اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۱۰۹۳۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

طلاق سیاسی لوپن از ترامپ

رهبر جبهه ملی فرانسه ضمن انتقاد صریح از حمله ایالات متحده آمریکا با سوریه، این اقدام دولت ترامپ را محکوم کرد.

خبرگزاری مهر: رهبر جبهه ملی فرانسه ضمن انتقاد صریح از حمله ایالات متحده آمریکا با سوریه، این اقدام دولت ترامپ را محکوم کرد.

مارین لوپن در این خصوص عنوان کرده است: من غافلگیر شدم! دونالد ترامپ اعلام کرده بود که نمی خواهد آمریکا از این پس ژاندارم جهان باشد و این همان کاری است که او در جریان حمله به سوریه انجام داد. آیا این انتظار زیادی بود که قبل از حمله به سوریه منتظر نتایج تحقیقات بین المللی و مستقل درباره حمله خان شیخون می ماندیم؟ مداخله غرب باعث ایجاد هرج و مرج و افزایش قدرت گروههای تروریستی خواهد شد.

درجریان رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۶، مارین لوپن از معدود طرفداران اروپایی دونالد ترامپ محسوب می شد. زمانی که ترامپ توانست هیلاری کلینتون را در انتخابات شکست دهد، لوپن از پیروزی ترامپ در انتخابات استقبال کرد و آن را گامی محکم در راستای تغییر معادلات بین المللی دانست.

متعاقبا، همراهان و هواداران ترامپ نیز از حضور لوپن در صحنه سیاسی فرانسه استقبال کردند. آنها معتقد بودند که حضور لوپن در راس معادلات سیاسی و اجرایی پاریس و پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ فرانسه، منجر به ایجاد اتحادی پایدار میان کاخ سفید و کاخ الیزه خواهد شد.

همچنین آنها معتقد بودند که حضور لوپن در کاخ الیزه به مثابه کاتالیزور و عاملی تسریع کننده برای سقوط اتحادیه اروپا و منطقه یورو خواهد بود. همچنان، اکثر اعضای کابینه ترامپ چنین اعتقادی دارند اما به نظر می رسد اتحاد ملی گرایان فرانسه و مقامات کاخ سفید تا حدود زیادی شکننده باشد.

در جریان حمله اخیر ترامپ به سوریه، در حالی که سیاستمداران سنتی در فرانسه از این اقدام استقبالی نسبی کردند، لوپن صراحتا مخالفت خود را با این تجاوز نظامی اعلام کرد.

این موضوع نشان می دهد که میان سیاست خارجی ملی گرایان فرانسه و سیاست خارجی دولت ترامپ اختلافاتی معنادار وجود دارد. مارین لوپن بارها نسبت به تحولات جاری در سوریه و هزینه های مداخله گرایی غرب در این کشور هشدار داده بود.

اظهارات اخیر لوپن نشان می دهد نه تنها اتحاد سیاسی ملی گرایان فرانسه و مقامات دولت ترامپ اتحادی مطلق نیست، بلکه نقطه آشکارساز اختلافات عمده میان این دو محسوب می شود.

شاید برخی تحلیلگران تصور می کردند لوپن بنا بر مصالح حزبی خود و همزاد پنداری با دولت جدید آمریکا، از اقدام ترامپ در سوریه حمایت خواهد کرد یا حداقل ترجیح خواهد داد در این خصوص سکوت کند. با این حال به نظر می رسد لوپن نمی تواند نارضایتی خود از اقدام غیر عقلانی و غیرحقوقی اخیر ترامپ را کتمان کند.

لوپن که تصور می کرد یکجانبه گرایی ایالات متحده آمریکا با حضور ترامپ به پایان خواهد رسید، هم اکنون شاهد حقیقت دیگری است. وی شاهد حضور دولتی هرج و مرج گرا در کاخ سفید است، دولتی که ابایی از انجام اقدامات هزینه ساز برای نظام بین الملل ندارد.

اقدام یکجانبه ترامپ نه تنها منجر به نارضایتی هم حزبی های جمهوریخواه وی در سنا و مجلس نمایندگان شده است، نارضایتی شرکا و هواداران اروپایی وی را نیز برانگیخته است.

در هر حال، پروسه طلاق سیاسی لوپن ازترامپ بسیار زودتر از آنچه تصور می شد آغاز شده است. اگرچه کلیت ارتباط ملی گرایان اروپا و ترامپ فعلا به قوت خود باقیست، اما اظهارات لوپن نشان داد که جدایی این دو از یکدیگر تحت تاثیر اقدامات غیر عاقلانه ترامپ بیش از پیش مورد تصور خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج