۵۱۵۶۵۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

یک نفر به آمار درگذشتگان سیلاب افزوده شد

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور آخرین وضعیت سیل‌زدگان در برخی استان‌های کشور را تشریح کرد و گفت: در آذربایجان شرقی ۳۶ نفر، آذربایجان غربی یک نفر، کردستان ۵ نفر و هشترود یک نفر بر اثر سیلاب جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری فارس: سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور آخرین وضعیت سیل‌زدگان در برخی استان‌های کشور را تشریح کرد و گفت: در آذربایجان شرقی ۳۶ نفر، آذربایجان غربی یک نفر، کردستان ۵ نفر و هشترود یک نفر بر اثر سیلاب جان خود را از دست داده‌اند.

بهنام سعیدی در رابطه با آخرین وضعیت سیل‌زدگان در برخی استان‌های کشور گفت: طبق آخرین آمار به دست آمده در آذربایجان شرقی ۳۶ نفر فوتی در آذربایجان غربی یک نفر و در کردستان ۵ نفر فوتی داشته‌ایم که در کردستان ۴ نفر بر اثر رانش زمین و یک نفر سقوط به رودخانه بوده است.

وی در مورد تفکیک این آمار فوتی‌ها گفت: ۱۸ نفر در شهرستان عجب‌شیر، ۱۷ نفر آ‌ذرشهر و یک نفر در هشترود جان خود را از دست داده است.

سعیدی گفت: علاوه بر خسارت جانی، خسارت به واحدهای مسکونی، کشاورزی و برخی زیرساخت‌ها داشته‌ایم که در حال بررسی میزان تخریب وارده بر اثر سیلاب هستیم.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: از سوی سازمان هواشناسی، مدیریت بحران و مسئولان محلی اخطاریه و اطلاعیه لازم قبل از وقوع این سیلاب صادر شده بود و جلسه مدیریت بحران در استان‌ها تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر انجام عملیات نجات، اسکان اضطراری در محلات امن انجام شده و تیم‌های عملیاتی از سوی هلال‌احمر، اورژانس، نیروهای نظامی و انتظامی به محل حادثه اعزام شده است.

وی در مورد آمار مفقودشدگان حادثه سیلاب نیز گفت: در آذربایجان شرقی ۲۰ نفر در شهرستان عجب‌شیر مفقود شده بودند که تا این لحظه ۱۸ نفر از آنها پیدا شده و دو نفر همچنان مفقود هستند.

وی ادامه داد: در آذرشهر ۲۲ نفر اعلام مفقودی شده بود که ۱۷ نفر از آنها پیدا شده اما جسد ۵ نفر دیگر همچنان مفقود است.

وی گفت: یک نفر نیز در آذربایجان غربی مفقود شده بود که هنوز جسد آن پیدا نشده است.

وی در مورد برآورد خسارت ایجاد شده گفت: تیم‌های ارزیاب از سوی بنیاد مسکن و وزارت جهاد کشاورزی به منطقه اعزام شده و در حال انجام عملیات کارشناسی هستند و متعاقباً اطلاعات اعلام می‌شود.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در پاسخ به اینکه گفته شده وزارت راه در ایجاد دوربرگردان در مسیل رودخانه پل آذرشهر مقصر است، گفت: باید وضعیت و علت این حادثه در زمان بعدی بررسی شود چرا که آنچه اکنون مهم است مشخص شدن وضعیت مفقودان و رسیدگی به وضعیت آسیب‌دیدگان است و در مواقع بحرانی عملیات امداد و نجات در اولویت اقدامات قرار دارد و باید در مراحل بعدی میزان خسارت یا مقصر یک حادثه مشخص شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج