جاباما
۵۰۸۹۷۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

فیلم کارگردان برنده نخل طلا به «کن» نمی‌رسد

جدیدترین فیلم «عبداللطیف کشیش» به دلیل مشکلات حقوقی به هفتادمین جشنواره فیلم کن نمی‌رسد.

خبرگزاری ایسنا: جدیدترین فیلم «عبداللطیف کشیش» به دلیل مشکلات حقوقی به هفتادمین جشنواره فیلم کن نمی‌رسد.

به نقل از اسکرین، فیلم «مکتوب مکتوب است» جدیدترین ساخته «عبداللطیف کشیش» که یکی از مهمترین فیلم‌های احتمالی حاضر در هفتادومین جشنواره فیلم کن محسوب می‌شد در مراحل نهایی تولید متوقف شده است.

«عبداللطیف کشیش» کارگردان تونسی‌تبار فرانسوی که در سال ۲۰۱۳ با فیلم «آبی گرمترین رنگ است» موفق به کسب جایزه نخل طلای کن شد، در مصاحبه با یک روزنامه فرانسوی اعلام کرده که فیلم جدیدش به جشنواره کن امسال نمی‌رسد چرا که به سبب اختلافاتی که با تلویزیون ملی فرانسه به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران ایجاد شده در مرحله تدوین متوقف است.

وی ادامه داد: موضوع از این قرار است که تولید فیلم «مکتوب مکتوب است» بر اساس رمان «جراحت، حقیقت» نوشته «فرانسوا بگادو» که در ابتدا قرار بود به صورت یک تک‌فیلم ساخته شود در انتها دوقسمتی شده است و گرچه من متعهد شده بودم که یک فیلم بسازم اما این پروژه سینمایی در عمل دوقسمتی شده است. این موضوعی خارج از عرف است که موجب بروز مشکلاتی به ویژه با تلویزیون فرانسه از سرمایه‌گذاران اصلی فیلم شده است.

این کارگردان برنده نخل طلا گفت: بدون هیچ خصومتی این موضوع باید در دادگاه عالی در پاریس حل و فصل شود و متاسفانه هیچ راه حل جایگزینی نمی‌بینم چرا که تک‌قسمتی کردن فیلم هرگونه اکران فیلم را غیر ممکن می‌سازد، گرچه تلویزیون فرانسه را نیز درک می‌کنم چرا که با پول دولتی در این فیلم سرمایه‌گذاری کرده است.

جزئیات چندانی درباره فیلم «مکتوب مکتوب است» منتشر نشده و این فیلم در سکوت کامل خبری فیلمبرداری شده است اما داستان این فیلم درباره نویسنده‌ای جوان به نام امین است که برای گذراندن تعطیلات تابستانی به زادگاهش در مدیترانه بازمی‌گردد و در آنجا با تهیه‌کننده‌ای آشنا می‌شود که قبول می‌کند اولین فیلم او را سرمایه‌گذاری کند اما او را دریک چندراهی دشوار قرار می‌دهد.

«عبداللطیف کشیش» فعالیت خود را در سال ۲۰۰۰ با ساخت فیلم «گناه ولتر» آغاز کرد و پس از آن فیلم «بازی‌های عشق و سرنوشت» را کارگردانی کرد که توانست جایزه سزار بهترین فیلم و کارگردانی را کسب کند.

وی در سال ۲۰۰۷ سومین فیلمش را با نام «راز دانه» ساخت که این فیلم نیز برنده چهار جایزه سزار شامل بهترین فیلم و کارگردانی شد و در شصت و چهارمین جشنواره فیلم ونیز به جایزه ویژه هیئت داوران دست یافت.

فیلم «آبی گرم‌ترین رنگ است» یا «زندگی اَدل» آخرین ساخته وی نیز در سال ۲۰۱۳ و در شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن برنده جایزه نخل طلا شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج