۵۱۰۵۵۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

سناتور آمریکا: توافق بویینگ و آسمان قانونی است

«جان مک کین» سناتور جمهوری خواه آمریکایی در واکنش به اعتراض برخی نمایندگان این کشور به توافق بوئینگ با شرکت هواپیمایی آسمان گفت: این توافق کاملا قانونی بوده است. آن‌ها پول دارند و این هم سلاح نیست و نیازی به هیچ دخالتی از سوی کنگره وجود ندارد.

خبرگزای ایلنا: «جان مک کین» سناتور جمهوری خواه آمریکایی در واکنش به اعتراض برخی نمایندگان این کشور به توافق بوئینگ با شرکت هواپیمایی آسمان گفت: این توافق کاملا قانونی بوده است. آن‌ها پول دارند و این هم سلاح نیست و نیازی به هیچ دخالتی از سوی کنگره وجود ندارد.

بلومبرگ نوشت: در پی اعلام خبر توافق جدید شرکت هواپیمایی بویینگ با شرکت هوایی آسمان ایران برای فروش دست‌کم ۳۰ هواپیما، مخالفان ایران در مجلس نمایندگان و کنگره آمریکا انتقادات خود را علیه این توافق اعلام کردند.

برخی از اعضای کنگره که با توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ مخالف بودند اعتراضشان را به توافق اخیر میان بوئینگ و آسمان اعلام کرده‌اند.

«مارک روبیو» سناتور جمهوری‌خواه در این رابطه گفته این توافق با کمپانی ایرانی نگران‌کننده است.

او افزود: احتمالا او برای توقف این توافق اقدام خواهد کرد.

«بن کاردین» و «جان مک کین» در این خصوص گفته‌اند که کنگره نمی‌تواند برای توقف این توافق کار زیادی انجام دهد.

«مک کین» در گفت‌وگو با بلومبرگ گفته من با توافق با ایرانی‌ها مخالفم و علاقه‌ای به کمک کردن به ایرانی‌ها ندارم اما این توافق کاملا قانونی بوده است. آن‌ها پول دارند و این هم سلاح نیست و نیازی به هیچ دخالتی از سوی کنگره وجود ندارد.

«تیم نیل» سخنگوی بویینگ در گفت‌وگو با بلومبرگ گفته در حالی که ناوگان هوایی ایران و بویینگ در حال گفت‌وگو برای نهایی کردن نحوه ارسال هواپیماهای خریداری شده توسط این شرکت در سال آینده هستند ایرباس اولین هواپیمای خود را به ایران فرستاده است.

او ادامه داد: توافقی که اواخر سال گذشته امضا شده و با احتمالاتی همراه بود همچنان در دست اقدام است.

به گزارش بلومبرگ مجلس نمایندگان در ماه نوامبر تلاش برای متوقف کردن بویینگ در فرآیند تامین مالی فروش هواپیماها به ایران قانونی را تصویب کرد اما این قانون در مجلس سنا به تصویب نرسید. مجلس نمایندگان هنوز این لایحه را احیا نکرده است.

«باب کورکر» سناتور و رییس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان و دیگر سناتورهای جمهوری‌خواه و دموکرات سنا ماه گذشته لایحه‌ای را برای تشدید تحریم‌های ایران برای توسعه آزمایشات موشک‌های بالستیک به مجلس معرفی کرد.

این خبرگزاری از انتقادات و مخالفت شدید جمهوری‌خواهان کنگره با توافق هسته‌ای خبر داد و نوشت: ترامپ نیز در دوران تبلیغات انتخباتی‌اش بارها توافق هسته‌ای را به نابودی تهدید کرد و گفته بود این توافق منافع آمریکا و امنیت این کشور را زیر سوال برده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج