adexo3
۵۱۴۱۷۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

تمهیدات مجلس برای مقابله با پدیده ریزگردها

نمایندگان مجلس تکالیفی برای دولت و وزارت جهاد کشاورزی برای مقابله با پدیده ریزگردها تعیین کردند.

خبرگزاری تسنیم: نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۷ فروردین ) قوه مقننه و در جریان بررسی لایحه هوای پاک ماده ۲۳ این لایحه را با ۱۵۲ رای موافق، ۸ رای مخالف، ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان تصویب کردند.

براساس این گزارش در ماده۲۳ این لایحه دولت مکلف شد، با رعایت اصل ۷۷ قانون اساسی به‌منظور ایجاد همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی جهت جلوگیری از ایجاد رخداد گرد و غبار و نیز کاهش خسارات و پیامدهای مخرب آن درسطح کشور و منطقه با هماهنگی و همکاری نهادهای بین‌المللی ذی‌ربط و مشارکت کشورهای مؤثرو متأثر منطقه، اقدامات لازم را به‌عمل آورد.

همچنین نمایندگان با تصویب ماده ۲۴ این لایحه با ۱۴۰ رای موافق، ۱۳ رای مخالف، ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۲۸ نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان موافقت کردند.

در ماده ۲۴ این لایحه وزارت جهادکشاورزی(سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری) مکلف شد، علاوه بر اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی مقرر، جهت مهار کانونهای مستعد بیابان‌زایی و تولید رخداد گردوغبار در داخل کشور رأساً یا با مشارکت مردم، دستگاههای اجرائی محلی و سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های مردم نهاد داخلی، سالانه حداقل معادل سیصدهزار هکتار نسبت به اجرای اقدامات مقابله با پدیده گرد و غبار با اولویت عملیات بیابانزدایی در مناطق بحرانی و کانونها و زیست‌بوم‌های حساس اقدام کند. دولت مکلف است اعتبارات مورد نیاز برای اجرای عملیات موضوع این ماده را هرساله در بودجه‌های سالانه منظور نماید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج