adexo3
۵۱۰۹۵۷
۱۲ نظر
۵۰۰۶
۱۲ نظر
۵۰۰۶
پ

بررسی وعده پرداخت یارانه ۲۵۰ هزار تومانی

به گفته یک استاد دانشگاه؛ در زمان دولت احمدی نژاد به ازای هر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه نقدی ۲۰۰ هزار تومان از جیب مردم برداشته شد؛ شاهکار آقای روحانی این بود که مشکلات زمان احمدی نژاد را حل و فصل کرد.

پول نیوز نوشت: به گفته یک استاد دانشگاه؛ در زمان دولت احمدی نژاد به ازای هر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه نقدی ۲۰۰ هزار تومان از جیب مردم برداشته شد؛ شاهکار آقای روحانی این بود که مشکلات زمان احمدی نژاد را حل و فصل کرد.

همواره نزدیک شدن به فضای انتخابات همراه با مطرح شدن وعده های انتخاباتی است؛ وعده هایی که گاه شدنی است و گاه با فضای واقعی و اجرایی فاصله بسیاری دارد اما جذابیت ایجاد کرده و عوام را پاس صندوق های رای می کشاند؛ یکی از این وعد ها که مدتی است در فضای مجازی شنیده می شود افزایش یارانه نقدی به میزان ۲۵۰ هزار تومان است.

طبیعی است که شرایط و فضای اقتصادی کشور، کاندیداها را بر آن دارد تا راهکارهایی برای بهبود اقتصاد کشور ارائه بدهند اما شعارهای پوپولیستی همچون افزایش سقف یارانه های نقدی در حالی مطرح می شود که کارشناسان اقتصادی بارها به کندی اقتصاد بر اثر پرداخت یارانه های نقدی اشاره کرده اند و مسوولان دولت یازدهم نیز پرداخت یارانه ماهانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به هر نفر را مصیبت می دانند.

پرداخت یارانه نقدی به ۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت کشورمان، در حالی که درآمدهای حاصل از فروش نفت به یک چهارم زمانی که این طرح مصوب شد، رسیده و بازارها و صنایع تولیدی به تازگی یک بحران اقتصادی را پشت سر گذاشته اند و هنوز هم برخی از بخش های اقتصادی از رکود خارج نشده اند، مشکلات بسیاری را برای ساختار اقتصاد ایران به وجود آورد که ملموس ترین آن را در بخش تخصیص بودجه عمرانی شاهد بودیم.

این یک واقعیت است که پرداخت یارانه های نقدی به جمعیت حدود ۸۰ میلیون نفری به بهای عقب ماندگی آبادانی کشورمان تمام شد. حالا عده ای بازهم با شعار افزایش میزان یارانه ها به دنبال افزایش رای و محبوییت در میان اقشار مختلف مردم هستند که کارشناسان اقتصادی می گویند این یک خطر جدی برای اقتصاد ایران محسوب می شود و می تواند پیامدهای منفی متعددی را به دنبال داشته باشد.

مهدی تقوی استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی که از منتقدان سر سخت پرداخت یارانه نقدی است در گفتگو با خبرنگار پول نیوز گفت: آنگونه که از گوشه و کنار خبرمی رسد اطرافیان محمود احمدی نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو اعلام کاندیداتوری کرده اند که امیدواریم با بررسی سوابق آنها صلاحیتشان برای شرکت در انتخابت تایید نشود و اگر چنین اتفاقی رخ داد مردم با یادآوری شرایط اقتصادی در زمان زمامداری آنها، روی برگه های رای خود نام آنها را ننویسند.

تقوی خاطر نشان کرد: نباید فراموش کنیم که پرداخت یارانه تقدی مردم را بیچاره کرد؛ عامل تورم ۴۰ درصدی شده و نرخ رشد اقتصادی را منفی کرد به همین جهت نباید اجازه داد این تفکر گسترش یابد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: برخی افراد می توانند وعده چرداخت ۴۵۰ هزار تومان به جای ۴۵۵۰۰ هزار تومان را به مردم بدهند اما این مبلغ را از کجا می آورند؟ هزینه پروژه های عمرانی را کم می کنند یا بازی هایی می کنند تا مردم فقیر تر شده و تنها محل درآمد آنها همین یارانه نقدی باشد.

به گفته تقوی؛ در زمان دولت احمدی نژاد به ازای هر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان ۲۰۰ هزار تومان از جیب مردم برداشته شد؛ بیکاری فراگیر شده و آسیب های اجتماعی به بالاترین سطح خود رسید. شاهکار آقای روحانی این بود که مشکلات زمان احمدی نژاد را حل و فصل کرد.

این استاد دانشگاه یادآوری کرد: هدفمندی یارانه ها یا به عبارت بهتر سرهم بندی یارانه ها عاملی شد تا مشکلات اقتصادی مشکلات بیشماری در حوزه های اجتماعی نیز ایجاد کند به همین جهت رسالت سنگینی بر دوش رسانه ها قرار دارد، باید فاجعه احمدی نژاد و همفکران او را برای مردم روشن کرده و اجازه ندهند افراد نالایق وارد پاستور شوند.

بیست و نهم اردیبهشت ماه سال جاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود. هر چند هنوز ثبت نام ها و تایید صلاحیت کسانی که زمزمه اعلام آمادگی آنها برای این دوره از انتخابات نقل محافل شده، آغاز نشده است و ستادهای انتخاباتی به طور رسمی شروع به کار نکرده اند اما شاهد شروع تبلیغات آرام برخی نامزدها در شبکه های اجتماعی هستیم که امید می رود مردم با بررسی دقیق وعده های انتخاباتی و سنجش آنها به کاندیدایی رای دهند که با وعده های پوپولیستی اقتصاد کشور را به عقب نرانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رامین

      اگه دادن یارانه ها باعث کندی اقتصاد کشور میشه قیمت ها رو برگردونین ما ۴۵ هزار تومن شما رو نمیخوایم ولی شما هم خدا رو میخواین هم خرما رو

    • بدون نام

      از حقوقهای نجومی و اختلاصهای پی درپی ودزدیاتون بکاهید یارانه 250که سهله بیشترازاونم میشه داد...شماهامردم براتون مهم نیستن

    • منوچهر شمسی

      اقای روحانی شعبده بازی کردن ارزش چهل و پنج هزار تومان را کرد شش هزار تومان و وعده رویا دادند و کابوس تحویل دادند اقا بخدا ما حساب کتاب سرمان میشه این ادعای رشد اقتصادی و تورم ۸ درصد باید خودش را تو زندگی مردم نشون بده .یا مردم کورن یا نور کمه

    • بدون نام

      45000.ت.بدپد.به.جپب.دولت.روشون.نمی.شه.والا.شرفم.خوب.چپزپه.که.شما.ندارپد.

    • بدون نام

      دستتون را از جیب مردم در بیارید اینقدر تز ندید مردم خودشون نونشون را در میارند یارانه هم نمی خاند

    • خسرو

      اقایونی که طرفداری احمدی نژاد و طرح ظالمانه یارانه‌هاشو میکنین، شماها چقدر پیشرفت و منفعت با اجرایی شدن حذف یارانه‌ها در زندگیتون شاهد بودین. احمدی نژاد مردم رو بچه هم حساب نمی کرد میگفت :پول یارانه‌ها رو توی یه حساب بانکی خود یا بچه هاتون بزارین و بزارین باشه، دست نزنین. این پول، پول امام زمانه، برکت میاره. من این حرف رو از شبکه یک سیما خودم شنیدم. طرفداران احمدی نژادن ازشون بیشتر از این نمیشه انتظار داشت. حافظه شون این حرفهای خنده‌دار و مضحک احمدی نژاد رو قطعاً و طبیعتا به یاد نمیاره. از احمدی‌نژاد برای خودشان بت و خدایی ساختند. چه کنتورهای گازی که به خاطر گرانی گازی که حاصل حذف یارانه احمدی نژاد است، دستکاری نمیشود و چه جریمه ها که نمی پردازند. احمدی نژاد یه شخص حجتی ایست، زمانی که در سازمان ملل سخنرانی میکرد گفته بود که ناگهان شخصی با حاله نور رو در همان مکان دیده. احمدی نژاد میگفت :مقام و وزارت در دولت من ملک پدری نیست که از پدر به پسر برسد ولی مردم بعد از مدتی دیدند که احمدی نژاد، اسفندیار رحیم مشایی را، که از اقوام درجه یک خودش است را پست و مقام داد. احمدی‌نژاد زمانی که رئیس جمهور بود با درآمد نفتی بشکه‌ای 147 دلار و آن هم هشت سال ریاست جمهوری یش، یارانه‌ها رو از 45/500 تومن و آن هم با درست کردن اون همه گرونی برای مردم بیچاره و مظلوم، یه ریال اضافه نکرد، حالا میبینن وضع مردم از لحاظ اقتصادی خوب نیست، باز دوباره خواب و خیال هایی باطل و پوپولیستی، برای مردم دارن، ولی در حد توهم میمونه، چون مردم آگاه شدند و گول نمی خورند.

    • بدون نام

      اداره کشورو بدین دست یه بچه که به خدا و روز جزا ایمان داشته باشه می شه به هر نفر ماهی 500 هزار تومن یارانه داد ! منابع یارانه ها 1 -بنزین رو مفتی نفروشن 2-به مردم زباله نفروشن (نگاهی به زباله همه روره خود داشته باشید) 3- معلم مهار برای تامین نیازهای کشور بکار گیرند!

    • بدون نام

      یارانه فقط برای این بود که بتوانند راحت آب و برق و گاز وتلفن و....را گران کنند ما حاضریم معادل پول یارانه را به دولت قبلی و فعلی بدهیم اما قیمت ها را برگر دانند به زمان قبل از پرداخت یارانه ها این آقایان مگر از جیب سرکمری می خواهند به ملت پول بدهند اگر راست می گویند چرا نظر کارشناسان حقیقی را اعمال نمی کنند

    • محمد

      میشه یارانه ثروتمندان رو داد مستاجرااینجوری هر نفر ۴۰۰یارانه میگیره .بخدا رفتم شهرداری منطقه۱تهران گفتم یه جارو بدین من جارو بزنم اما اولویت با کارگر افغانی بود

    • علی باقری

      با سلام..من خودم یارانه نمیگیرم پول برق و گاز قبلان هرماه می‌شود ۸تومن ولی الآن هرگاه چقدر میشه۱۳۰تومان..گیرم که یا رانه ۴۵ تومان هم بدن فقط میشه فاکتور برقمون احمدی نجات چکار کرد..اومد دبی ویزای ایرانیها هم بند شود..گفت ما خودمون کمبود نیروی کار داریم..خدالعنتش کنه..بخدا اگه۶ماه دیگه ریس جمهور بود..ارزش پول ایران ازهمین که هست هم بدتر میشود..خواهشن اگه به این آدم رای ندید..که فاتحه مون هم میخونن...ممنون

    • بدون نام

      تاوقتی مردم دنبال پول باداورده باشند واینقدرساده که نفهمند این پول را باید چند برابر پس دهند همین است که یکی مثل بقایی ما را مثل خودش احمق فرض میکند که اینچنین وعده های میدهد احمدی کاری کرد که گرانی بیداد کرد من که دیگر دوست ندارم اوحتی کاندید بشود نکند تنبلها به او رای دهند وملت مجبور شوند تورم ۵۰۰درصدی را تحمل کنند

    • بدون نام

      سلام من سیاسی نیستم،از خانواده ی ضعیف و تحت پوشش کمیته هستم،،کاش میشد قیمت ها بر میگشت به قبل از یارانه دادن،،،و یارانه رو کلی حذف میکردن،،،نمیدونم خدای به این بزرگی چرا به داد ما نمیرسه.تا کی ظلم و ستم،بیکاری و گرانی گلوی جوونا رو گرفته کسی جرات نمیکنه سمت ازدواج بره و فساد بجاش بیشتر شده،،،حتی بیکاری باعث از هم پاشیدن خانواده ها شده،اماره طلاق هم در دقیقه به نه نفر رسیده،،کاش امام زمان هرچه زودتر ظهور بکنه انشاالله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج