۵۰۴۴۹
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

حذف خانواده هاشمی از کتب سوم ابتدایی

یکی از ناظران کتب‌ جدیدالتألیف پایه سوم ابتدایی گفت: ماجرای کتاب اجتماعی پایه سوم ابتدایی درباره یک مأمور اداره پست به نام آقای هاشمی بود که به همراه خانواده‌اش از کازرون به نیشابور سفر می‌کند که این درس در کتب جدید ۹۲، حذف شد.

خبرگزاری فارس : یکی از ناظران کتب‌ جدیدالتألیف پایه سوم ابتدایی گفت: ماجرای کتاب اجتماعی پایه سوم ابتدایی درباره یک مأمور اداره پست به نام آقای هاشمی بود که به همراه خانواده‌اش از کازرون به نیشابور سفر می‌کند که این درس در کتب جدید ۹۲، حذف شد.

مرتضی مجدفر، پژوهشگر آموزشی و یکی از ناظران کتاب‌های جدیدالتألیف پایه سوم ابتدایی در گفت‌وگو با فارس به تصویب سند برنامه درسی ملی اشاره کرد و اظهار داشت: سند برنامه درسی ملی به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است و اخیراً رونمایی شد.

حذف خانواده هاشمی از کتب سوم ابتدایی

وی ادامه داد: در گذشته ما فاقد نقشه راه در کتاب‌های درسی‌ بودیم و در واقع هرکدام از مؤلفان کتاب‌های درسی بر اساس سلیقه خودشان کتاب می‌نوشتند.

مجد‌فر با بیان اینکه طی دو سال گذشته و قبل از تصویب سند برنامه درسی ملی، محتوای کتب درس اول و دوم ابتدایی با این سند همسوسازی شده است، افزود: در برخی موارد مانند کتاب ریاضیات که حافظه محور بود، چون سند برنامه درسی ملی با حافظه محوری مخالف بود، کتب جدید تألیف شد و در برخی نیز همسوسازی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: روند تألیف کتب درسی رو به رشد بوده و سال به سال بهتر شده است و امسال در کتب سوم ابتدایی همسوسازی انجام شده است.

این ناظر کتاب‌های جدیدالتألیف سوم ابتدایی با بیان اینکه بر اساس تصمیم گروه مطالعات اجتماعی، آقای هاشمی بازنشسته شد، گفت: ماجرای کتاب اجتماعی پایه سوم ابتدایی درباره یک مأمور اداره پست به نام آقای هاشمی بود که به همراه خانواده‌اش از کازرون به نیشابور سفر می‌کند که این درس در کتب جدید، حذف شد.

وی افزود: موضوعات در کتاب مطالعات اجتماعی به صورت ترکیبی است یعنی محتوای تاریخ، جغرافیا، اجتماعی که در کتاب‌های قدیم جدا بود، اکنون درهم تنیده است و درسی به نام مطالعات اجتماعی داریم.

مجدفر به آخرین وضعیت کتب جدیدالتألیف سوم ابتدایی اشاره کرد و اظهار داشت: مرحله اول تألیف کتب سوم ابتدایی تمام شده است و اکنون در مرحله بازبینی است و در حقیقت پیش تأْلیف کتب به پایان رسیده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دانشجو

      واقعا نمیدونید بنده چقدر با این کتاب واین خانواده هاشمی خاطره داشتم. یادش بخیر چقدر بچگی خوش بودیم. دوست دارم همه چیزمو بدم ولی به او دوران برگردم.به خدا این کامنت رو با چشم گریون نوشتم.

    • آلیس

      منم این آقای هاشمی خیلی دوست داشتم

    • عاشق وطن

      با تمام خاطراتي كه از آقاي هاشمي دارم از تغييرات كتابها به صورت تمركز بر يك هدف والا خوشحالم كتاب جديد التأليف رياضي سال دوم محشره هم در آموزش هم در يادگيري

    • وحيد

      واي خداي من آخه چرا حذفش كردن؟ حيف شد! بخدا خاطراتي كه با آقاي هاشمي دارم وقتي يادم ميفته گريم ميگيره... دلمون گرفت... يادش بخير دوران مدرسه تو اون سرماي زمستون شال و كلاه و دستكش ميپوشيديم و صبح ساعت 7:30 زير بارون شديد از خونه راه ميفتاديم سمت مدرسه، تا ميرسيديم مدرسه داخل كفشمون خيس آب بود و ميرفتيم كنار بخاري نفتي داخل كلاس تا گرم شيم، چه صفايي داشت واقعا... كاش برميگشت اون روزا... اما افسوس كه قدرشو ندونستيم و عمرمون زود گذشت... دنيا خيلي نامرده خيلي...

    • رضا4821

      متاسفانه,من مال دوره تصميم کبرى و چوپان دروغگو هستم,لطفا يکى بگه اين آقاى هاشمى چه مطلبى رو به بچه ها ياد مى داد,از اونجايى که ديگه دروغ گفتن بد نيست و کبرى هم تبلت خريده کتاب هاش ديجيتاليه!اونها رو حذف کردن,شايد پست هم الکترونيکى شده و با دورکارى!ديگه مامور پست نياز نباشه!درست حدس زدم؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج