمار در مورد کشاورزان که از محرومترین اقشار جامعه هستند نشان می دهد، در سال ۹۵ میزان تولید محصولات کشاورزی، ۲۱ میلیون تن نسبت به سال ۹۲ افزایش پیدا کرده که این بر اساس آمار رسمی تولید در کشور بوده و سود آن به جیب کشاورزان زحمتکش کشور رفته و قدرت خرید آنان افزایش یافته است.

جمعیت حقوق بگیران کشور، دیگر نمونه آماری وزیر دادگستری بود که در مورد آن توضیح داد: ما بالای ۵۰ میلیون نفر خانواده حقوق بگیر در بخشهای مختلف دولتی، غیر دولتی، کارگران، بازنشستگان و نیز اقشار تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد خمینی(ره) در کشور داریم که در سه سال اخیر، بر اساس تمام آمارها، بطور متناوب افزایش حقوقی بیشتر از نرخ تورم داشته اند و رشدی که طبقات پایین داشته اند به مراتب بیشتر از رشد طبقات بالاتر بوده است. این آمار واقعی نشان می دهد ضمن اینکه رشد اقتصادی کشور در ۹ ماهه امسال ۷/۵ درصد و بدون نفت پنج درصد بوده است در سفره مردم نیز تاثیر مستقیم داشته و ضمن آنکه قدرت خرید مردم کاسته نشده، چند درصد هم افزوده شده است البته بدلیل کاهش قدرت خرید طی سالهای قبل هنوز این افزایش حقوق بیش از تورم طی سه سال گذشته نتوانسته جوابگوی کاستی های بر جای مانده باشد اما در هر صورت تلاشهای گسترده همه ارکان حاکمیت و مردم و مدیریت منسجم دولت هم در آمار کلان و هم در آمار خرد و قدرت خرید مردم با نتایج مثبت روبرو هستیم.

وی با انتقاد از کتمان حقایق در مورد دستاوردها و اقدامات مثبت صورت گرفته گفت: این دستاوردها متعلق به نظام و از الطاف الهی است و صرفا به دولت ارتباط ندارد و نباید در مورد نعمتها و تلاشهای صورت گرفته، ناسپاسی صورت گیرد؛ چرا این دستاوردها را نمی بینیم؟ از تحقیر یکدیگر و کتمان حقیقت، چه سودی می بریم؟ فرهنگ خوب دیدن، زیبا دیدن و حسن ظن، فرهنگ الهی است و بدانیم که فرهنگ سوء ظن، همه را به نابودی می کشاند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جلیل

      فکر می کنم وزیر محترم درامد مردم را با حقوق های نجومی کارمندان دادگستری قیاس کرده اند

      پاسخ ها

      • یک معلم

        دقیقا

      • بدون نام

        نا انصاف نباشید افزایش پیدا کرده اما هنوز کافی نیست

      • سعید

        اخه مگه تو کره ماه زندگی میکنی؟وقتی میزان تورم از نرخ افزایش دستمزد بالاتر میره..چطور قدرت خرید افزایش پیدا میکنه؟؟لا سواد؟

    • بدون نام

      بلی اقای وزیر هر کسی حقوق شما داشت قدرت خریدش خوب میشه مای بیکار ومستاجر چه گلی به سر بزنیم

    • بدون نام

      دولت هر کاری که میخواد بکنه با نام ملت انجام میده و بر حسب عادت این آقا هم و..

    • بدون نام

      اخه قربونت بشم حقوق یک کمیته امدادی تحت پوشش که پنجاه هزارتومان است کجاتورم سطح جامعه همخوانی دارد.انصافاحفوق فیش حقوقی یک دادیاریایک پازپرس رامنتشرکنیداخه این مطالب رابایدوزیزاقتصادبیان کندنه دادگستری.شمابفرماییدنسبت به کاهش پرونده های قضایی وبروکراسی اداری دراین حوزه نظربدهید.

    • بدون نام

      وزیرمحترم نفسش ازجای گرم بلندمیشه اخه حق داره منم جای ایشون بودم همین حرفومیزدم اقای وزیر بنده نتونستم واسه خونوادم عیدی بگیرم اجیل ماجیل ومسافرت وخریدکه پیشکش.

    • بدون نام

      اخه چرا از خودتون حرف در میارید این دم عیدی بدبخت ملت 2تا خرید هم نکنن چشم دیدن اونم ندارید شماها دیگه کی هستین ی ذره انصافم خوبه...
      میخواین همه چیو گرون کنید دیگه حتی ملت دم عیدی هم افسردگی بمیرن از گشنگی بگیرن شماها خیالتون راحت بشه که برای اقازادهای شما بمونه

      پاسخ ها

      • سلی

        افرین حرف حق زدی

    • بدون نام

      در مورد خودشان میگویند!بالاخره ایشان هم جز مردمند دیگر!!!؟

    • بدون نام

      وزیر محترم شما آمار ۷۰۰% اعلام ورشکستگی را شاید ملاحظه نکردید . شما آمار کالاهای وارداتی که باعث خسارت و از بین رفتن و تعطیلی صنایع تولید داخلی شده را ملاحظه نکردید . شما معوقات بانکی را که به خاطر عدم وجود درآمد قابل پرداخت نیست را ملاحظه نکردید .

    • اریا

      مردم باسیلی خودشونوسرخ میکنن چرا الکی حرف میزنید

    • بدون نام

      وزیر اقتصاد باید دراین باره نظر بدهد نه وزیر دادگستری

    • یعقوب

      اره راست میگه مردم قدرت خریدشون بالاست ،آخر تعریف مردم اینا فرق داره منظور از مردم خودشونن اقایون و آقازاده ها وگرنه کارگر با 800000 تومان مزد قدر داره؟؟بس کنید بخدا وجدان داشته باشید سکته میکنید مردمو جیگر فرض نکنید حداقل

    • ایرانی

      طبق معمول مردم در رفاه مطلق به سر می برند، مشکل بیکاری ندارند، اعتیاد ریشه کن شده، در همه کشورهای دنیا اعتبار داریم، پولمون با ارزش شده .........
      جونه هر کسی که دوست دارید حداقل حداقل اینقدر فضیحانه به مردم بزرگ ایران دروغ نگید.

    • علی

      ........بااین همه فقروبدبختی .کجاقدرت خریدداریم.............

    • بدون نام

      اقای وزیر از جنابعالی چنین نظر غیر کارشناسی واقعا بعید ومایه تاسف است خدامیداند برمن بازنشسته تامین اجتماعی چه میگدرد وقتی این حرف دروغ را ارشما شنیدم گریه ام گرفت

    • بدون نام

      اره تو راست میگی

    • امینی

      فقط بفرمایید مردم کدوم کشور؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      کجا افزایش پیدا کرده

    • کهنه سرباز

      باسلام .. مثل اینکه جناب وزیر از قیمت مایحتاج دربازار خبر ندارند بیستوپنج عددتخم مرع ده هزار تومانه .و بقیه با این برداشت اقا و زیر که دولت در رفاه مردم سنگ تمام گذاشته پس حقوق چنددهه میلیونی حقشانه

    • بهمنی

      اقای وزیر دیگه از خانواده و خودم خجالت میکشم

    • بدون نام

      از کجا دیدی وزیر

    • بدون نام

      آقای وزیر محترم این حرفها ی شما جز پاشیدن نمک به زخم این مردم مظلوم چیز دیگری نیست

    • علیرضا

      اگرنظرات ماهم مثل اقای وزیرحق باشدپخش میشودواقعاچقدرقدرت خریدمان زیادشده چشم نخوریم البته هنوزنتوانسته ایم خریدکنیم ......؟

    • بدون نام

      ....... 2 ماه است فقط توانسته ام 4کیلو میوه بخرم............

    • بدون نام

      مسلما در سفره جناب وزیر رشد اقتصادی که میگن تاثیر داشته و ایشان و امثالشان همیشه قدرت خرید داشته اند و حالاهم این حرفا رو برا چهار سال بعدی شون که باز وزیر باشند میزنند وگرنه 80 میلیون مردم و مسئولین و رهبر ی در این کشور از گرانی و رکود وبحران اقتصادی و بیکاری حرف میزنند آنوقت وزیر محترم می فرمایند قدرت خرید مردم بالا رفته ! یا 10%
      افزایش حقوق کارگر رو قدرت خرید می بینند آن وقت 30 تا 50% و بالاتر گرانی و تعطیلی کارخانجات و بیکاری جوانان مردم که سربار خانواده و پدر و مادر و شرمسارشان هستند رو نمی بینند ! جناب وزیر مردم این روزها خوب قضاوت خواهند کرد شما نگران نباشید

    • نور

      کل خبرو.نخوندم.فقط تیتر رو خوندم.ولی این جناب انگار خوابن.کجا افزایش یافته؟؟؟؟یا من کور شدم

    • نور

      والله سرم درد گرفت.چک نوشتم چندتا واسه این ماه که فروش میکنم میدم.حالا فامیلها جمع شدن به من پول بدن من چک وصول کنم

    • بدون نام

      جناب وزیر شما با هفتصدوهفتاد هزارتومان عیدی به خانه رفتید م

    • بدون نام

      آدم زنده وکیل وصی نمیخاد. بیا این کامنتا رو بخون تا بدونی قدرت مردم چگونه تغییر کرده.!

    • بدون نام

      والا ما که نداریم

    • بدون نام

      آره بیا و ببین

    • بدون نام

      ایشون وزیر اقتصاده یا دادگستری..........؟
      یه نگاه به آمار طلاق بنداه ببینه بیشتر طلاقها در اصل فقر و فلاکت.......

    • مردمی

      به این وزیر محترم بگین شما مگه تو ایران زندگی نمیکنین ؟

    • بدون نام

      عجب مانمیدنستیم..حتما ادمای اطراف خودت اینجوری هستن که فکر میکنید هشتاد میلیون جمعیت مثل شما هستن

    • بدون نام

      این ادعا مربوط به وزیر اقتصاد است نه ایشان بعد قدرت خرید مردم کاهش یافته اینو ما که بازاری هستیم بخوبی لمس می کنیم

    • بدون نام

      دوستان ناراحت نباشید البته که متظوروزیرمحترم دادگستری جامعه وزرا وکلا مدیران معاونان روسای بانکها وبیمه ها وشرکتهای وابسته است که مردم قلمدادمیشوند لاکن ملت را هیچکسی بحساب نمی اورد

    • بدون نام

      من یکی بااین تجزیه وتحلیل اقتصادی وزیردادگستری موافقم مگه داریم بیکار مگه داریم بیمار مگه داریم......

    • بی نام

      شاید ایشان منظورش قدرت خرید خودش و بقیه مسولین رییس و روساها بوده نه مردم فلک زده و بیچاره...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج