۵۱۲۸۹۱
۱۸ نظر
۵۰۰۶
۱۸ نظر
۵۰۰۶
پ

بازیِ عجیب محمود احمدی‌ نژاد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم صریح از بازی عجیب احمدی‌نژاد روایت می کند، بازی که روز چهارشنبه ۲۳ فروردین در وزارت کشور آغاز شد تا نهادهای تصمیم گیر نظام خاصه آن شورای نگهبان را برای تایید صلاحیت کاندیدای مورد نظرش تحت فشار قرار دهد.

نامه نیوز نوشت: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم صریح از بازی عجیب احمدی‌نژاد روایت می کند، بازی که روز چهارشنبه ۲۳ فروردین در وزارت کشور آغاز شد تا نهادهای تصمیم گیر نظام خاصه آن شورای نگهبان را برای تایید صلاحیت کاندیدای مورد نظرش تحت فشار قرار دهد.

گفتگو با سید محمد غروی را در ادامه بخوانید؛

آقای احمدی نژاد روز چهارشنبه همراه آقای بقایی به ستاد انتخابات کشور رفت و برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد، این اقدام را شما چه طور ارزیابی می کنید؟

کار بسیار عجیبی بود. شاید تا این حد را پیش بینی نمی کردیم که او ورود به انتخابات پیدا کند. نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری یکی دیگر از خطاهای استراتژیکش محسوب می شود چراکه مقام معظم رهبری بنا به مصالح نظام و خود آقای احمدی نژاد تأکید کردند او نامزد انتخابات ریاست جمهوری نشود.

از این جهت نفس ورود احمدی نژاد به انتخابات میزان و وضعیت تبعیت او را نشان داد که چقدر است. از طرفی الان به طور جد این ایده را تقویت کرد که در جریان فتنه او نیز در پازل دشمن قرار گرفت چراکه دوقطبی شدن جامعه را به وجود آورد. هر چند که بسیاری از افراد نمی خواستند این حقیقت را قبول کنند در حالیکه مناظره های او و سخنرانی اش بعد از انتخابات همه در مسیر دوقطبی سازی جامعه قرار داشت و این حقیقت را تأیید می کرد که احمدی نژاد خواسته و ناخواسته در پازل دشمن قرار گرفته است.

روز چهارشنبه ۲۳ فروردین نه تنها احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد بلکه همفکرش هم ثبت نام کرد تا قدرت چانه زنی شان را نسبت به نظام تقویت کنند. جا دارد مسئولان قضایی که برای مصالح نظام خویشتنداری کردند این دفعه به طور جدی وارد عمل شوند و نقش شان را برای صیانت از قوانین و بیت المال و دیگر مسائل ایفا کنند.

بالاخره این فرد این وضعیت را دارد و به راحتی متقاعد نمی شود چون خودش را ذی حق می داند بنابراین لازم است واقعیت برای او و دیگران ثابت شود که آسیب هایش به نظام در دوران ریاست جمهوری چه مقدار بوده است. بالاخره او با ثبت نامش وضعیت تصمیم گیری مسئولان رده بالای کشور را سخت می کند. در کل نادیده گرفتن توصیه رهبری اقدام نادرستی بود به جای اینکه استقبال کند گرچه چنین اتفاقی در گذشته هم افتاد اما در مجموع کاندیداتوری احمدی نژاد بازی عجیبی بود که به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

شما گفتید آقای احمدی نژاد سعی دارد قدرت چانه زنی اش را با نظام تقویت کند بیشتر توضیح می دهید؟

اینکه همراه آقای بقایی در انتخابات ریاست جمهوری اسم نوشت در واقع هدفش این بود که اگر بقایی نباشد خودش در صحنه باشد یا اگر خودش نبود حتما بقایی باشد یا آنکه هر دو در صحنه بمانند. به عبارت بهتر احمدی نژاد ثبت نام کرد تا ردصلاحیت همزمان او و بقایی از صحنه انتخابات ریاست جمهوری دشوار شود.

در واقع احمدی نژاد ثبت نام کرد تا برای شورای نگهبان چالش ایجاد کند، درست است؟

بله، می خواست شورای نگهبان را تحت فشار قرار دهد. معتقدم این کار نادرست نه به مصلحت نظام و نه به مصلحت خودش بود. بهتر بود اصلا به این صحنه ورود پیدا نمی کرد.

به نظر شما بقایی پوشش احمدی نژاد برای حضور در صحنه انتخابات ریاست جمهوری بود یا احمدی نژاد پوشش بقایی برای تأیید صلاحیت؟

هر دو حالت محتمل است چون هر دو اگر تأیید صلاحیت شوند یک حالت است و اگر تأیید صلاحیت نشوند طور دیگر؛ بقایی رد صلاحیت شود و احمدی نژاد بماند که اتفاقی نیفتاده چون بقایی به تنهایی کسی نیست، اگر هم بقایی تأیید صلاحیت شود و احمدی نژاد تأیید نشود آن وقت به مثابه احمدی نژاد خواهد بود بنابراین ترفند عجیبی زدند. اگر مصالح نظام را در نظر می گرفتند این کارها را انجام نمی دادند.

فکر می کنید احمدی نژاد موفق شود شورای نگهبان را تحت تأثیر قرار دهد چون دیدیم که شورای نگهبان دوره گذشته آقای هاشمی را ردصلاحیت کرد کسی که انقلاب را فرزند خودش می دانست؟

به ردصلاحیت آقای هاشمی کاری ندارم که درست بود یا خیر. برخی ادعا می کردند که آقای هاشمی توان اداره کشور را به لحاظ داشتن سن بالا نداشت بنابراین باید از این مصداق فاکتور گرفت اما تعارف ندارد این حالتی که پیش آمده یک امتحانی برای شورای نگهبان است. اگر آقای احمدی نژاد بخواهد شورای نگهبان را متقاعد کند که بعید به نظر می رسد این آسیب جدی برای شورای نگهبان است چون مسئله به این راحتی تمام نمی شود. وقتی مقام معظم رهبری به درستی توصیه کردند کار درست آن بود که آقای احمدی نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام نمی کرد. حالا فوقش کسی می خواهد حمایت کند، انجام دهد اما این کار او جوانب مختلفی دارد که آسیب به نظام می زند.

برخی تحلیلگران معتقدند احمدی نژاد مرز نادانی و شجاعت را در هم شکسته و با سرعت تمام می رود که بین خود و نظام دو قطبی ایجاد کند نظر شما چیست؟

من نمی دانم او چه فکری دارد چون ما نمی توانیم نیت خوانی کنیم اما در مجموع کار او می تواند چنین پیامدی هم داشته باشد یعنی یک طرف او و یک طرف شورای نگهبان و نظام قرار گیرد، معنایش این است که اگر موفق شود نظام را به چالش کشیده است. البته صرف دوقطبی شدن فضا هم نیست فرض شود فضای جامعه دوقطبی نشود اما این نحو ورود عملا به چالش کشیدن نظام محسوب می شود. زبانی که از احمدی نژاد سراغ دارم و عوامفریبی که دارد می توانم بگویم خیلی رندانه به مسئله ورود پیدا کرده است. دائم دم از امام و انقلاب و شهدا و مردم می زند.

به نظر شما علما چه واکنشی به این اقدام آقای احمدی نژاد نشان خواهند داد؟

نمی دانم اگر همه ما به میدان بیاییم چه آثاری دارد. حقیقت آن است که علما دل خوشی از احمدی نژاد نداشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این سایت لعنتی چقدر دروغ میگه بس کنید خجالت بکشید

    • بدون نام

      کار خود کرده را تدبیر ......

    • بدون نام

      این طور نیست که فکر میکنی

    • بدون نام

      کاری به امروز آقای احمدی نژاد ندارم.ولی 4سال قبلش به داد مردم فقیر رسید.مردمان جنوب که سالها کسی به دادشون نرسیده بود.
      ایشالا الان متوجه اشتباهاتش بشه

    • بدون نام

      چرا ازاحمدی میترسید ...میترسید پته هاتون بریزه رواب احمدی میلیونی رای داره ... مردم گرسنه ان اختلاص دزدی ربا بیداد میکنه دین درایران داره فراموش میشه ازبس مردم درفقر به سر میبرن

    • بدون نام

      سلام تعجب میکنم با این حرفهاتون،سیاسی نیستم از خانواده ضعیفی هستم،،،شما چرا به دستو پا افتادین،اثلا ثبت نام اقای احمدی نژاد چه ربطی به حرفهای شما دارد،،مردم خودشون انتخاب میکنن و شما چرا دخالت میکنین،صلاح انتخاب دسته ملته نه شورای نگهبان،من۳۲ سالمه درطول عمرم از اولین دولتی که ما فقیرا و مستمندان خیرو بهره دیدیم از دکتر احمدی نژاد،شما چندین سال کی شده که وامی بدین بدون دردسر بدون چک و سفته و ضامن، به فقیرا و ضعیفها که بتونن خونه ی گلی هاشون رو خراب کنن و ستونی وضد زلزله بسازن؟؟؟ اما اون بود که وام زنجیره ای داد و هر سه نفر توی روستا ضامن همدیگه شدن و وام گرفتن و صاحب خونه شدن،،،شما چرا از همچین بزرگ مرد خدا و مرد عدالت و یاوره مظلومان بد تعریف میکنین،،اگه کسی صلاحیت از طرف شورای نگهبان داشته باشه،بعد انتخاب دست ما مردم هست که چه کسی دلسوز ما ضعیفها هست و به همون رای میدیم.

    • شعبون با مخ

      بابا حالا این یارو و دار دست اش مگه کین که اینقدر ازشون میترسین

    • بدون نام

      گور خودشو کنده

    • بدون نام

      درود بر روحانی

    • بدون نام

      درود بر مرد خدا احمدی نژاد و مرگ بر دروغگوها

    • جنوبی

      بخدا بهتر از احمدی نژاد ندیدم ونخواهم دید امروز باچند نفر صحبت که میکردیم همه حرف از شجاعت احمدی نژاد میزدن . مردی از جنس مردم احمدی نژاد درود درود درود

    • بدون نام

      زنده بادخبرداغ که نظرهارو پخش میکنید ایشاله خیرببینید مردم دارن تلف میشن ازنداری و بیکاری بخدا فساد اخلاقی جامعه رو بدجوری گرفته تن فروشی داره بیشترمیشه اینوازتوی موبایلا میشه فهمید ادم نمیدونه ایناشوهردارن یانه خلاصه اوضاع ازبیخ خرابه مخصوصا دراین4ساله ننگتان بادکه مردم به این روزانداختید

    • بدون نام

      منم از قشر فقیرم ولی حاضر نیستم این احمدی نژاد بیاد،،من نه این یارانه اش رو میخوام و نه این همه بلایی ک سرمون اورد،با این ۴۵ تومنش زندگی همه رو نابود کرد،،قیمتها رو برد اسمون بخاطر ۴۵ تومن،،از وفتی ک این محمود اومد سرکار زندگی همه رو نابود کرد الان باز اومده وعده یارانه بیشتر داده و باز این ملت براش هورا میکشن و دست میزنن،،خدا ازش نگذره بحق صاحب الزمان ک ما رو بیچاره کرد،،دقیقا از وقتی ک احمدی اومد سرکار بدبختی ملت ایران شروع شد و اگر نه تا قبلش همه چی تو مملکت ارزون بود،،بابا ما یارانه و سهام عدالت نمیخوایم فقط همه قیمتها رو ب قبل برگردونید تا زندگی کنیم،،بخدا این محمود ذره ای بفکر فقرا نیست چرا باور نمیکنید؟ اگه بود ک پراید ۵ تومنی ۲۴ تومن نمیشد و الا اخررررر،، آخه ۴۵ تومن چ دردی رو دوا میکنه ک باز میخواین این اقا بیاد رئیس جمهور بشه؟؟ خدایا خودت ملت رو ب راه راست هدایت کن

    • بدون نام

      احمدی نژاد خوبه عملکردش نسبت به این دولت عالی است بزرگترین اشتباهش اینه به حرف بزرگتر گوش نمی دهد واین باعث مرگ سیاسی زود هنگامش می شود

    • بدون نام

      این محمود چقدر پر رو هست هشت سال کشور و نابود کرد مردمو با 45تومن یارانه گول زد به خاک سیاه نشاند بس نیست؟ماها چقدر ساده ایم هنوزم داریم ازش استقبال میکنیم ...

    • شهره شاهین

      خوب خبر داره چی طو شد که این طو شد! کد خدا هم ازش حساب میبره! چون میترسه راز همه چیزا را بگه! دیدید دایم میگفت میگم میگم! حالا هم روسها میترسند همه اسرار را بگه!

    • نعمتی اباداا

      من فقط وفقط وفقط تعجبم به این احمدی نژاد که چقدر روح دارد که دوباره مدعی ریاست جمهوری است با آن همه فجاحت که درطول هشت سال درآورد بگو مرد حیا کن برو کنار تو چرابرای خودت احترام نمی خواهی فقط باید کسی توی روحت بایستد وبندازنت بیرون شما اگر انسان درستی بودید ....

    • بدون نام

      زنده باداحمدی کورشه چش دشمناش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج