۵۱۷۰۹۱
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

از محدودیت جدید برای نوگواهینامه ها چه خبر؟

نخستین بار در دی ماه سال گذشته بود که خبر اعمال محدودیت برای افرادی که به تازگی گواهینامه رانندگی خود را دریافت کرده اند منتشر شد، خبری که بر اساس آن نوگواهینامه ها در سال اخذ دریافت مجوز رانندگی با یکسری محدودیت روبه رو خواهند بود .

خبرگزاری ایسنا: نخستین بار در دی ماه سال گذشته بود که خبر اعمال محدودیت برای افرادی که به تازگی گواهینامه رانندگی خود را دریافت کرده اند منتشر شد، خبری که بر اساس آن نوگواهینامه ها در سال اخذ دریافت مجوز رانندگی با یکسری محدودیت روبه رو خواهند بود و بنا بود که در سال جدید اجرایی شود، موضوعی که ایسنا از رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی پیگیری کرده است.

سردار تقی مهری در گفت وگو با ایسنا، درباره اجرای این محدودیت ها گفت: در سالجاری این محدودیت ها و ممنوعیت ها را اعمال می کنیم و کسانی که به تازگی گواهینامه گرفته اند باید آن را رعایت کنند.

وی با اشاره به محدودیت های قانونی برای افراد نوگواهینامه گفت: برخی از محدودیت ها که از قبل وجود داشته و در حال حاضر نیز اجرا می شود به عنوان مثال افرادی که به تازگی گواهینامه خود را در یافت کرده اند حق رانندگی در بیرون از شهر را ندارند، اما در سال جاری محدودیت های بیشتری اعمال خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این محدودیت ها در راستای افزایش ایمنی ترافیک است، گفت: افراد نوگواهینامه از ساعت ۱۲ شب تا ۵ صبح حق رانندگی ندارند و همچنین طی مدت سه ماه باید یک نفر دارای گواهینامه در کنارشان حضور داشته باشد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اضافه کرد: همچنین رانندگان گواهینامه موتور سیکلت ها نیز از ساعت ۲۲ تا ۵ صبح حق رانندگی ندارند و اجازه هم ندارند که از موتورسیکلت های ۱۲۵ سی سی به بالا استفاده کنند.

به گفته مهری جزئیات این قوانین همزمان با اجرای آن اطلاع رسانی خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضاف

      چه قوانین الکی و بیخودی اون ساعاتی که میگید به چه دردی میخوره حالا اگر ترافیک بود بازم یه حرفی...

    • بدون نام

      هر روز کلی کشته تو جاده ها با اتوبوس میدیم که همه پایه یک دارند .اتفاقا نو گواهینامه ها بیشتر رعایت می کنن .اگه درست می گید اعلام کنید چند درصد تصادفات درسال گذشته مربوط به نو گواهینامه دارها است .یا آماری ندارید یا الکی حرف می زنید

    • بدون نام

      من ۱۴ساله دارم رانندگی میکنم با اصل قضیه موافقم ولی حضور سه ماه فرد گواهینامه دار کنارت، این دیگه فکر کنم نشات گرفته از یه تفکر دهه ۵۰بود که با آقا بزرگ میرفتی جاده خاکی تمرین نه سال ۲۰۱۷ و گواهینامه هوشمند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج