اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۰۱۹۱
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

«مشت و مال» در تهران ممنوع شد!

مقامات بهداشتی تهران اعلام کردند که به گرمابه‌داران دستور داده شده است در حمام‌ها از مشت و مال دادن مشتری‌های خودداری کنند.

نامه نیوز: مقامات بهداشتی تهران اعلام کردند که به گرمابه‌داران دستور داده شده است در حمام‌ها از مشت و مال دادن مشتری‌های خودداری کنند.

«مشت و مال» از آداب و رسوم قدیمی است و بزرگ‌ترها عادت داشتند هر بار که به حمام می‌روند، مشت و مال هم ببینند. ۱۳ مهر ۱۳۴۳، روزنامه کیهان در خبری از ممنوع شدن «مشت و مال» خبر داد.

متن خبر را در ادامه بخوانید:

مقامات بهداشتی تهران اعلام کردند که به گرمابه‌داران دستور داده شده است در حمام‌ها از مشت و مال دادن مشتری‌های خودداری کنند.

علت صدور این دستور ضایعاتی بود که بر اثر مشت و مال‌های غیرطبی و خشن در اعصاب و عروق اشخاص و مهره‌های مفاصل استخوانی بدن آن‌ها وارد می‌شود و گاهی ایجاد ناراحتی‌های مختلف می‌گردید. تاکنون در حمام‌های عمومی معمول بود که دلاک‌ها برای رفع خستگی مشتری آنها را مشت و مال می‌دادند، این عمل در حمام‌ها شمال شهر منسوخ شده و با تذکری که به کلیه گرمابه‌ها داده شد مشت و مال در گرمابه‌های نقاط دیگر شهر نیز ممنوع گردید.

پزشکان متخصص اعصاب و استخوان در این باره اظهار می‌کنند که اینگونه «ماساژها» جنبه طبی نداشته و چون به وسیله کارگردان حمام با خشونت اعمال می‌شود برای اعصاب، عضلات، عروق بدن و مره‌های استخوان‌ها ضررهای غیرقابل جبرانی ببار می‌آرود و رگ‌های بدن اشخاص گاهی «واریس» پیدا می‌کند.

پزشکان مزبور اعلام کردند که دستگاه‌های مسئول بهداشتی باید به شدت ممنوعیت مشت و مال را کنترل کننند و یا به کارگردان حمام‌ها تذکر دهند که عمل ماساژ عضلات را برای رفع خستگی بجای مشت و مال‌ها سخت انجام دهند و اینکار باید طوری انجام شود که به مهره‌ها و عضلات و عروق بدن زیانی نرساند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      كارگران حمام

    • 3PiDe

      وای که چقدر هوس مشت و مال کردم و چقدر الان لازم دارم

    • بدون نام

      هیچی بهترازیه مشت ومال جانانه نیست

    • رضا

      بعضى ها ماساژ را با کشتى کچ اشتباه مى گيرند,همونها که شير آب را چنان مى بندند که,بايد با آچار شلاقى باز کرد!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج