۵۱۵۹۱۰
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

ناوهای آمریکا به جای کره به اقیانوس هند رفت!

در حالی که بنا بر اعلام پنتاگون، قرار بود گروهی از کشتی‌های جنگی آمریکایی در نزدیکی شبه جزیره کره مستقر شوند، این ناوها راهی رزمایش مشترک با استرالیا شده‌اند.

خبرگزاری فارس: زمانی که هفته گذشته کاخ سفید اعلام کرد گروهی از ناوهای آمریکایی راهی شبه جزیره کره شده‌اند، این ناوها در واقع در مسیر عکس در حال حرکت بوده و ساعاتی بعد به رزمایش مشترک با استرالیا پیوسته‌اند.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، انتشار خبر اعزام ناو هواپیمابر «کارل وینسون» و چهار ناوشکن دیگر به سمت شبه‌جزیره کره آن هم دو روز پس از حمله موشکی آمریکا به سوریه، این تصور را به وجود آورده بود که احتمال دارد واشنگتن حمله مشابهی را هم علیه کره شمالی انجام دهد.

در حالی که خبر اعزام این ناوگروه به سمت شبه جزیره کره به تیتر یک تمام رسانه‌های شرق آسیا بدل شده بود، این کشتی‌ها نزدیک به ۶۰۰۰ کیلومتر دورتر در آب‌های اقیانوس هند در حال تمرین نظامی بودند.

ناوهای آمریکا به جای کره به اقیانوس هند رفت!

مقامات آمریکایی به نیویورک‌تایمز گفته‌اند که این مسئله ناشی از سلسله‌ای از اشتباهات، از جمله اعلام پیش از موعد آغاز مأموریت تا توضیح نادرست «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا در مورد موقعیت این ناوگروه، بوده است.

همه این رخدادها این تصور را ایجاد کرد که گروهی از کشتی‌های آمریکایی به سرعت در حال حرکت به سمت کره شمالی هستند.

رسانه‌ها پس از آن در جریان این گاف پنتاگون قرار گرفتند که نیروی دریایی آمریکا روز دوشنبه عکسی را منتشر کرد که نشان می‌داد ناو وینسون هنوز در تنگه «سوندا» بین دو جزیره «جاوا» و «سوماترا» اندونزی است.

این عکس چهار روز پس از آن ثبت شده که «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران مدعی شد وینسون در مسیر دریای ژاپن است.

همزمان چند مقام دیگر دولت آمریکا هم با فرض حرکت این کشتی‌ها به سمت شبه جزیره کره، به رسانه‌ها گفته بودند که ناوگروه ارتش آمریکا تا چند روز دیگر به مقصد می‌رسد.

وزارت دفاع آمریکا اکنون اعلام کرده که این ناو اکنون واقع به سمت شمال در حال حرکت است و احتمالا هفته آینده به منطقه مورد نظر برسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • چاووش

      امریکا طبل توخالی است باجاروجنجال درفضای مجازی واعزام نیرو فکرمیکردکه باتوجه به شلیک موشک به سوریه و هشداربه چین فکرمیکرد الان کره شمالی ترسیده وتسلیم بلوف نظامی امریکا میشود قطعا بدانید کوچکترین حمله ویاتهاجم ویاحتی شلیک یک موشک به کره شمالی همگان نظامی باوردارند که دولت کره شمالی قطعا باموشکهای اتمی وهسته ای پاسخ امریکاراداده که یعنی شروع جنگ جهانی سوم ونابودی ارتش امریکا واقمارش دولت امریکا همیشه باهمین ترفند وهجمه رسانه ای واعزام نیرو توانسته ازبعضی کشورا زهرچشم بگیرد درحالی که دولت ایران ودولت کره شمالی قطعابجای زهرچشم ، زهرماربخوردامریکاومتحدانش خواهدداد واین ابرقدرت پوشالی لاف وگزاف را زهره ترک خواهندنمود ان حزب الله هم الغالبون

    • قاسمی

      دروغ میگن.ازکره ترسیدند نکنه رهبرکره مثل ترامپ دیوانه شه موشکهای دارای کلاهک اتمی شا بسمت پایگاهای امریکا شلیک کنه!حالا میگن 6000کیلومتر باکره فاصله دارن؟بهشون بگید خر خودت ....

    • علی

      فکر نکنم گاف باشه احتمالا خواستن عکس العمل کره شمالی رو ببینن چی هستش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج