adexo3
۵۱۰۹۱۷
۹ نظر
۵۰۰۲
۹ نظر
۵۰۰۲
پ

آخوندی: مسکن از خانوار جلو زد

وزیر راه و شهرسازی گفت: در طول ۱۰ سال گذشته تعداد واحدهای خالی از ۶۶۰ هزار به ۲میلیون و ۶۰۰هزار واحد رسید که این موضوع نشان می‌دهد یک مشکل بسیار بزرگ در کشور وجود دارد.

خبرآنلاین: وزیر راه و شهرسازی گفت: در طول ۱۰ سال گذشته تعداد واحدهای خالی از ۶۶۰ هزار به ۲میلیون و ۶۰۰هزار واحد رسید که این موضوع نشان می‌دهد یک مشکل بسیار بزرگ در کشور وجود دارد.

عباس آخوندی در مراسم سالگرد تاسیس بنیاد مسکن با ارائه گزارشی درخصوص وضعیت مسکن در ایران، اظهار داشت: براساس سرشماری مرکز آمار در سال ۹۵، جمعیت ایران از ۷۵ به ۸۰ میلیون نفر طی ۵ سال گذشته افزایش یافته است.

وی متذکر شد: اولین نکته در این آمار حاکی از آن است که تعداد خانوار در ایران از ۳.۵ درصد به ۳.۳ درصد کاهش یافته و در روستاها نیز به ۴.۳ درصد نزول یافته است. این نشان می‌دهد که تشکیل خانواده در روستاها نیز کاهش چشم‌گیری داشته است.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: میزان شهرنشینی در سال ۹۰، ۷۱.۴ درصد و در سال ۹۵ به ۷۴ درصد افزایش یافت و تعداد کل خانوارها نیز در سال ۹۰، ۲۱.۱ میلیون نفر و در سال ۹۵، ۲۴.۱ میلیون نفر بوده است.

آخوندی تصریح کرد: افزایش رشد خانوار در شهرها به‌دلیل افزایش نرخ طلاق بوده و نشان می‌دهد که خانوارها به سمت تک نفره بودن حرکت می‌کنند و ساختار جمعیت در ایران در حال تغییر است.

وی گفت: ۸.۵ درصد کل خانوارهای ایران، خانوارهای تک‌نفره‌ای است که روند شهرنشینی را در ایران تغییر داده‌اند.

آخوندی در ادامه با بیان این‌که تعداد مهاجران در سال ۹۰ حدود ۵.۵ میلیون نفر و در سال ۹۵، ۴.۷ میلیون نفر کاهش پیدا کرده است، افزود: تعداد واحدهای مسکونی در ایران از سال ۹۰ تا سال ۹۵ رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است. ما در سال ۹۰، ۲۱.۵ میلیون واحد مسکونی داشتیم که در سال ۹۵ به ۲۵.۴ میلیون تعداد رشد پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: این نشان می‌دهد که تعداد واحدهای مسکونی در ایران از تعداد خانوارها بیشتر شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که ۲۵.۴ میلیون واحد مسکونی در ایران داریم، گفت: این در حالی است که ۲۴.۱ میلیون نفر خانوار در کشور وجود دارد.

آخوندی عنوان کرد: در ظاهر وضع بسیار خوبی در کشور حاکم است و به ازای هر یک خانوار، یک واحد مسکونی و حتی بیشتر وجود دارد، ولی در واقع این افزایش تعداد واحد مسکونی نشانگر تعداد واحدهای خالی از سکنه در ایران است.

وی متذکر شد: در سال ۸۵، ۶۳۰ هزار خانه خالی در ایران وجود داشت که این تعداد در سال ۹۰ به یک میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی رسید که نشان می‌دهد ظرف ۵ سال یک میلیون خانه خالی به خانه‌های کشور افزوده شده است. همچنین طی سال ۹۰ تا ۹۵ این تعداد به ۳میلیون و ۵۸۷ هزار واحد رسید.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: در طول ۱۰ سال گذشته تعداد واحدهای خالی از ۶۶۰ هزار به ۲میلیون و ۶۰۰هزار واحد رسید که این موضوع نشان می‌دهد یک مشکل بسیار بزرگ در کشور وجود دارد.

آخوندی خاطرنشان کرد: زمانی که ۲ میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد، نشان می‌دهد یک سرمایه‌گذاری بسیار بزرگ در این حوزه انجام شده، اما نرخ بهره‌وری آن صفر است که همین موضوع مشکلات بسیاری را در عرصه کشور ایجاد می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس چرا کرایه خا نه کران هست ارزن نم شود

    • ایرانی

      بازار مسکن در ایران برای همیشه سقوط کرده است
      جمعیت ایران رو به کاهش است
      جوانان بیدار شده اند و دیگر تن به ازدواج و بدبختی نمی دهند
      بنابراین ایران دیگه جای زندگی نیست
      بهتره این مملکت را ترک کنیم

    • بدون نام

      اینم زحمات احمدی نژاده .تو که میگفتی مسکن مهر مزخرفه .نزدیک انتخابات شد .شاید هم الزایمر داری

    • بدون نام

      من الان 10 سال ثبت نام کردم وپول دادم هنوز هم تف کف دستم ننداختن از 15 میلیون اولیه هم رسوندنش به 27 میلیون هنوز هم 50 درصد کار انجام نشده بعد جنابعالی دم از مسکن مهر میزنی خدا احمدی نژاد را به درک واصل کنه؟

    • بدون نام

      من یه زن بی سرپرستم رفتم بهزیستی گفتن ۲۰میلیون باید بدی تا برات بسازیم آخه من اگه ۲۰میلیون داشتم پیش شما میومدم میرفتم باهاش دو قصب زمین میخریدم بدون منت کم کم میساختمش .

    • بدون نام

      اگه تعداد خانه خالی از خانوار بیشتر دلیلش اینه بیشتر اقشار محروم خونه ندارن در عوض یه سری آدمای میلیاردر مثل آخوندی چندین خونه دارن

    • بدون نام

      البته نه مسکن هایی که تو ساختی !

    • مروان

      نکنه این آخوندی همونه که گفته بود جای نگرانی نیست مسافران جزغاله شده قطارهمه بیمه بودند!! ای بابا آره خودشه !خوب بااین حساب من دیگه نظری ندارم سکوت میکنم.!!!!!!

    • بدون نام

      اره خودشه.اخه مسافری ک بمیره دیگ بیمه ب چه دردش میخوره.حیف خودش بودک رفت.اخوندی توچندین خونه داری اماماچی؟ک هرسال خانه بدوش هستیم بازم مش ماشالاه یه خونه داشت روستاماهمونم نداریم.الهی.... حتی شمابایدپاسخگوی معتاداهم باشیدچون نداری.بیکاری فقراعتیادمیاره وباعثش هم وضع اقتصادمملکته اوندنیاجواب چندنفررومیدیی؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج