اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۱۵۹۲۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

قاتل: نمی دانستم با یک ضربه چاقو کشته می شود

محاکمه مرد میانسال که برای تهیه پول دیه قربانی جنایت، به طلافروشی دستبرد زده بود دردادگاه کیفری استان تهران آغازشد.

روزنامه ایران: محاکمه مرد میانسال که برای تهیه پول دیه قربانی جنایت، به طلافروشی دستبرد زده بود دردادگاه کیفری استان تهران آغازشد.
دراین جنایت که عصر۲۵ مردادسال ۹۴ رخ داد مرد ۳۲ ساله‌ای با ضربات چاقوهدف قرار گرفت وپس ازانتقال به بیمارستان جان سپرد.کارآگاهان جنایی تهران نیزچند روزبعد دوتن ازحاضران درنزاع مرگبار را شناسایی ودستگیرکردند.اما آنها منکرقتل شده ودوست‌شان را به‌عنوان عامل جنایت معرفی کردند.
ردیابی‌های تخصصی دراین باره ادامه داشت تا اینکه مأموران درجریان سرقت مسلحانه از یک طلافروشی درمحله خانی آباد، دزدان را دستگیر کردند که یکی ازآنها به قتل مرد جوان اعتراف کرد.او پس ازمحاکمه در شعبه چهارم دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد.اما قضات شعبه ۷۲دیوانعالی کشور با توجه به اظهارات متهم که ادعا کرده بود قتل را به خاطر دفاع مشروع مرتکب شده است حکم را نقض کرده و پرونده را بار دیگر به دادگاه کیفری بازگرداندند.
متهم صبح دیروز در شعبه چهارم به ریاست قاضی اصغرعبداللهی و با حضور قاضی کیخواه - مستشاردادگاه - محاکمه شد. در شروع جلسه نماینده دادستان متن کیفرخواست را بیان کرد ومتهم را به خاطر قتل عمد مجرم شناخت وخواستار مجازات قانونی‌اش شد.سپس پدر ومادر مقتول خواستار قصاص قاتل فرزندشان شدند.درادامه نیزمتهم پای میز محاکمه ایستاد تا از خود دفاع کند.
«آن روز در خیابان بودم که دو پسر جوان که مست هم بودند ایستاده بودند با چاقو به من حمله کردند.به همین خاطر اول با برداشتن صندلی مغازه میوه فروشی با آنها برخورد کرده و سعی کردم آرام‌شان کنم. اما انگار فایده نداشت.وقتی نزاع ودرگیری اوج گرفت برای دفاع از خودم چاقوی هندوانه را از میوه فروشی برداشتم که ناخواسته ضربه‌ای به یکی ازآنها خورد. اما نمی‌دانستم او با این ضربه کشته می‌شود.
بعد هم درحالی که ترسیده بودم ازآنجا رفتم. پس از چند روز متوجه مرگ آن مرد شدم. برای اینکه خودم را معرفی کنم به پول نیاز داشتم تا ازخانواده مقتول رضایت بگیرم. به همین خاطربه طلافروشی دستبرد زدیم که دستگیرشدیم.»
وکیل متهم نیز در دفاع از وی گفت: باتوجه به اینکه موکلم در دفاع مشروع مرتکب قتل شده وشاهدانی در صحنه درگیری حضور داشتند از قضات درخواست تحقیق از شاهدان را دارم تا حقایق روشن شود.

بدین‌ ترتیب قضات شعبه چهارم پس از مشورت، درخواست وکیل متهم را پذیرفته و دستور احضار شاهدان به دادگاه را صادر کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عجب با قمه زدی بابا را تازه میگوئی نمیدانستم میمیره بعد رفتی دزدی هم کردی بنام دیه همین دزدی نشان می‌دهد تو آدم همه فن حریف هستی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج