adexo3
۴۹۸۴
۳ نظر
۵۰۲۹
۳ نظر
۵۰۲۹
پ

ابرو کمونم،عزیز جونم، شور وجودم!

گزارش یک جلسه مولودی خوانی زنانه

روزنامه جمهوری اسلامی گزارشی از یک مراسم مولودی خوانی زنانه منتشر کرده است.

دف نواز می‌نوازد و جلسه میلاد امام معصوم با هیاهوی افراطی عده‌ای از خانمها در فضای آپارتمان محله به اوج می‌رسد. صدای خانم جلسه‌ای هم در آن میان بلند می‌شود، دم می‌گیرد و می‌خواند: "ابروکمونم! عزیزجونم! شور وجودم! چهره ماهم! دورت بگردم! قربونت بشم! حسین عزیزم! حسین عزیزم!"

مجلس، مجلس جشن و سرور میلادامام حسین(ع) در سوم شعبان است.
انبوه کلمات غیرمعمول و ترکیبات کوچه و بازاری هر لحظه ردیف و از خانمها صدای بلند کف و دست درخواست می‌شود تا حدی که صدای هلهله و سوت نیز به آن پیوند می‌خورد و کاملا موقعیت مذهبی مجلس از یاد شرکت کنندگان برده می‌شود.

می‌خواهم بدانم در این جمع چه می‌گذرد؟ قبلا قرار حضور در چنین مجلسی را با یکی از دوستانم می‌گذارم و از سر سئوال و کنجکاوی وارد می‌شویم. در ابتدای ورودم نگاهی به اطراف می‌اندازم تاجایی برای نشستن پیدا کنم.

متحیر می‌مانم شبیه جشن عروسی است. لباس و آرایشهای مخوف خانم‌ها هم حق را به من می‌داد که بگوییم در مجلس عروسی وارد شده‌ام.

البته به ظاهر، این جشن برای تولد امام مظلومی برپا شده است که برای رسیدن به اهداف عالی و الهی رنجها کشیده و جان خود و عزیزانش را فدا کرد اما در این مجلس رنگی از معنویت مشاهده نمی‌شود. نوع لباس و پوشش برخی از خانم‌ها مرا ناگهان به یاد بشر نخستین و یا حرف‌هایی که از لباس مردمان سرخپوست در قاره آمریکا شنیده بودم، می‌اندازد! تا آن لحظه فکر می‌کردم در چنین مجالسی صرفا صداها و آواها نامتعارف است، اما هیچگاه انتظار نداشتم چهره‌ها و لباس‌های نامتعارف هم ببینم.

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

گزارش یک جلسه مولودی خوانی زنانه

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ?

      mohem ine ke bara tavalodo shadi jam shodan na azao narahati...manaviat be dele na be zaher...hamishe inha baham khalt mishe...va asafa

    • بدون نام

      اي كاش زماني برسه كه تفاوت شادي با عزا رو بفهميم.چرا نبايد در مجالس شادي لباس شيك پوشيد تا باعث جوانهايي بشويم كه از اين مجالس عزا مانند زده شده اند.

    • mehdi

      na ke toam aftab mahtab nadidi,be khatere hamin yade sorkhpusta oftadi!!!!vojude adamayi mesle shomast ke baes mishe mardom ruze ashura lebase arusi bepushan.on moghas ke bayad yade sorkhpusta biofti

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج