۵۰۳۷۱۱
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

نیمی از ایران گرفتار سیل شدند

درحالیکه نیمی از کشور گرفتار سیل و آبگرفتگی شده است تا پایان روز دوازدهم اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی بالغ بر ۵۸ هزار تن امدادرسانی شدند.

خبرگزاری تسنیم: درحالیکه نیمی از کشور گرفتار سیل و آبگرفتگی شده است تا پایان روز دوازدهم اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی بالغ بر ۵۸ هزار تن امدادرسانی شدند.

شاهین فتحی - معاون عملیات امداد و نجات با اعلام اینکه ۱۵ استان کشور از سوم تا هفتم فروردین درگیر سیل و آب‌گرفتگی بوده است، اظهار داشت: امدادگران هلال‌احمر در این مدت شبانه‌روز به ۶ هزار و ۴۰۰ تن از هموطنان خدمات امدادی لازم را ارائه کرده و در این زمینه ۲ هزار و ۹۴۷ تن از متاثران از خدمات اسکان اضطراری بهره برده‌اند.

فتحی با ارائه گزارش عملیات سیل و آب‌گرفتگی و برف و کولاک در کشور از سوم تا چهارم فروردین ۹۶، گفت: در این مدت ۱۵ استان ایلام، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی و رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین،کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، هرمزگان و یزد متاثر از سیل و آب‌گرفتگی بوده است.

وی با اشاره به ارائه خدمات امدادی در ۱۱۸ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین استان‌های درگیر سیل و آب‌گرفتگی، عنوان کرد: بر این اساس ۶ هزار و ۴۰۰ تن از متاثران خدمات امدادی لازم را دریافت کرده و ۲ هزار و ۹۴۷ متاثر از سیل نیز اسکان اضطراری داده شدند.

فتحی با اشاره به نجات ۶۸ متاثر از سیل و آب‌گرفتگی، گفت: بر این اساس ۴ تن در روستای دشت پلنگ دشتی در استان بوشهر مفقود شدند و امدادگران نیز ۱۵۹ تن را به مناطق امن منتقل کردند.

وی همچنین به رهاسازی ۵۵ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب اشاره و اظهار کرد: در این زمینه ۱۰۱ واحد مسکونی نیز از سیلاب با به‌کارگیری ۲۴ دستگاه موتور پمپ و لجن‌کش، تخلیه شد.

فتحی با اشاره به توزیع ۱۷۰ دستگاه چادر و یک‌هزار و ۹۰۰ تخته پتو میان متاثران از سیل و آب‌گرفتگی، گفت: به علاوه تخته موکت، ۵۰۰ ست شست‌وشو، ۲۲۵ شعله والور و فانوس، ۲۶ هزار و ۱۰۰قوطی انواع کنسرو، یک‌هزار و ۴۶۰ قرص نان، ۵۶۰ بطری آب معدنی، ۶۳۰ کیلوگرم برنج و ۱۲۶ کیلوگرم حبوبات نیز میان متاثران توزیع شده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات افزود: امدادرسانی در استان‌های بوشهر، کرمان، هرمزگان و فارس ادامه دارد.

امدادرسانی به ۵۸ هزار تن تا پایان روز دوازدهم اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی

همچنین مرتضی سلیمی - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با تشریح خدمت‌رسانی در طرح ملی امداد و نجات نوروز ۹۶، از ۲۵ اسفند ۹۵ تا ساعت ۶ صبح ۷ فروردین ۹۶، گفت: نیروهای هلال‌احمر در ۲ هزار و ۸۸۹ ماموریت امدادی خدمات لازم را به ۵۸ هزار و ۱۰۰ تن از هموطنان ارائه کرده و ۲ هزار و ۳ تن هموطنان را از حوادث نجات دادند.

سلیمی با تشریح خدمات امدادگران در ۱۲ روزه اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروز ۹۶ هلال‌احمر، اظهار کرد: امدادگران هلال‌احمر در مجموع در ۲ هزار و ۸۸۹ ماموریت امدادی، خدمات لازم را ارئه کردند که در این میان یک‌هزار و ۲۷۴ ماموریت شامل ۴۴ درصد از ماموریت‌های امداد و نجات؛ ترافیکی بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به امدادرسانی به ۵۸ هزار و ۱۰۰ تن از هموطنان در ۱۲ روز اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی، افزود: بر این اساس ۲هزار و ۳ تن از حوادث نجات داده شده و یک‌هزار و ۳۸۹ تن نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

سلیمی با اشاره به ارائه خدمات درمان سرپایی به ۱۱ هزار و ۹۰۰ تن از هموطنان، عنوان کرد: در این زمینه ۱۶ هزار و ۶۵۰ تن از هموطنان از خدمات اسکان اضطراری و ۱۳ هزار و ۴۷۱ مسافر نوروزی از اسکان موقت بهره برده و ۲۷۱ مورد عملیات رهاسازی از جمله رهاسازی ۵۰۵ مصدوم در سوانح ترافیکی انجام شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نیم بیشترشونم دچار فقر ونداری وبیکاری شدند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج