adexo3
۵۰۵۸۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

مرتضوی فکر می‌کند هنوز دادستان است!

آقاي مرتضوي فکر مي‌کند هنوز دادستان تهران است و هر موقع دلش بخواهد حرف مي‌زند و با تذکر قاضي هم مواجه مي‌شود. برخي هم لايحه‌شان را نمي‌خوانند و مي‌آيند در دادگاه گير مي‌کنند

روزنامه مردم سالاری: وکيل‌مدافع خانواده جوادي‌فر اعلام کرد که جلسه بعدي دادگاه رسيدگي به قضات کهريزک، سه‌شنبه برگزار مي‌شود.

ايسنا نوشت، محمدصالح نيکبخت هنگام خروج از دادگاه کيفري استان تهران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قاضي مديرخراساني، سه‌شنبه ۱۷ ارديبهشت‌ماه را به عنوان هفتمين جلسه دادگاه تعيين کرد.

وي اظهار کرد: در اين جلسه سالارکيا معاون وقت نظارت بر زندان‌هاي تهران به عنوان شاهد در دادگاه حاضر شد و نوبت به بقيه شهود که متهمان کهريزک بودند، نرسيد و جلسه بعدي به روز سه‌شنبه موکول شد.

وي گفت: آقاي مرتضوي فکر مي‌کند هنوز دادستان تهران است و هر موقع دلش بخواهد حرف مي‌زند و با تذکر قاضي هم مواجه مي‌شود. برخي هم لايحه‌شان را نمي‌خوانند و مي‌آيند در دادگاه گير مي‌کنند. نيکبخت درباره عکس‌هايي که حيدري‌فر به آنها استناد مي‌کند، گفت:‌ هيچ کدام از عکس‌ها ارائه نشده و اينها کذب محض است. آقاي جوادي‌فر در هيچ يک از راهپيمايي‌ها حضور نداشته است.

وي گفت: کيفرخواست جديدي مطرح نشده ، بلکه نماينده دادستان در ۳۰ مورد دلايل مرتضوي و وکيل حيدري‌فر را رد کرده است، ولي اتهام حيدري‌فر همچنان بازداشت غيرقانوني است.

نيکبخت با بيان اين‌که «بقيه شاهدان روز سه‌شنبه به دادگاه مي‌آيند» گفت: از روند دادرسي راضي هستيم، اما خانواده‌ها زماني راضي مي‌شوند که افرادي که مسبب بازداشت غيرقانوني بوده‌اند به سزاي عمل خود برسند.

وي در پاسخ به اين که چرا مرتضوي از روند رسيدگي به پرونده راضي نيست؟‌ گفت: مرتضوي به دليل اينکه دادگاه طبق مزاج وي حرکت نکرده، ناراضي است.

وکيل مدافع روح‌الاميني مدعي شد: دفاعيات مرتضوي به عنوان متهم در پرونده کهريزک مستدل و مستند نيست. طاهري گفت: بعد از گذشت شش جلسه، مرتضوي براي مطالعه پرونده فرصت خواسته تا بتواند پاسخ نماينده دادستان را بدهد. بخش زيادي از وقت دادگاه گرفته شده و مطالبي هم که تاکنون او گفته تکرار مکررات است.

وي با بيان اين‌که «از روند دادگاه راضي هستيم» گفت: خواسته ما اين است که دادگاه رسيدگي دقيق انجام بدهد و تاکنون هم هيچ شائبه‌اي مبني بر اينکه دادگاه از بي‌طرفي خارج شده، نداريم و نخواهيم داشت. وکيل مدافع روح‌الاميني در پاسخ به اين‌که آيا رسيدگي دادگاه طولاني نشده است؟

گفت: حجم اين پرونده گسترده است و اصلا با توجه به اينکه پرونده قبلا در دادگاه نظامي مطرح بوده ما به آن اشراف کامل داريم. اين پرونده چند هزار صفحه بود و بخشي از استنادات ما نيز در همان پرونده است.

طاهري افزود: ما از روند دادرسي راضي هستيم و در حال حاضر فکر مي‌کنم که بيشتر طرف مقابل ما شايد از روند ناراضي باشد که اين هم به دليل اين است که کيفرخواست مورد رضايت آنها نيست، زيرا اتهام را متوجه آنها مي‌کند و اينطور يک تقابل بين دادسرا و متهمان ايجاد شده است. وي ادامه داد: ‌در هر حال فکر مي‌کنم که موکلين من و ساير شکات محق بوده‌اند که پرونده به دادگاه ارسال شده و در حال رسيدگي است.

طاهري اظهار کرد: هنوز تعداد زيادي از شهود از جمله افرادي که در دادسراي نظامي بودند نيامدند و مطالب خود را نگفتند. مرتضوي هم که براي ارائه دفاعيات مهلت خواسته و فکر مي‌کنم دادگاه چند جلسه ديگر برگزار مي‌کند. وي در پاسخ به اين که آيا دادگاه با شهود معرفي شده از سوي روح‌الاميني يعني محسني‌اژه‌اي، دري‌نجف‌آبادي و پورمحمدي موافقت مي‌کند گفت: حضور شهود مربوط به دادگاه است و ما اصلا نمي‌دانيم که آنها احضار شده‌اند يا خير، ولي شهود ديگر ما در دادسراي نظامي احضار شده‌اند.

وي گفت: دادگاه طبق قانون مي‌تواند شهود را احضار کند و اگر هم شاهد در دادگاه حاضر نشود دادگاه مي‌تواند شاهد را جلب کند. طاهري در پاسخ به اين که آيا دادگاه با استمهال مرتضوي موافقت کرده است اظهار کرد: دادگاه گفت ايشان فرصت کافي دارند پرونده را مطالعه و بيايند دفاع کنند. ما هم با صبر و حوصله کامل صحبت‌هاي ايشان را گوش داده‌ايم.

وي افزود: دادگاه در جلسه خود نيز تاکيد کرد که از بيان جزييات جلسه خودداري کنيم.

همچنين اولياي‌دم يکي از کشته‌شدگان کهريزک تاکيد کرد که با برگزاري جلسات بيشتر دادگاه، موضوعات شفاف‌تر مي‌شوند. کامراني گفت: از روند جلسه دادگاه راضي بوديم و اميدواريم در جلسات بعدي موضوع شفاف‌تر شود. خواسته من احقاق حق و شفاف‌سازي است. وي در پاسخ به اين که دفاعيات متهمان را چطور ارزيابي مي‌کنيد؟

گفت: بهتر است آن‌ها روند کار خود را تغيير دهند. کامراني در پاسخ به اين که آيا فکر نمي‌کنيد روند رسيدگي به اين پرونده طولاني شده است؟ گفت: خير، رسيدگي به اين پرونده بايد ادامه داشته باشد، هر چه جلسات بيشتري برگزار شود، موضوع شفاف‌تر مي‌شود؛ زيرا موضوع اين پرونده بسيار گسترده است. وي گفت: علت اين که زمان دادگاه نظامي کوتاه بود اين است که تاييد و تکذيب شکات و متهمان در همان زمان مشخص شد.

اولياي دم يکي از کشته‌شدگان بازداشتگاه کهريزک، افزود: در اين چهار سال زحمات زيادي کشيده شده تا پرونده به اين مرحله رسيده است اما متهمان هيچ چيز را قبول نمي‌کنند. عبدالحسين روح‌الاميني نيز در واکنش به درخواست مهلت مرتضوي از دادگاه براي دفاع، گفت: آيا در اين چند ماه فرصت نداشته‌اند پرونده را بخوانند که اکنون طلب مهلت کردند؟ آيا ما و وکلايمان پرونده را نخوانده‌ايم؟

وي در پاسخ به سوالاتي درباره اينکه جلسات دادگاه تا کي ادامه خواهد داشت و شهود حاضر شدند يا خير؟ گفت: اين سوالات را از دادگاه بپرسيد.

روح‌الاميني در پاسخ به اين که آيا با شهود معرفي شده از سوي شما موافقت مي‌کنند گفت: براي ما فرقي نمي‌کند. ما حرفمان را مي‌زنيم و حرف‌مان هم شنيده مي‌شود. در جلسه قبل هم گفتم که «الغريق يتشبث بکل حشيش» يعني فرد غريق به هر تخته پاره‌اي چنگ مي‌زند، ولي فايده‌اي ندارد؛ چون در هر صورت غرق مي‌شود. هر روز که مي‌گذرد از روند رسيدگي دادگاه راضي‌تر مي‌شويم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج