۵۰۱۲۴۹
۱۷ نظر
۵۰۰۲
۱۷ نظر
۵۰۰۲
پ

پنج هدیه روحانی به اقتصاد ایران

یک کارشناس بازار کار گفت: دولت یازدهم طی مدت فعالیت خود چند دستاورد مهم داشت که نباید آنها را کم اهمیت تلقی کرد.

خبرآنلاین: یک کارشناس بازار کار گفت: دولت یازدهم طی مدت فعالیت خود چند دستاورد مهم داشت که نباید آنها را کم اهمیت تلقی کرد.

حمید حاج‌اسماعیلی درباره وضعیت اشتغالی کشور اظهار داشت: دولت یازدهم در آغاز کار با شرایط خوبی در کشور مواجه نبود در واقع وضعیت بسیار بحرانی و سختی را از دولت گذشته تحویل گرفت.

وی افزود: تحریم‌های بسیار شدید بین‌المللی علاوه بر مسدود کردن دارایی‌های ارزی، نقل و انتقالات بانکی کشور را با دنیا مختل کرده بود.

این کارشناس بازار کار تصریح کرد: همچنین عدم امکان واردات و صادرات محصولات و مواداولیه صنایع، هزینه‌های این اقدامات را برای کشور بسیار بالا برده بود.

حاج‌اسماعیلی عنوان کرد: کاهش تولید و صادارات نفت، درآمد کشور را با مشکل اساسی روبه‌رو کرده بود. در کنار این اقدامات، اجرای ناصحیح و غیرکارشناسی هدفمندی یارانه‌ها مزید بر دیگر مشکلات شد و بازار کار کشور را به نفس نفس انداخت و نهایتا با توقف همراه کرد.

وی متذکر شد: به‌هرحال مجموعه این اتفاقات در کنار سوءمدیریت گسترده در هزینه‌کرد منابع مالی و ذخایر کشور، علاوه بر بدهی گسترده، دولت را در اداره کشور با مشکل اساسی روبه‌رو کرد.

این کارشناس بازار کار ادامه داد: از سوی دیگر، نبود اعتبار کافی و کثرت پروژه‌های ناقص و نیمه‌تمام به همراه تورم افسار گسیخته، کارنامه به‌جا مانده از دولت دهم بود.

حاج‌اسماعیلی با اشاره به اقدامات اشتغالی دولت یازدهم تصریح کرد: دولت یازدهم طی مدت فعالیت چند دستاورد مهم دارد که نباید آنها را کم اهمیت تلقی کرد. اولین آن، رفع تحریم‌های ظالمانه علیه کشور است که علاوه بر رفع تهدیدات امنیتی از کشور، تولید و صادارات نفت را به حالت عادی برگرداند.

وی افزود: همچنین دولت تورم بالای ۳۶ درصد را مهار و آن را تک‌رقمی کرده است. ثبات در بازار و کنترل قیمت‌ها از دیگر اقدامات خوب دولت طی مدت گذشته است.

این کارشناس بازار کار عنوان کرد: باید اعتراف کنیم که دولت در برخی کارها هم توفیق زیادی نداشته است. یکی از آنها، عدم اصلاح نظام بانکی است.

حاج‌اسماعیلی توضیح داد: نرخ بالای پول و عدم تامین آسان و ارزان سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، جدی‌ترین آنها است. نبود و عدم ارائه برنامه کارشناسی و مدون برای احیای بنگاه‌های خاموش شده و مشکل‌دار و همچنین کاهش بیکاری در کشور، از ضعف‌های دولت فعلی است.

وی یادآور شد: همچنین دولت باید نسبت به اصلاح به موقع و درست قانون کار و نابه‌سامانی در روابط کار دست می‌زد.

این کارشناس بازار کار تاکید کرد: به‌هر حال باید شکرگذار باشیم که سیاست‌های دولت دهم ادامه پیدا نکرد و فعالیت دولت روحانی مسیر کشور را به ریل صحیح منتقل کرد.

حاح‌اسماعیلی ابراز امیدواری کرد که در ادامه مسیر، مشکلات فعلی با کار کارشناسی برطرف شود و ادامه این دولت را در چهار سال آینده شاهد باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدی

      بنده دوجوان تحصیل کرده بیکاردارم ازلحآظ کار خیلی ضعف داریم ایشاا برطرف شود جوانها بتوانندازدواج کنند

    • بدون نام

      چرا ما این هدیها را نمی بینیم

    • آرش

      تا اونجا که ما دیدیم از وقتی آقای روحانی اومد خیلی از کارخانه‌های کوچک تعطیل شدن و ساخت چند سایت عسلویه که از دوران احمدی‌نژاد شروع شده بود متوقف شد و هزاران تن تیرآهنکاشته شده بیکار مونده و داره زنگ میزنه و هکتارها زمین کشاورزی خشک شده و روستاهای زیادی خالی شده از جمعیت بیکاری هم که پدر ملت رو دراورده

    • آرش

      من طرفدار احمدی‌نژاد نیستم ولی روحانی هم به هیچ دردی نخورد و هیچ‌کار مفیدی انجام نداد

    • رشاف

      خودتونراگول بزنید

    • النا

      درسته مشکلات هنوز هست ولی ب مرور زمان بهترمیشه روحانی داره گندکاری هایی ک احمدی نژاد تودولت قبل زد رو درست میکنه تودوره احمدی نژاد هرروز قیمتا میرفت بالا .واینکه توکار روحانی خیلی سنگ اندازی میکنن چون منافع خودشون درخطره و فقط مردم این وسط بین این کشمکش ها آسیب میبینن اگ روحانی نبود الان توجنگ بودیم .ایشالا وضعیت اقتصاد وبیکاری بهترمیشه همنطور ک یه شبه تحریما اقتصادکشور رو یه شبه داغون کرد یه شبه هم درست نمیشه باید ی زمانی طی بشه تابحالت سابق دربیاد و بهتروبهتربشه ایشالا

    • دروغ

      دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ

    • بدون نام

      ما هیچ رییس جمهوری ندیدیم به درد ما بخورد و همه وعده ها دروغ از اب در امد وامیدی هم به روحانی نداریم چون توی این چهار سال فقط حرف بود نه عمل احمدی‌نژاد هم که اختلاس را به مردم اموخت ودریافت سود از بانک را

    • منوچهر شمسی

      اقای اسماعیلی. این حرف ها اینجا خریدار نداره یه طور حرف مینویسید که انگار مردم مقصر هستنند . عزیز من فرق چه میکنه چه دولتی گند زده یا میزنه همه این دولت ها از صافی های گوناگون صلاحیت رد شدند تا به مسند دولت رسیده اند . بعد اکثریت مردم این حرفها را کذب میدانند برو این حرفها را تو بورکینا فاسو بگو شاید با دهن باز گوش کنند بیشتر حرفهای مسئولین یه طنز تلخه وبس.

    • بدون نام

      در
      نظر داشته باشید پلاسکو تو ۵ ساعت ریخت تو یک ماه جمع شد معلوم نیست چند سال طول بکشه ساخته بشه .شما تصور کنید تو ۸ هست فاتحه اقتصاد خونده شده چند سال طول بکشه جمع بشه و بعد دوباره ساخته بشه

    • بدون نام

      پنج هدیه به مردم
      1..بیکاری
      2...تورم
      3...رکود
      4...انزوای بین المللی
      5...مجرد گرایی و رشد منفی جمعیت،اقتصاد ضعیف و وابسته به نفت،وهزار صد بدبختیه دیگه

    • غریبه

      یه نفر بگه اسماعیلی عزیز چندگرفتی صحبت میکنی

    • بدون نام

      ایران کجاست میشه نشونم بدین برم اونجا خوشبخت بشم اخه ایران ما که جز فقر و بیکاری و اعتیادو فساد و بیماری چیزی از کسی هدیه قبول نمی کنه

    • خوزستان

      هیچ کار خیری برا اقشار ضعیف انجام نداد اقای احمدی نژاد حداقل یه مسکن مهر و سهام عدالت و یارانه ای به مردم داد این که اصلن بخار نداره

    • حسین خانی

      خوبه یک نفر خوب روحانی را گفت تا اونجا که ما دیدیم مثل مردم جز دروغ چیزی نداشت این اخریا میگه ما نگفتیم برحام همه تحریما را برمیداریم قبلا میگفت همه تحریما برداشته میشه این یکیش بود احمدی نژاد گند زد

    • سعید

      انگار ایشون خواب نما شدند
      طبق گزارش مرکز آمار بیکاری حدودا 50 درصد رشد داشته
      تورم به قیمت رکود مطلق یا به قول اقتصادیون مرگ خاموش اقتصاد مهار شده!!!(البته به خیال دولت) چون فقط معیارش قیمت دلاره
      رفع تحریم میشه بفرمایید در کدوم حوزه اتفاق افتاده؟
      و....

    • بدون نام

      کاهش ارزش پول ملی.
      رکودعلمی
      رکود اقتصادی
      تلف کردن پروژه کارآمد مسکن مهر
      افزایش امار بیکاری
      بالاترین امار در بحث هزینه های جاری نسبت به دولت های قبلی
      حقوق های نجومی
      شکست در مذاکرات هسته ای و تلف کردن وقت مردم و کشور
      به انزوا کشیدن صنعت هسته ای
      با لا رفتن فاصله طبقاتی
      کم شدن اقتدار ایران در عرصه ی بین المللی.(جیبوتی هم ما رو تحریم کرد
      تعطیلی کار گاه های تولیدی
      و..........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج