۵۱۶۱۶۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

درگذشت یک تئاتری باسابقه

«مایکل بوگدانف» کارگردان باسابقه تئاتر و یکی از بنیانگذاران کمپانی انگلیسی «شکسپیر» درگذشت.

خبرگزاری ایسنا: «مایکل بوگدانف» کارگردان باسابقه تئاتر و یکی از بنیانگذاران کمپانی انگلیسی «شکسپیر» درگذشت.

«گاردین» نوشت: «مایکل بوگدانف» کارگردان تئاتر سرشناس متولد ولز که «رومی‌ها در بریتانیا» را ساخته بود و یکی از بنیانگذاران کمپانی انگلیسی «شکسپیر» به حساب می‌آمد، در سن ۷۸ سالگی درگذشت.
درگذشت یک تئاتری باسابقه

«رومی‌ها در بریتانیا» یکی از معروف‌ترین و جنجالی‌ترین کارهای «بوگدانف» بود که در سال ۱۹۸۰ در تئاتر ملی لندن به نمایش درآمد.

«بوگدانف» کمپانی شکسپیر را در سال ۱۹۸۶ با «مایکل پنینگتون» بازیگر راه‌اندازی کرد و تورهای زیادی را با «جنگ رزها» و «هنری» در سرتاسر انگلستان و اروپا برگزار کرد.

او با دیدن بازی «ریچارد برتون» در صحنه تئاتر، به سمت این هنر کشیده شد و بعدها با کارگردانانی چون «پیتر بروک» (رویای نیمه شب تابستان، سال ۱۹۷۰) همکار شد.

این فعال عرصه تئاتر سال ۱۹۳۸ از پدری اوکراینی و مادری ولزی متولد شد. او کار جدی خود را به عنوان کارگردان هنری در کمپانی تئاتر «تاینساید» آغاز کرد و بعدها در تئاتر «فینکس» و «ویکتوریای جوان» لندن مشغول به کار شد.

«بوگدانوف» در سال ۱۹۷۷ اقتباس‌های نمایشی از رمانس‌های شوالیه‌ای و آثار کلاسیکی چون «گوژپشت نوتردام» ویکتور هوگو را به روی صحنه تئاتر ملی لندن برد.

از سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۸ او به عنوان دستیار کارگردان در همین سالن تئاتر، نمایش‌هایی از «مولیر» و «چخوف» را اقتباس کرد.

«بوگدانوف» موفق شد جایزه تئاتر «اولیور» را که مهم‌ترین جایزه تئاتر انگلستان به حساب می‌آید، برای طراحی لباس «رام کردن زن سرکش» در سال ۱۹۷۸ از آن خود کند.

نسخه روایی او از نمایشنامه «مکبث» شکسپیر در سال ۱۹۹۸ از تلویزیون انگلستان پخش شد. «شین پرت‌وی» و «گرتا اسکاچی» در این اقتباس تلویزیونی ایفای نقش کردند. او همچنین کارگردانی «طوفان» را که از دیگر نمایشنامه‌های مشهور «شکسپیر» به حساب می‌آید، بر عهده داشت.

این کارگردان تئاتر در سال ۲۰۰۳ کمپانی تئاتر «ولز» را تاسیس کرد. «بوگدانف» در طول دوران حرفه‌ای خود آثاری را در خانه اپرای سلطنتی، خانه اپرای سیدنی و «لا اسکالا» را اجرا کرد.

او را بیشتر برای اقتباس‌های مدرن از آثار «ویلیام شکسپیر»، نمایش‌هایی برای کودکان و نوجوانان و آثار موزیکال به یاد می‌آورند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج