adexo3
۵۱۲۹۵۵
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

واکنش فرانسه و انگلیس به اظهارات اسد

وزیر خارجه فرانسه اظهارات رئیس جمهور سوریه درباره حمله شیمیایی هفته گذشته در استان ادلب را دروغ دانسته است.

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه فرانسه اظهارات رئیس جمهور سوریه درباره حمله شیمیایی هفته گذشته در استان ادلب را دروغ دانسته است.

به گزارش رویترز، ژان مارک آیرو وزیر خارجه فرانسه امروز جمعه در سخنانی تاکید کرد: اظهارات بشار اسد رئیس جمهور سوریه درباره حمله شیمیایی هفته گذشته در استان ادلب، دروغ بوده است.

وی این اظهارات را در نشست خبری مشترک با وانگ ئی وزیر خارجه چین بیان کرده است.

ترزا می نخست وزیر بریتانیا نیز روز پنجشنبه گفت: لندن بر این باور است که دولت سوریه مسئول حمله شیمیایی در استان ادلب است.

وی در ادامه افزود: ما معتقدیم که به احتمال زیاد این حمله شیمیایی توسط نظام اسد انجام شده است. تنها نظام اسد توانایی و قدرت انجام چنین حمله ای را داشته است.

یک هیات بریتانیایی در سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی روز گذشته اعلام کرد که نمونه های گرفته شده از محل حمله شیمیایی نشان می دهد که از عامل اعصاب خردل در این حمله استفاده شده است.

بشار اسد رئیس‌ جمهور سوریه در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه، بر ضرورت تحقیقات بی‌طرفانه در خصوص حادثۀ شیمیایی خان شیخون تأکید کرد و در مورد بهره‌برداری از آن با «مقاصد سیاسی» علیه دمشق هشدار داد.

بشار اسد گفت: فقط می‌توانیم اجازۀ انجام تحقیقاتی را بدهیم که بی‌طرفانه باشد و مطمئن شویم کشورهایی که ذینفع نیستند در هیئت (تحقیق) حضور دارند تا اطمینان حاصل شود از آن برای مقاصد سیاسی استفاده نمی‌کنند.

رئیس‌جمهور سوریه تأکید کرد حمله به خان شیخون، اقدامی «ساختگی» بوده تا به‌عنوان بهانه‌ای برای حملۀ ایالات‌متحده به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه مورد استفاده قرار گیرد.

اسد با اشاره به حادثۀ شیمیایی خان شیخون افزود: «قطعاً، از نظر ما ۱۰۰ درصد، ساختگی بود... تصور ما این است که غرب، به‌احتمال‌زیاد، ایالات‌متحده به دست تروریست‌ها آن را انجام داده است.»

اسد تأکید کرد دولت وی حتی اگر هنوز زرادخانۀ شیمیایی داشت، از آن استفاده نمی‌کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لعنت خدا بر دشمنان اسد سوریه و مقاومت

    • بدون نام

      فرانسه وانگلیس خبیس اسد نیازی نداشت وتحت فشار نبودخودش خراب بکنه سلاح شیمیایی استفاده بکنه این توطعه شماهاست بااین بهانه؟ مثل عراق حمله بکنید دراخر هم هیچ سلاح شیمیایی پیدا نشد شماها مثل امریکا متجاز گر هستید چون بمب اتم دارید زور می گوید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج