اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۹۸۰۸۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

با «کپچا» خداحافظی کنید!

امروز گوگل در بیانیه ای اعلام کرد ادامه توسعه نسل فعلی کپچا را متوقف خواهد کرد و در عوض با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی راهکار حرفه ای تر و دقیق تری را برای تشخیص انسان از روبات ها به کار خواهد برد.

مجله سخت افزار: احتمالا شما هم در زمان ورود به حساب کاربریتان در یک وب سایت و یا حتی در زمان جست و جو در اینترنت با کادرهایی مواجه شده اید که از شما می خواهند کلمات یا اعدادی را که در یک تصویر وجود دارند تایپ کنید تا به این ترتیب اجازه ادامه کار از سوی وب سایت به شما داده شود. این روش که با نام کپچا شناخته می شود برای جلوگیری از گسترش روبات ها و بدافزارها و اینترنت توسعه پیدا کرده و در سال های گذشته شاهد تغییراتی نیز بوده است.
با «کپچا» خداحافظی کنید!
برای مثال در سال های دور تنها شاهد نمایش چند حرف و یا عدد بودیم و بعدتر این حروف آنقدر پیچیده شدند که تشخیص آنها برای انسان ها نیز دشوار بود (چه رسد به برنامه های رایانه ای). گوگل در سال 2009 تیم توسعه دهنده این تکنیک یعنی Recaptcha را خریداری کرد و تغییراتی در راستای هوشمند تر کردن آن ایجاد نمود که شاید بارزترین آنها باکس های "من یک روبات نیستم" باشند. در این باکس ها تصاویری نمایش داده می شوند و از کاربر خواسته می شود مواردی را که دارای یک وجه مشترک (مانند درخت، کوه و...) هستند انتخاب کنند تا به این ترتیب بتوان انسان ها را از روبات های اینترنتی تشخیص داد.

اما امروز گوگل در بیانیه ای اعلام کرد ادامه توسعه نسل فعلی کپچا را متوقف خواهد کرد و در عوض با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی راهکار حرفه ای تر و دقیق تری را برای تشخیص انسان از روبات ها به کار خواهد برد. این ساختار جدید که "کپچای نامرئی" یا Invisible Captcha نام دارد تمامی تست ها، سوالات گزینه ای و تصاویر را حذف کرده و در عوض از الگوی جست و جوی کاربران در اینترنت آنها را شناسایی خواهند کرد. به گفته گوگل استفاده از کپچای نامرئی ترکیبی از هوش مصنوعی و تحلیل ریسک پیشرفته خواهد بود که می تواند عملکرد بهتری نسبت به سیستم های قدیمی داشته باشد. مشخص نیست توسعه چنین روشی برای گوگل چه سودی خواهد داشت اما به گفته یکی از کارمندان سابق این شرکت "هر چیزی که برای اینترنت و کاربران آن نفع داشته باشد بدون شک برای گوگل هم مفید خواهد بود" و به نظر می رسد اینجا هم همین استراتژی دنبال شده است.

در نتیجه باید گفت به زودی با یکی دیگر از آیکون های اینترنت کلاسیک نیز خداحافظی خواهیم کرد. کپچا که زمانی در کنار چت روم ها، اینترنت اکسپلورر و بنرهای فلش جزو ستون های ثابت وب سایت های اینترنتی به حساب می آمد، باید به تدریج جای خود را به روش های جدیدتر و هوشمندتر بدهد. اما بر خلاف موارد قبلی به نظر نمی رسد هیچ کاربری از ندیدن کپچا در صفحه های ورود به حساب های کاربری ناراحت شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج