adexo3
۵۱۱۲۴۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

فارین افرز:

احتمال دسترسی تروریست ها به بمب رادیواکتیو

روزنامه فارین افرز طی مقاله ای به عنوان تهدید ناشی از بمب کثیف، جوامع بشری را در معرض تهدید قرار داده ، نوشت؛ نگرانی از احتمال دسترسی گروههای تروریستی به ویژه داعش به این نوع بمب ها وجود دارد.

خبرگزای ایرنا: روزنامه 'فارین افرز' طی مقاله ای به عنوان 'تهدید ناشی از بمب کثیف، جوامع بشری را در معرض تهدید قرار داده' ، نوشت؛ نگرانی از احتمال دسترسی گروههای تروریستی به ویژه داعش به این نوع بمب ها وجود دارد.

فارین افرز می نویسد: در شرایطی که دنیا از مسابقه تسلیحانی هسته ای رنج می برد، کارشناسان احتمال می دهند، تروریست ها و یا افراد دیوانه به نوعی به بمب رادیواکتیو دست یابند که مبارزه در این مورد با توجه به گستردگی منابع برای تولید آن، بسیار سخت خواهد بود.

این روزنامه تخصصی در امور امنیت و سیاست بین المللی افزود: پس از جنگ دوم جهانی میزان تعهدات کشور ها نسبت به پیمان عدم اشاعه سلاح های هسته ای تضعیف شده است.

در شرایط فعلی که کشورهای کوچک و بزرگ مترصد پیوستن به کلوپ هسته ای بین المللی می باشند، برخی کشورها دارای دولت هایی با ثبات و برخی دیگر بی ثبات و مستبد هستند.

فارن افرز هشدار داد: 'عواقب ناخواسته این روند آن است که برای مواد رادیو اکتیو بازار سیاه و یا خاکستری ایجاد شود و گروههای تروریستی همچون داعش آن را خریداری کنند.'

اکنون توجه دولت ها به تولید فن آوری لازم برای کشف این مواد رادیو اکتیو برای استفاده ماموران امنیتی و نیروهای ضد تروریست معطوف شده است. البته، برغم انجام حمله های تروریستی در کشور های عربی، آفریقای شمالی، اروپا و آمریکا، نگرانی از دسترسی افراد مشکوک و تروریست در شرایط فعلی، تا حدودی کمتر می باشد.

با این وجود، تهدید برای کشتارهای دسته جمعی با این مواد سمی رادیواکتیو به قوت خود باقی است و باید از اشاعه این بمب کثیف به طور جدی جلوگیری شود.

این روزنامه می نویسد: احتمال دست یافتن به اینگونه مواد در کشور های تازه استقلال یافته اتحاد شوروی سابق نظیر مولداوی و گرجستان وجود دارد که پلیس بین الملل باید مراقبت لازم در این زمینه بعمل آورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج