۵۱۰۸۵۸
۱۲ نظر
۵۰۰۹
۱۲ نظر
۵۰۰۹
پ

روحانی: فرد یک شبه، یک نفر دیگر بود ما نیستیم

رییس جمهور درباره واکنش ایران نسبت به حمله موشکی آمریکا به سوریه،‌گفت: ما از ابتدا گفتیم که کشورهای دیگر از تروریست‌ها در سوریه دفاع نکنند، اما برخی کشورهای غربی و کشورهای منطقه از تروریسم حمایت کردند.

خبرگزاری ایسنا: رییس جمهور درباره واکنش ایران نسبت به حمله موشکی آمریکا به سوریه،‌گفت: ما از ابتدا گفتیم که کشورهای دیگر از تروریست‌ها در سوریه دفاع نکنند، اما برخی کشورهای غربی و کشورهای منطقه از تروریسم حمایت کردند.

حجت‌الاسلام روحانی در ادامه نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در اولین سفر خود به نیویورک به روسای اروپایی گفتم حمایت آنها از تروریست‌ها چقدر برای خودشان خطرناک است و ناامنی‌ها به پایتخت‌های آنها خواهد رسید. جمهوری اسلامی ایران از ابتدا معتقد بود باید با تروریست‌ها مقابله کرد، البته باید اصلاحاتی هم در حکومت سوریه انجام شود. اینکه ما می‌گوییم صندوق رأی تنها راه‌حل نیست، منظورمان فقط تهران نیست، بلکه صندوق رأی را برای سوریه هم لازم می‌دانیم و اصلاحات در نظام سوریه ضرورت دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا به بهانه حمله شیمیایی به سوریه تهاجم کرد،‌ افزود: این بهانه مستدل نیست. گاز شیمیایی انتشار یافته و عده‌ای هم کشته شدند که پیشنهاد ما این بود کمیته حقیقت‌یاب در این زمینه تشکیل شود و تحقیق در این زمینه از نظر ما آسان است. اگر معلوم شود تروریست‌ها گاز را منتشر کردند آمریکا چه می‌کند؟ اگر تروریست‌ها بفهمند هر وقت گازی منتشر کنند، آمریکا از آنها حمایت می‌کند وضع منطقه چه می‌شود؟ آیا این اقدام آمریکا دفعه بعد بدون جواب می‌ماند؟ مقامات روسیه گفتند تا درگیری چند اینچ فاصله داشتند.

رئیس جمهور تأکید کرد: کار آمریکا با حقوق بین‌الملل، منطق و منافع کشورها سازگار نیست. کشورهایی که آمریکا را تشویق می‌کنند اشتباه می‌کنند. این حملات برای جبران شکست تروریست‌ها بود که از نظر ما محکوم است. البته ما کاربرد سلاح شیمیایی را به طور کلی غلط می‌دانیم. ما خودمان قربانی سلاح شیمیایی هستیم و وقتی می‌گویند خان شیخون یاد سردشت و حلبچه می‌افتیم.

رییس دولت تدبیر و امید در پاسخ به سوالی درباره افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در تهران پاسخ داد: وزیر امور خارجه این موضوع را در چارچوب مقررات کشور دنبال می‌کند.

به گزارش ایسنا، خبرنگاری از روحانی پرسید شما در تبلیغات انتخاباتی در سال ۹۲ اعلام کردید مشکلات کشور را ۱۰۰ روزه حل می‌کنید اما بعداً گفتید برای حل این مشکل ۴۰ سال زمان نیاز است. چرا موضع خود را در این زمینه تغییر دادید؟ که روحانی در پاسخ گفت: یک دروغی پخش شده که باید اکنون جواب آن را بدهم. من کی گفتم مشکلات را ۱۰۰ روزه حل می‌کنم؟ گفتم اگر در انتخابات موفق شوم اقدامات ۱۰۰ روزه اول را اعلام می‌کنم اما عده‌ای تخریب‌گر گفتند که من اظهار کرده‌ام مشکلات را ۱۰۰ روزه حل می‌کنم. فردی که یک‌شبه مشکلات را حل می‌کرد یک نفر دیگر بود ما نیستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت اقداماتی در ۱۰۰ روز اول داشت که آنها را اعلام کرد، خاطرنشان کرد: در ۱۰۰ روز اول ما برنامه‌هایی تدوین و تصویب کرده و آن را اجرا کردیم که نتیجه آن کاهش تورم و افزایش رشد اقتصادی بود. اینکه تورم از ۴۵ درصد به تک‌رقمی رسید از آسمان هفتم که نازل نشد. من اعلام کردم در سال ۹۶ تورم را تک‌رقمی می‌کنیم اما این اتفاق در ۹۵ رخ داد. من گفتم رشد اقتصادی را مثبت می‌کنم که درسال ۹۳،‌ ۹۴ و ۹۵ رشد ما مثبت بود. برای اولین بار بعد از ابلاغ سند چشم‌انداز توسط رهبری ما امسال رشد اقتصادی را بالای ۸ درصد رساندیم. برنامه اقتصادی و کار ما روشن است.

وی افزود: ما در گندم، گازوییل و گاز خودکفا شدیم و در بنزین هم امسال خودکفا می‌شویم. من چهار سال منتظر این سوال بودم تا جواب این دروغ را بدهم. حافظه من کم نیست. دقیق می‌دانم چه گفته‌ام. من اعلام کردم در پایان ۱۰۰ روز دولت خود اعلام می‌کنم که چه کرده‌ام. آدمی که عقل نداشته باشد می‌گوید در ۱۰۰ روز مشکلات را حل می‌کند. مشکلات باید قدم به قدم حل شود. کار دولت باید مثبت بوده و از شما هم ممنونم که به آن دروغ بزرگ اشاره کردید. ما از روز اول برنامه‌ریزی کرده‌ایم و رشد اقتصادی و نرخ تورم کنونی نتیجه همان برنامه‌ریزی‌های ما است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دروغ گفتن نه کنتور میندازه نه کسی پیگیر. راحت باس عزیزم. خالیت را ببند.

    • بدون نام

      دیگه یادت نیست چی گفتی این که گفتی صد روزه مشگلات اقتصادی رو حل میکنم میلیون ها نفر شنیدن

    • بدون نام

      مثل اینکه حافظه ات کم شده دکتر ،، تو بودی که میگفتی 100 روز گلستان میشه

      همتون مثل همید

    • بدون نام

      بابا خوب بلد ی بپیچونی بعدش چرا این رشد اقتصادی و کاهش تورم رو مردم حس نمیکنن

    • محمد سلطان

      روحانی راست میگه وگند وکثافت احمدی نژاد وکابینه ش را 40سال طول میکشه که حل کنه

    • دربدر

      خودتان گفتید 100 روزه خوب بگوئید 8 ساله کسی که با شما کار ندارد راحت حساب هم که بکسی پس نمیدهید گناه از خودتان است با وعده دروغ

    • بدون نام

      روحانی دروغگو بهتره که ی سری به وعده های سال 92 خودت نگاه کنی قول 100 روزه و یک ماهه دادی روحانی بای بای

    • بدون نام

      صد روز چیه؟ صدسال هم خراب کاری های دولت قبل جمع نمیشه

    • بدون نام

      این آقایون بودن که دولت قبلی رو بخاطر حسد وبخلشون به باد ناروا بستن خدا یار مظلومین هست دبس

    • بدون نام

      دیواری کوتاهتر از دیوار دولت قبل وجود نداره که هرچی خراب کاریه بندازن گردن اونا. روحانی یک صدم احمدی نزاد هم تو این کشور کار نکرد اگه راست میگه چرا از درخواست احمدی نژاد برای مناطره خوداری میکنه .

    • بی نام

      اخر این مردم معنای این تورم را نفهمیدن اخه خونه سوخته قبمت اجناس سر به فلک کشیده این چه ادعایی است که میکنید

    • بدون نام

      درود بر روحانی با صداقت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج