۵۱۱۱۷۲
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

کاخ سفید: اول شکست داعش و نهایتاً تغییر رژیم

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید آمریکایی‌ها مانعی برای حمله موشکی جدید به سوریه ندارند و راهبرد کلی واشنگتن در سوریه، شکست داعش و نهایتاً تغییر رژیم در دمشق است.

خبرگزاری فارس: «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید امشب در خصوص راهبرد کشورش در قبال سوریه با خبرنگاران سخن گفت؛ راهبردی که مانند بسیاری از راهبردهای دیگر آمریکا در خاورمیانه، هدفش «تغییر رژیم» است.

اسپایسر ابتدا به اولویت‌ها پرداخت و ادعا کرد که «اولویت اول ما، از بین بردن داعش و در ادامه، تنش‌زدایی و ایجاد مناطق امن با همکاری دیگر کشورها از جمله روسیه است تا سوری‌ها بتوانند در صلح زندگی کنند.»

«منطقه امن» اصطلاحی جدید است جایگزین «منطقه پرواز ممنوع». آمریکایی‌ها اصرار دارند که با به دست آوردن موافقت روس‌ها، نیروی هوایی سوریه را زمین‌گیر کنند تا رزمندگان ارتش این کشور، در میدان مقابله با تروریست‌ها از حمایت هوایی محروم شوند.

سخنگو در ادامه به توجیه «درست» بودن حمله موشکی بامداد جمعه به پایگاه هوایی «الشعیرات» پرداخت و با تکیه به تعداد موافقان و مخالفان به عنوان نشانه‌ای از حقانیت، گفت: «بسیار از کشورها از جمله عربستان و ژاپن در قضیه حمله به پایگاه هوایی رژیم اسد، شانه به شانه در کنار آمریکا ایستادند ولی روسیه در کنار کشورهایی همچون سوریه، ایران و کره شمالی ایستاد؛ مشخص است که ما در سمت درست ماجرا ایستاده‌ایم.»

سخنگوی کاخ سفید در ادامه با تاکید بر اینکه مهم‌ترین تهدیدی که در منطقه آمریکا را تهدید می‌کند، داعش است، تصریح کرد که واشنگتن حاضر است جنگ با داعش را در حالی دنبال کند که بشار اسد همچنان در قدرت است اما تضعیف داعش، فضا را برای کنار گذاشتن اسد از قدرت آماده خواهد کرد.

وی افزود: «تا وقتی بشار اسد در قدرت است، برقراری صلح و ثبات در سوریه غیرممکن است ولی وقتی داعش در سوریه جولان می‌دهد، نمی‌توان نگران این بود که چه کسی در قدرت است.»

سخنگو در انتها به اصل مطلب رسید و از «تغییر رژیم» سخن گفت.

اسپایسر گفت: «اولویت امنیت ملی ما، مبارزه با گسترش نفوذ داعش و مقابله با اشاعه تسلیحات شیمیایی است؛ وقتی کار مهار داعش انجام شد، آنگاه می‌توان فشار سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک برای تغییر رژیم در سوریه اعمال کرد.»

وی در پاسخ به سوالی در خصوص امکان شلیک مجدد موشک‌های آمریکایی به سمت سوریه گفت: «ترامپ با ارائه مجوز حملات جدید، مخالفتی ندارد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باسلام بازهم دروغ میگن اولا داعش وخودشون بوجوداوردن دومآاون اوایل که داعش قوی بودچراپادرمیونی نکروم یه مثالی هست میگن هیچ گربه ای برای رضای خداموش شیکارنمیکنه

    • بدون نام

      حکومت ترامپ هم عوض کنید تا از وقوع یک جنگ اتمی جلو گیری کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج