۵۰۰۲۸
۱۱ نظر
۵۰۰۳
۱۱ نظر
۵۰۰۳
پ

BBC از ارتباط حجاب و ام‌اس پرده برداشت

« رسانه سلطنتی انگلیس در یکی از گزارش‌های خود به موضوع حجاب در اسلام توهین کرد و بر پایه اطلاعات غیر علمی در این زمینه ایرانیان را به باد انتقاد گرفت.»

خبرگزاری ایسنا: « رسانه سلطنتی انگلیس در یکی از گزارش‌های خود به موضوع حجاب در اسلام توهین کرد و بر پایه اطلاعات غیر علمی در این زمینه ایرانیان را به باد انتقاد گرفت.»

تسنیم نوشت، « بی‌بی‌سی در این گزارش با استناد به اطلاعات کاملا غیرمعتبر و غیرعلمی خبری را منتشر کرد که با واکنش روانشناسان و نورولوژیست‌های مختلفی از سراسر جهان روبرو شد.»

این خبر با عنوان "نظریه‌ای درباره احتمال ارتباط بیماری ام‌اس با حجاب" بر پایه اطلاعات غیرعلمی می‌نویسد: «حجاب باعث عدم رسیدن نور آفتاب به پوست و در نتیجه کمبود ویتامین دی و در نهایت به ابتلا به "ام‌اس" می‌شود.» در حالیکه راه‌های جایگزین برای جذب ویتامین دی فراوان است و قرار گرفتن در نور آفتاب آن هم در نقاطی مانند ایران که تابش مسقیم‌تری دارد شاید چندان مفید هم نباشد.

از سوی دیگر در حالی دانشمندان علل و عوامل گوناگونی را در بروز این بیماری موثر دانسته‌اند که هیچ کدام از آنها هنوز به درستی ثابت نشده است. از این عوامل می‌توان به وضعیت سیستم ایمنی بیمار، وراثت و برخی از عوامل محیطی مانند ابتلا به عفونت‌های ویروسی، موقعیت جغرافیایی محل زندگی بیمار و تاثیر برخی از هورمون‌ها اشاره کرد.

شرایط جوی در سراسر جهان، ژنتیک، عامل ایمنی و عامل ویروسی از مهم‌ترین علل ابتلا به بیماری ام‌اس به شمار می‌روند که علت ژنتیکی در این بخش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حال اینکه چگونه رسانه سلطنتی انگلیس که بارها علیه عقاید اسلامی موضع‌گیری کرده این‌بار بر چه اساسی به این نتیجه رسیده است، در فرضیه‌های جدید باید به دنبال آن بود!

پیش از این "رامشاندرن"، دانشمند آمریکایی در تحقیقی که در مورد وضعیت بدن انسان هنگام نماز خواندن، با مجموعه‏‌ای از پژوهشگران آمریکایی انجام داد، به فعالیت بیشتر مغز انسان و آرامش روحی هنگام نماز آگاه شد.

در ادامه این تحقیق آمده است که حجاب نیز به لحاظ روحی، زن را حفظ و اعتماد به نفس او را افزایش می‌دهد. ضمن اینکه او را در برابر انواع مخاطرات اجتماعی حفظ می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این قسمتش درسته :
      " باعث عدم رسیدن نور آفتاب به پوست و در نتیجه کمبود ویتامین دی "

      باید پارکهای بانوان را افزایش داد .

      متآسفانه استخر رو باز هم برای زنا نیست .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب به صورتشون که افتاب میخوره این چه نظریه دادی!!!

      • محمدرضا

        واقعا یه سوال برام پیش اومد//شما تهران هستی؟ توی زمستون که مردا فقط سرشون باز نیست و همه بدنشون باید تو لباس باشه توی تابستون هم فقط دست و سر که تا جایی که من دیدم و میبینم خانوما مانتو هاشون آستینش یا نصفست یا تا میشه و میشه مثل تیشرتای مردونه روسریاشونم که دیگه نیم وجبه همش حالا اون هیچی این شلوارای جدید ساپورت که اومده از شلوارای مردا که بد تره انقدر نازک هست راحت نور آفتاب به پوست میخوره بعدشم ویتامین دی میان خو خیار بخورند:Dلازم نکرده آفتاب باشه بعدشم اگه این توری باشه که توی کشورایی مسل سوئد باید همشون ام اس داشته باشند وضعیتشون طوریه که وقتی آفتابی باشه هوا مرخصی میگیرند برند آفتاب بگیرند(البته این که میگم اصطلاحی هست واقعا این طور نیست ولی یک دهم ایران هم آفتاب ندارند)

    • بدون نام

      آقایونی که ms میگیرن هم حجاب دارن دقت کردید!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا . همينو بگو !!!!

    • 1366

      البته این که یه چیز مسلمه بدن بالاخره به نور آفتاب نیاز داره. آخه خانم ها ی ایرانی گرایش عجیبی هم به رنگ های تیره به خصوص مشکی دارند.

    • منطق

      1)والا تا اونجايي كه ما ميدونيم ms يه بيماري وارداتيه.
      2) اگه اينجوريه مادران ما بايد ميگرفتند و خيلي از زنهايي كه معمولا تو خونه هستند بايد ميگرفتند
      3) آيا مردها ms نگرفتند؟ اونا كه آفتاب راحت به پوستشون ميرسه
      4) هيچ چيز خدا بي حكمت نيست. لعنت بر كساني كه به جنگ با خدا ميرند. هرچند كه جنگي از پيش شكست خوردست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منطق یا بیسوادی مساله این است

    • بدون نام

      مرگ بر bbc

    • محمدرضا

      یه چیزی در باره توالت بگم که تحقیقات خودشون بود که به عمق مسئله رسیدند
      هیچ چیز اسلام بی حکمت و منطق نیست نمونش این که میگم
      شاید شنیده باشید که میگند با پای چپ برید از مسجد بیرون و با پای راست واردش بشید و با پای چپ وارد دستشویی بشید و با پای راست خارج بشید دلیلش اینه که کبد سمت راست هست و باعث میشه سمت راست بدن سنگین تر از سمت چپ بشه و وقتی آدم سکته کنه در اون لحضه به سمتی میفته که پای راست قرار داره این حرفو انقدر مسخره میگرفتند و به همچین چیز مهمی رسیدند و یکی دیگه این که پای راست بالا تر از پای چپ قرار بگیره هنگام تخلیه ادرار دلیلش اینه که خروجیه مثانه سمت چپش هست که باعث تخلیه کامل و جلوگیری از عفونت میشه...منظورم اینه که اسلام برای همچین چیزای خیلی کوچیکی همچین دلیلای بزرگ و منطقی ای داره چه برسه به حجاب که انقدر روش تاکید میکنه ولی ما آدما هنوز کامل دلیلشو نمیدونیم
      انسانها در مجموع ینی همشون با هم 1 علم از 22علم خدا رو دارند و همه پیامبرا با هم 2 علم از علم خدا را دارند پس وقتی خدا یه دستوریو میده یا یه نصیحتیو میکنه به هیچ وجه نباید دست کم گرفتش

    • بدون نام

      اونا اگه به جای این تحقیقات برا اسلام برن به مشکلات خودشون رسیدگی کنن این همه جنایت نداشتن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج